Formatteren Lukt Niet, Error :(

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Hallo GoT,

Ik kom maar gelijk met een vraag in huis vallen.

Ik heb de laatste tijd wat errors op mijn PC, en heb besloten te gaan formatteren. Ik heb een WIN98 bootdisk gepakt. (WINXP is geinstaleerd) om te gaan formatteren.

Ik kom uiteindelijk bij het regeltje A:\ en typ dan format c:
Maar dan krijg ik een error:

Het formatteren van station C: word niet ondersteund.
Het formatteren is beeindigd.

Ik snap er echt geen mallemoer van eigenlijk.

Zou GoT mij kunnen helpen :D

Bedankt,

truStie

Verwijderd

Ehm misschien dat je schijf NTFS is?? Dat kan de format van je WIN98 bootdisk niet aan. Even een bootdisk maken met WinXP.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

welkom @ GoT

Als je WinXP installeert vraagt ie of je NTFS wil formateren, als je dat dus hebt gedaan en later met een Win98 bootdisk boot en een commando wil geven wordt dat dus niet herkend, omdat je harde schijf NTFS is gepartitioneerd.

Windows Operated Systems - FAQ NTFS onder dos benaderen

Windows Operated Systems - FAQ WinXP bootdisks

[ Voor 26% gewijzigd door Eraser127 op 03-06-2003 15:36 ]

My Discogs

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
Je kunt beter de cd van windows XP gebruiken als je wilt gaan formatteren.
Voor de rest, welkom op GoT.

Pwnd

• diabyte
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 15:32:
Ehm misschien dat je schijf NTFS is?? Dat kan de format van je WIN98 bootdisk niet aan. Even een bootdisk maken met WinXP.
Volgens mij is hij NTFS ofzoiets wel ja, dat zag ik met de WINXP Cd staan fftjes geleden.
welkom @ GoT

Als je WinXP installeert vraagt ie of je NTFS wil formateren, als je dat dus hebt gedaan en later met een Win98 bootdisk boot en een commando wil geven wordt dat dus niet herkend, omdat je harde schijf NTFS is gepartitioneerd.
Ik heb nog niet geformatteerd. Wel heb ik geprobeert het met de WINXP CD te doen. Maar ik zag nergens formatteren staan, alleen WINXP instaleren, dan moest ik een schijf opgeven, maar die is dus nog niet geformatteerd. Of komt dat daarna dan?
Je kunt beter de cd van windows XP gebruiken als je wilt gaan formatteren.
Voor de rest, welkom op GoT.
Hoe werkt dat dan precies :) ?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dacht dat je gewoon uit de setup kan, en dan krijg je "Dos"* voor je neus :)

* Dos tussen haakjes omdat in XP geen DOS meer bestaat, maar eigenlijk ook weer wel :), zelfs Microsoft weet het niet meer :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
diabyte schreef op 03 June 2003 @ 15:38:
Ik heb nog niet geformatteerd. Wel heb ik geprobeert het met de WINXP CD te doen. Maar ik zag nergens formatteren staan, alleen WINXP instaleren, dan moest ik een schijf opgeven, maar die is dus nog niet geformatteerd. Of komt dat daarna dan?
Gewoon doorgaan, het komt daarna :)

• Han
  • Niet online

Han

Tijdens de installatie van XP krijg je een scherm waarin je kunt aangeven op welke partitie je XP wilt installeren. Je kunt er ook voor kiezen om een partitie te verwijderen, in jouw geval de c partitie. Hiervoor dien je op de optie "L" te drukken. Na dit te hebben gedaan kun je doorgaan met de installatie en voor de optie 'partitie creeren' kiezen. Vervolgens kun je voor NTFS of FAT32 kiezen. Na het formateren start de installatie op de C... klaar :)

[ Voor 102% gewijzigd door Han op 03-06-2003 16:22 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• diabyte
  • Nu online
Ah ok thx daar heb ik wat aan XceeD :D Dat van die L toets o.a. wist ik dus neit ;) En welk kan ik het best kiezen, nu is het volgens mij NTFS, maar wat kan ik het beste kiezen, NFTS of FAT32 ??

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 07:48
Voor een huis tuin en keuken gebruiker zoals jou zou ik gewoon FAT32 kiezen. Kun je nog een beetje in dos prutsen en het schijnt nog sneller te zijn ook :).

tvw

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

diabyte schreef op 03 juni 2003 @ 15:25:
Hallo GoT,

Ik kom maar gelijk met een vraag in huis vallen.

Ik heb de laatste tijd wat errors op mijn PC, en heb besloten te gaan formatteren. Ik heb een WIN98 bootdisk gepakt. (WINXP is geinstaleerd) om te gaan formatteren.

Ik kom uiteindelijk bij het regeltje A:\ en typ dan format c:
Maar dan krijg ik een error:

Het formatteren van station C: word niet ondersteund.
Het formatteren is beeindigd.

Ik snap er echt geen mallemoer van eigenlijk.

Zou GoT mij kunnen helpen :D

Bedankt,

truStie
Bij mijn weten staat FORMAT niet op de bootdisk.. Lukt het niet om op te starten met de bootflop en dan te kiezen voor "opstarten ZONDER CD-ROM ondersteuning" dat hij daarna een tijdelijke partitie ("G" ofzo) aanmaakt met stuurprogramma's? Als dat zo is doe je achtereenvolgens:

A:\> G:
G:\> format C:

zou het moeten doen lijkt me...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Han
  • Niet online

Han

Maar dit en eventule andere optie's om een XP partitie te kunnen formateren had je ook kunnen vinden. Kijk maar eens hier tussen:

Zoeken op: XP formateren

Dit brengt mij op het volgende: voordat je een topic opent op GoT dien je eerst wat stappen door te nemen. Deze stappen vind je hier: Huisregels

Mocht je ooit weer een topic openen in Windows Operated Systems dan gaarne even het OS in je titel vermelden... zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Veel plezier nog op GoT :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.