hallo,
ik heb nu enige tijd een site staan maar dit is mijn allereerste site. vanuit deze site wil ik dingen gaan toevoegen en onderzoeken en ontwerpen.
de vorige keer heb ik dus geprobeerd een gastenboek te ontwerpen. dit is inmiddels al een succesje geworden
. maar omdat ik nog wel een noob ben heb ik dus wel een beetje hulp nodig voor het een en ander.
wat ik nu wil gaan doen is een soort van gebruikers interface (voor ons zelf) in html/asp te gaan maken voor de site. dat houd dus in dat ik niet elke keer, als ik wat wil gaan toevoegen aan b.v nieuws, dat ik dan het .html/.asp bestand moet gaan openen met kladblok en daar steeds wat tekst gaat bijvoegen.
dit moet dus allemaal automatisch gaan..
wat ik eerst wil vragen is....
om dit te doen is hiervoor perse Access voor nodig? en als het met access moet waar kan ik dan een stukje tekst kwijt wat meer is dan 255 tekens bevat?
ik heb al wel wat informatie over Do unit en loop acties gevonden.
hoop dat jullie mij een bietje willen helpen.
al vast bedankt
edit:
ik heb op deze comp. XP met access XP/2002, en daar zie ik geen memo in staan!
ik heb nu enige tijd een site staan maar dit is mijn allereerste site. vanuit deze site wil ik dingen gaan toevoegen en onderzoeken en ontwerpen.
de vorige keer heb ik dus geprobeerd een gastenboek te ontwerpen. dit is inmiddels al een succesje geworden
wat ik nu wil gaan doen is een soort van gebruikers interface (voor ons zelf) in html/asp te gaan maken voor de site. dat houd dus in dat ik niet elke keer, als ik wat wil gaan toevoegen aan b.v nieuws, dat ik dan het .html/.asp bestand moet gaan openen met kladblok en daar steeds wat tekst gaat bijvoegen.
dit moet dus allemaal automatisch gaan..
wat ik eerst wil vragen is....
om dit te doen is hiervoor perse Access voor nodig? en als het met access moet waar kan ik dan een stukje tekst kwijt wat meer is dan 255 tekens bevat?
ik heb al wel wat informatie over Do unit en loop acties gevonden.
hoop dat jullie mij een bietje willen helpen.
al vast bedankt
edit:
ik heb op deze comp. XP met access XP/2002, en daar zie ik geen memo in staan!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 15:37 ]