[Access] Formulier met gegevens openen na dubbelklik

Pagina: 1
Acties:

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik ben een Access database aan het bouwen. (In Access 2000, maar het moet uiteindelijk ook werken onder '97)
Nou heb ik een form Wijzigprinter, waarin een lijstje staat met alle printers. Ik heb een stukje code wat er voor zorgt dat er een formulier waarin de printergegevens gewijzigd kunnen worden geopend wordt. Dat is het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Private Sub Printernaam_DblClick(Cancel As Integer)
On Error GoTo Err_Printernaam_DblClick

Dim stDocName As String
    Dim stLinkCriteria As String

stLinkCriteria = "[Id] =" & Me![Id]
    stDocName = "frmEenprinterwijzigen"
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Exit_Printernaam_DblClick:
    Exit Sub

Err_Printernaam_DblClick:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Printernaam_DblClick
End Sub

Nou gaat het om de stLinkCriteria denk ik. Ik krijg nu de melding Kan het veld Id niet vinden waarnaar wordt verwezen in de expressie. Ik ben al een tijd aan het prutsen maar zie het niet meer...
Ik wil dus dat de printergegevens waarop dubbelgeklikt wordt weergegeven worden in het formulier frmEenprinterwijzigen.
offtopic:
Ik weet niet of dit hier goed staat eigenlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door Beekforel op 03-06-2003 16:43 ]

Verwijderd

Volgens mij is dit al opgelost inmiddels :)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Inmiddels ben ik iets verder..
stLinkCriteria = "[Printernaam] =`" & Me![Printernaam] & "`" heb ik er nu van gemaakt. Ik zat dus een beetje de verkeerde kant op te denken :P
Nou ontstaan er nog 2 probleempjes...
* Een printernaam met een . erin kan ie niet openen :?
* Het form frmEenprinterwijzigen opent gewoon leeg.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Hm... niemand die hier iets nuttig over te zeggen heeft?
Als ik dubbelklik op een printernaam zie ik bij frmEenprinterwijzigen dat de filter [Printernaam] =`Printernaam`is. Maar het formulier blijft leeg... Ik heb ook al iets geprobeerd met een query, die de gegevens opzoekt van de printer.. het formulier blijft nog leeg... wat moet ik aanpassen om het formulier te openen met de gegevens van de aangeklikte printer?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Nog een laatste kick... Heeft iemand een ander voorbeeld van een soort wijzig formuliertje ofzo? Ik weet het niet meer :(

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 14:54
Ik zou achter je stlinkcriteria = - expressie een debug.print stlinkcriteria geven om te kijken welke waarde er in deze variabele gestopt wordt.

Houdoe

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

En toch maar weer op ID gaan openen en niet op naam. Is wat netter en minder foutgevoelig.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1