access & distiller

Pagina: 1
Acties:

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Topicstarter
ik heb in mijn Distiller ingesteld dat hij na het maken van de PDF niet
het bestand moet openen.

Maar met dat ik naar de Acorbat Distiller print (vanuit access) opend hij het
bestand wel !

wat kan ik fout doen?

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

als je vanuit Access een pdf bouwt doe je dat waarschijnlijk met een plugin die geinstalleerd is tegelijk met het installeren van Acrobat (Distiller).
Door die plugin te gebruiken overrule je de instellingen van je distiller, dus of aangeven dat je de instellingen van je distiller wilt gebruiken of in de instellingen bij Access goed instellen (weet overigens niet of dat kan binnen Access, wel weet ik dat de instelmogelijkheden minimaal zijn).

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Topicstarter
nee, ik stuur gewoon een rapport gemaakt in access naar Distiller's "virtuele printer"

access geeft ook een dialog "printing page bla of bla to Acrobat Distiller"

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Vanuit andere programma's werkt alles wel zoals het hoort, dus zonder openen van het bestand? Erg vreemd..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Ronald_stage schreef op 04 June 2003 @ 09:52:
access geeft ook een dialog "printing page bla of bla to Acrobat Distiller"
Moet je via de distiller printen, dan heb je veel meer controle over je te verkrijgen pdf.

• esf

esf

NijntjeRocks schreef op 04 June 2003 @ 15:26:
[...]

Moet je via de distiller printen, dan heb je veel meer controle over je te verkrijgen pdf.
Dat doet hij toch juist :? Distiller wordt geinstalleerd als soort van printerdriver waar je naar toe kan printen. Als je dat doet kan je met Distiller in plaats van naar een papiertje naar een PDF bestand printen..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

neh, pdf printer is wat anders dan de distiller, bij de printer wodt er zonder tussenkomst v/d Distiller een pdf gecreerd, het nadeel is dat er van een standaard PostScript-printer wordt uitgegaan waardoor je weinig tot geen controle hebt over je output (PDF) en bepaalde visuele effecten kunt verliezen omdat die niet door PS worden ondersteund (lees: kan ze niet omschrijven, o.a. layers en bepaalde verlopen kan PS niet of slecht omschrijven). Distiller gaat uit van het originele bestand en omdat PDF een beschrijvingstaal is die meer kan omschrijven dan PS zal er meer mogelijk zijn, daarbij komt dat je meer controle over je output hebt omdat PDF toegankelijker is dan PS.

[ Voor 10% gewijzigd door NijntjeRocks op 04-06-2003 20:04 ]

• esf

esf

NijntjeRocks schreef op 04 juni 2003 @ 20:02:
neh, pdf printer is wat anders dan de distiller,
[...]
Sorry, aan de hand van je vorige post dacht ik dat je het niet helemaal begreep, omdat je een beetje een onduidelijke post deed. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Verder beschreef ik het meer van buitenaf bekeken, zonder de interne functionaliteit te beschrijven, zoals jij deed...

Pagina: 1