Zalman northbridge cooler bedekt niet hele chip. Is dit erg?

Pagina: 1
Acties:

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:00
de chipset (een VIA kt333) van mijn MSI 6380E werd nogal heet onder stress, wat nogal eens resulteerde in a BSOD. de heatsink die erop zat is ook erig klein : 4x4cm en 0.5cm hoog (if that) zonder active kooling

een dikke 8x8 fan er op richten hielp, maar zo'n fan tussen je vidplank en cpu heatsink klemmen... niet echt idiaal.
later zo'n blueorb op de oude heatsink geplakt. was praktiser maar wel meer (te veel)herrie.

dus ik dacht koop zo'n zalman kooler, lekker stil
maar toen ik die er op wow zetten zag ik dat hij niet breed genoeg was om de hele chip te bedekken. de oude was dit wel

hoewel hij dus wel lang genoeg is is hij (door de inhammen voor de schroeven) net niet breed genoeg, en steekt er aan allebij de kanten zo'n 2mm chip onder het contackt oppervlakte uit.

now vroeg ik mij af of dit erg is... als ik het me goed herriner zit er om zo'n chip een bescherm laag (van keramiek?) die hitten geleid, en zou die 2 milimeter niet uit moeten maken, de hitten word toch wel naar de kooler geleid.
klopt dit, of is BV die beschermlaag te dun om zo te werken, en worden nu de zijkanten van mijn chip te heet?

hier is een plaatje voor de zalman voor duidelijkheid
http://www.zalman.co.kr/images/0212/nb32jb2.gif
sorry dak geen plaatje heb van mijn chip met zalman erop, heb mijn wabkam niet aangesloten en ik betijfen of dat brakke ding iets zinnings op scherm zou kunnen krijgen.

elke informatie is welkom. thx

edit na preview : oops iets wat lang verhaal van gemaakt, X-QQQ voor eventuwele spelling btw.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Klopt..heeft iedereen.. niks aan de hand ;)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen probleem. Je merkt het vanzelf wel als het zaakje te heet wordt.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Mierenneuken: hitten? kan dat ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 16:34:
Ik niet hoor, bij mij klopt ie gewoon. Epox 8KHA+
Zelfde heatsink ipv een klein heatsinkje met een herriefan. Heerlijk stil :z

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Wat denk jij van een NB? Denk je dat die dingen op het 100 micron proces worden gemaakt ofzo :? Die chips zijn super klein, maar ze zitten in een grote package om ze vast te kunnen maken. Net als geheugen :)

Anders zou de NB 4x zo groot zijn als de CPU :D
De echte chip (hittebron) zit in het midden. En dat moet goed gekoeld worden. Voor de rest dus ^^^

Verwijderd

KillerB schreef op 03 June 2003 @ 16:40:
[...]

Ik niet hoor, bij mij klopt ie gewoon. Epox 8KHA+
Zelfde heatsink ipv een klein heatsinkje met een herriefan. Heerlijk stil :z
Ok jij niet..de rest wel :P

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

dat is trouwens ook zo bij de zalman 80hp (videokaart-cooler) de heatsink die direct op de gpu zit, bedekt de chip ook niet helemaal.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 16:53:
[...]

Ok jij niet..de rest wel :P
Nee :P

Intel-chipsets hebben namelijk niet zo'n package, die zijn ongeveer 1x1 cm groot, de NB32-J bedekt dan ook de volledige chip.

• Countess
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 16:34:
ok thx. heb nu geinstalleert.
zelfde temp (als active cooling) maar dan zonder het lawaai :D

* Countess buigt voor dual-zip _/-\o_
o groote spellings meester zou u mij van je uw grote kennis gebruik laten maaken en vertel mij hoe hitten dan gespelt word in het edele schrift der nederlands?
KillerB schreef op 03 June 2003 @ 16:40:Ik niet hoor, bij mij klopt ie gewoon. Epox 8KHA+
VIA 266 is blijkbaar iets kleiner dan.
heb wel erder gehoort dan de 333 en 400 best groot zijn vergeleken met andere NB's
bredend schreef op 03 June 2003 @ 16:50:
Wat denk jij van een NB? Denk je dat die dingen op het 100 micron proces worden gemaakt ofzo :? Die chips zijn super klein, maar ze zitten in een grote package om ze vast te kunnen maken.
ok ik dacht eigenlijk al zoiets, maar ik dacht vraag maar fff voor het kapot gaat.

@pokeran : ok das mooi om te weten, die komt namelijk morgen binnen (als alles goed is) :D

[ Voor 5% gewijzigd door Countess op 03-06-2003 17:06 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Countess
dual-zip schreef op 03 juni 2003 @ 17:05:Dat hitten verhaal? Was dat niet gewoon hitte ?
typo in titel ook: erig ==> erg
niet in brabant :D
als we niet "kei" zeggen, zeggen we e-rig (maar dan niet zo overdreven)

Verwijderd

/offtopic
dual-zip schreef op 03 June 2003 @ 16:37:
offtopic:
Mierenneuken: hitten? kan dat ?
Whahahaaaaa!?!!? dit is het enige tiepfoutje wat jij in de TS z'n tekst kon vinden? Als je alle tiepfouten uit die tekst zou willen halen, ben je bijna gediplomeerd olifanteneuker :+

Maar dat boeit niet, gaat om het onderwerp.. Vond het alleen erg grappig van deze poster

• Countess
[b]Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 17:32Whahahaaaaa!?!!? dit is het enige tiepfoutje wat jij in de TS z'n tekst kon vinden? Als je alle tiepfouten uit die tekst zou willen halen, ben je bijna gediplomeerd olifanteneuker :+
:D
dyla...disletia...dyslek...diste... dilat...AAAAAAAARG!!! WOORDBLINDHEID zuigt.
waarom is het goede woord voor woordblindheid zo moeilijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 03-06-2003 18:08 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Countess schreef op 03 June 2003 @ 17:52:
[...]

:D
dyla...disletia...dyslek...diste... dilat...AAAAAAAARG!!! WOORDBLINDHEID zuigt.
waarom is het goede woord voor woordblindheid zo lang?
Als je dyslectisch bent, bij deze dan mijn excuses voor het mieren olifantenneuken

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Countess
Jupiler schreef op 03 juni 2003 @ 17:54:
'Dyslexie' is volgens mij toch korter dan 'woordblindheid' ;)
korter ja, maar voor een dyslectisch person oneindig veel moeilijker

ik schreef lang, maar bedoelde eigenlijk moeilijk, (nu geedit)
zat namelijk te denken aan dat woord voor angst voor lange woorden, das namelijk vreselijk lang.
[b]dual-zip schreef op 03 juni 2003 @ 17:57Als je dyslectisch bent, bij deze dan mijn excuses voor het mieren olifantenneuken
ben inderdaad dyslectiesch, maar er is nix te verontschuldigen, 'k heb me namelijk kapot gelachen hier Afbeeldingslocatie: http://www.gofenris.de/forum/images/smilies/biggrin.gif

Verwijderd

Zo..een hele rits verwijderd.. plus hier en daar een PM :) Ik hoef vast niet te zeggen dat het wel heel erg off-topic ging. Namen laat ik er verder buiten. Diegene die wat posts missen merken het wel ;)

Ontopic dus nu graag..pls..ajb.. :o

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 18:16 ]

Verwijderd

Countess schreef op 03 June 2003 @ 18:14:
[...]

korter ja, maar voor een dyslectisch person oneindig veel moeilijker

ik schreef lang, maar bedoelde eigenlijk moeilijk, (nu geedit)
zat namelijk te denken aan dat woord voor angst voor lange woorden, das namelijk vreselijk lang.

[...]

ben inderdaad dyslectiesch, maar er is nix te verontschuldigen, 'k heb me namelijk kapot gelachen hier [afbeelding]
Ik ook, heb je eens een lekker en vooral gezellig moment op GOT, komt er wel weer een sjagerijnig modje tussendoor... })

• Countess
inderdaad
* Countess schopt een modje... en nog een keer...
en nog maar een keer

mmm dat voelt best goed >:)

Afbeeldingslocatie: http://gofenris.de/forum/images/smilies/offtopic.gif
misschien een leuke smilie "for mods only" :)

[ Voor 23% gewijzigd door Countess op 03-06-2003 19:23 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Komop jongens.. Je hebt offtopic en offtopic.. 't moet niet te erg worden :)

En inderdaad, als je dyslectisch bent is het niet makkelijk om een goede post neer te zetten.. Heb daar een beetje begrip voor :)
Gelukkig kan in dit geval de topicstarter er zelf ook de humor van inzien ;)

Verwijderd

Countess schreef op 03 June 2003 @ 19:18:
inderdaad
* Countess schopt een modje... en nog een keer...
en nog maar een keer

mmm dat voelt best goed >:)

[afbeelding]
misschien een leuke smilie "for mods only" :)
JA JA *KWEL*... X aantal JA'S
leuk plaatje :P ..

On-topic
Countess schreef op 03 June 2003 @ 16:33:

... steekt er aan allebij de kanten zo'n 2mm chip onder het contackt oppervlakte uit.
now vroeg ik mij af of dit erg is... als ik het me goed herriner zit er om zo'n chip een bescherm laag (van keramiek?) die hitten geleid, en zou die 2 milimeter niet uit moeten maken, de hitten word toch wel naar de kooler geleid.
klopt dit, of is BV die beschermlaag te dun om zo te werken, en worden nu de zijkanten van mijn chip te heet?

......
elke informatie is welkom. thx

edit na preview : oops iets wat lang verhaal van gemaakt, X-QQQ voor eventuwele spelling btw.
Grrr te snel gedrukt op verstuur bericht .. In elk geval maak niet veel uit de warmte wordt toch naar de heatsink geleid. en bovendien heb je dan nog vrije convectie. maar je hoeft je geen zorgen te maken.. velen zijn je voor met extreme OC en NB32-J northbridge .. alles onder controle ;)

p.s ik heb ook last van woord-blind-heid 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 19:57 ]

Verwijderd

ik ben ook dyslextie's
maar ik heb de zalman iig ook
en ik heb mijn via kt333 overclocked @ 192 Mhz fsb
maar de chipset koeler word niet heet ( wel warm ) en ik krijg geen foutmeldingen dus het zal wel goed zijn ;)
Pagina: 1