Ik heb een vriend hier op het Universiteitsnetwerk zitten die ik een keer te grazen wil nemen. Ik wil zijn achtergrond veranderen, dat de volgende keer dat ie boot een of ander bloot wijf te zien krijgt.
Dat zal die zelf niet zo erg vinden, maar er zitten nog een paar collega's om em heen, dus dat levert een paar leuke taferelen. 
Nou had ie laatst zijn hele hardeschijf per ongeluk geshared gezet en ik had bijna een bmp'tje op zijn pc gezet en zijn win.ini aangepast. Maar ik was net te laat, hij had het alweer dicht gegooid. Als ik nu die share op wil krijg ik 'access denied'. Maar hij heeft wel shares aanstaan. Dat kun je zien als je
Weet iemand waarom deze truc niet werkt? En zijn er misschien nog meer leuke trucjes om iemands systeem te kunnen benaderen?
(nb. dit is dus niet om bij andere mensen misbruik van hun systeem te maken, maar om een geintje uit te halen bij een vriend)
Nou had ie laatst zijn hele hardeschijf per ongeluk geshared gezet en ik had bijna een bmp'tje op zijn pc gezet en zijn win.ini aangepast. Maar ik was net te laat, hij had het alweer dicht gegooid. Als ik nu die share op wil krijg ik 'access denied'. Maar hij heeft wel shares aanstaan. Dat kun je zien als je
code:
uitvoert. Dan staat er ergens <20> en dan zou de netbios truc moeten werken. Daarmee kun je in feite een share 'mounten' als een harde schijf en er op kunnen komen.1
| nbtstat -a [ip-adres] |
code:
Maar als ik dan naar k: ga, krijg ik steeds access denied..1
| net use k: \\\[ip-adres]\share |
Weet iemand waarom deze truc niet werkt? En zijn er misschien nog meer leuke trucjes om iemands systeem te kunnen benaderen?
(nb. dit is dus niet om bij andere mensen misbruik van hun systeem te maken, maar om een geintje uit te halen bij een vriend)