Vandaag heb ik mijn machine opnieuw geinstalled en iedere keer word ik tijdens het booten geconfronteerd met een vreemde melding.
In de machine zitten twee netwerkkaarten: een 3com-kaart (3c59x) en een realtek kaart (8139too). Tijdens de installatie heb ik er voor gekozen om de detectie te skippen om de kaarten handmatig te activeren. Na de installatie heb ik de twee kaarten met de juiste modules geactiveerd en ze via ifconfig de juiste instellingen gegeven. Dit werkt allemaal goed en zonder problemen.
Maar tijdens het booten verschijnt:
insmod: /lib/modules/etc/8139cp.o.gz Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters You may find more information in syslog or the output by dmesg.
insmod /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/net/8139cp.o.gz
insmod /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/net/8139cp.o.gz: no such device
insmod /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/net/8139cp.o.gz: insmod 8139cp failed
8139cp : 10/100 PCI Ethernet driver v0.3.0 (sept 29, 2002)
Verder staan er ongeveer drie schermen vol met foutmeldingen die slaan op de 8139cp module, die iedere keer wordt geladen.
Vreemde is dat in syslog en via dmesg er niks terug te vinden is.
Ik heb al even gekeken in de /etc/rc.d/rc.modules file maar de 8139cp module wordt nergens geladen. Via de 8139too module loopt de netwerkkaart prima, onder slack8.1 had ik nooit problemen. Verder kan ik nergens iets vinden wat duidt op het inladen van deze module.. Ik zou ook niet weten hoe ik van deze meldingen af kom.
Heeft iemand een suggestie?
In de machine zitten twee netwerkkaarten: een 3com-kaart (3c59x) en een realtek kaart (8139too). Tijdens de installatie heb ik er voor gekozen om de detectie te skippen om de kaarten handmatig te activeren. Na de installatie heb ik de twee kaarten met de juiste modules geactiveerd en ze via ifconfig de juiste instellingen gegeven. Dit werkt allemaal goed en zonder problemen.
Maar tijdens het booten verschijnt:
insmod: /lib/modules/etc/8139cp.o.gz Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters You may find more information in syslog or the output by dmesg.
insmod /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/net/8139cp.o.gz
insmod /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/net/8139cp.o.gz: no such device
insmod /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/net/8139cp.o.gz: insmod 8139cp failed
8139cp : 10/100 PCI Ethernet driver v0.3.0 (sept 29, 2002)
Verder staan er ongeveer drie schermen vol met foutmeldingen die slaan op de 8139cp module, die iedere keer wordt geladen.
Vreemde is dat in syslog en via dmesg er niks terug te vinden is.
Ik heb al even gekeken in de /etc/rc.d/rc.modules file maar de 8139cp module wordt nergens geladen. Via de 8139too module loopt de netwerkkaart prima, onder slack8.1 had ik nooit problemen. Verder kan ik nergens iets vinden wat duidt op het inladen van deze module.. Ik zou ook niet weten hoe ik van deze meldingen af kom.
Heeft iemand een suggestie?
[ Voor 11% gewijzigd door Erhnam op 03-06-2003 16:36 ]
http://www.xbmcfreak.nl/