Toon posts:

Probleem USB pen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe USB pen gekocht met 128Mb, Deze USB pen is default opgedeelt in 2 stukken één van 2 Mb en één van 126Mb. Op mijn laptop kan ik alleen het eerste stuk zien de 2 Mb dus en kan hier ook op schrijven die 126 kan ik op geen enkele manier benaderen via de laptop.
Op mijn PC zie ik beide stukken (partities) wel en kan hier ook data naar toe kopieren. Nu wil ik graag beide partities weggooien en één grote partitie maken vanuit W2K en WinXP heb ik in diskmanagment deze optie niet delete partion is grayed out. hoe kan ik dit op een andere manier doen en wie weet waarom de 126 MB niet te benaderen is op de laptop?

Verwijderd

Kun je de partities niet samevoegen met een programma als partition magic :? ???

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Van welk merk is de USB stick? Welke OS op PC en welke op Laptop?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad geprobeerd met partion magiq dit werkte niet. De pc en de laptop zijn beide W2k. Op een andere pc Staat WinXP daar doet hij het wel net zoals op de pc met W2K. Zou het aan de USB driver kunnen liggen?

Verwijderd

ff googlen naar "mformat.exe" en die maakt er denk ik dan wel 1 partitie van

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 16:35:
ff googlen naar "mformat.exe" en die maakt er denk ik dan wel 1 partitie van
Nope, die gebruik je om het ding bootable te maken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Je bedoelt een Apacer Secure pendrive?
Dat kan kloppen, op het stukje van 2mb staan drivers die je moet installeren om de rest te kunnen zien.

Verwijderd

Topicstarter
die memory stick is van het merk typhoon. De beide partities worden wel herkend op mijn pc en bij mijn vader ook. Alleen als die stick aan de USB van zijn laptop hangt kan die 2 MB benaderd worden. ik wil er dus gewoon één 128 Mb partitie van maken is dit mogelijk.?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 20:27 ]

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

als het met part magic al niet lukt...

op het werk gebruiken we 2 usb sticks van verschillende merken. ik denk dat het standaard zo hoort. (de eerste keer dacht ik dat ik de drivers niet goed had ingesteld bij een collega, bleek achteraf zo te horen)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een ideen hoe ik dit kan oplossen????

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik wil dit eigelijk ook wel weten.

heb verder niks gevonden met google, kan het uberhaupt wel.

kan me trouwes herinneren dat ik wel es 1 drive zag, maar dat was mischien met een ander apparaat

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie ook maar 1 drive op de laptop alleen de 2 Mb daar kan ik ook naar toe schrijven. die 126 Mb is op geen manier te bereiken :-(. Op de pc's werkt het wel

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:23

mvds

Totally awesome!

Ik kon onder XP met de disk manager tools van XP de partities weggooien en daarna een van 128MB terugzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij blijft bij beide partities onder W2K en WINXP deze optie grijs deze kan ik dus niet selecteren. in PM kan ik dit ook niet

Verwijderd

ik weet al wat het probleem is ! je hebt die cd gekregen toen je die typhoon kocht die moet je op beide instaleren en je moet die security afdeling helemaal 0 procent zetten dan kan je 100 procent public afdeling maken want ik hebt de zelfde pen drive!! ik kwam eerst ook niet uit als ik jouw was zal ik ook geen password op maken op die klote pendrive !

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dit ga ik even proberen heb me vader niet over een cd gehoord

Verwijderd

is een hele kleine programma van 1 mb ofzo is ook heel klein cd als je me email geeft stuur ik die progie wel door!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb ook zo'n pendrive maar die had standaard alleen een public partitie van 64 MB. Ik ga er ook geen secure partitie op maken, niet nodig...
De software en drivers moest ik downloaden (ca. 1 MB) en daar zat een programma'tje bij om de partities te maken en ook de mogelijkheid om 'm bootable te maken. Dat booten is helaas (nog) niet gelukt, terwijl ik een vrij recent mobo heb (Asus A7V8X KT400 mobo). ;(
Doet dat mformat nog iets speciaals waardoor het misschien wel lukt? Eens zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
chineseboy ik stuur je een mailtje

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 11:46 ]

Verwijderd

Ook ik heb hetzelfde probleem. Wil van 2 partitie 1 maken om de pen op het werk te kunnen gebruiken. Wie weet de oplossing ??

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Tooltje van de fabrikant gebruiken dus. Bij mijn pendrive moest ik ook drivers downloaden en daar zat zo'n tooltje bij (om bootable te maken en een password-protected en een gewone partitie te kunnen maken). Als je het merk van je stick weet, moet je gewoon de site van de fabrikant opzoeken. Als je daar niet achter kunt komen kun je proberen universele tooltjes te gebruiken.

Programma's als Partition Magic (en Windows Disk Management) zullen bij (vrijwel) geen enkele pendrive werken, aangezien het programma bedoeld is voor harddisks. :z
Pagina: 1