Toon posts:

Cel zonder inhoud leegmaken met referentie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Excelbestand met daarin 2 sheets.
Sheet 2 is een kopie van Sheet 1 waarvan ik de inhoud vul met die van sheet 1 dmv cel referentie:
=sheet1!C8
Volgens deze formule wordt heel Sheet 2 gevuld.
Nu is het zo dat als er in Sheet 1 op in een cel (nog) geen waarde is ingegeven, dat de referentie naar die cel in Sheet 2 dan een '0' geeft.
Dit wil ik niet want dat ziet er bij het uitprinten niet uit.
Ik wil dat als de waarde van die cel '0' of leeg is, dat er dan in Sheet 2 niets wordt ingevuld.

Ik heb al gekeken met voorwaardelijke opmaak maar dat werkte ook niet.
HELP!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Misschien moet je het met de 'IF' -functie proberen maar dan moet je ook iets neer zetten. Je kan er dan wel een punt van maken ofzo.(of iets anders kleins)

Verwijderd

=if(sheet1c8=0;"";sheet1c8)

dit in het sheet wat je wil printen dan he! Sheet2 dus

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 16:00 ]

Verwijderd

wat ik trouwens niet begrijp is waarom je een kopie van een sheet zet in een ander sheet.

Dan kun je toch net zo goed het eerste sheet gebruiken?? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
moet ik dit bij de voorwaardelijke opmaak ingeven als formule?

Sheet 2 is hetzelfde als sheet 1 maar dat dan dat op 1 A4tje past bij printen. Sheet 1 maakt er meerder vellen van...

Verwijderd

dit gewoon een formule. Niks met opmaak te maken

de formule zet je in het sheet dat je wilt printen

als je in sheet2 cel a1 de waarde wilt hebben van a1 uit sheet1 vul je in sheet2 de formule in

Verwijderd

ik heb je een mailtje gestuurd met een excel sheetje. ik hoop dat dit is wat je bedoelt

Verwijderd

je kan in sheet 1 ook gewoon aangeven dat je alles op één a4 tje wilt hebben. ik snap je probleem niet.

Je geeft het printbereik aan
vervolgens druk je op het icoontje die er uitziet als een paiervelletje met een loep (naast het print icoontje)
daar druk je op het knopje instellen en geeft aan 1 bij 1 vel
Pagina: 1