Etech router en win98 SE client

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
win Xp client doet het prima, maar de win98 SE client wil wel de router pingen en ook nog het kabelmodem, maar geen internetpagina´s. Ook de routerinterface is niet te gebruiken (http://192.168.1.1). Al 2 netwerkkarten geprobeerd en meerdere PCI sloten. Ook alle netwerlprotocollen al gedeinstalleerd en opnieuw erop gezet. Ook al de Lanwizard van IE gebruikt. Het lukt maar niet.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
Jij met ruim 250 post zal toch moeten weten dat we meer info nodig hebben.
Welke router?
Welk ip heeft je xp bak, en welke win98....?
Wat voor netwerk config heeft je win98 pc etc

• Sneak[3G]
kijk, alles staat gewoon goed. Ik wil gewoon weten hoe het kan dat iets de router EN de kabelmodem pingt en niet in staat is te internetten. De rest van de instellingen gewoon goed, maak je daar maar niet druk om. De andere clients kunnen wel internetten.
(de 98 client krijgt ook gewoon een IP toegewezen)

[ Voor 10% gewijzigd door Sneak[3G] op 03-06-2003 16:42 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Sneak[3G] schreef op 03 June 2003 @ 16:41:
kijk, alles staat gewoon goed. Ik wil gewoon weten hoe het kan dat iets de router EN de kabelmodem pingt en niet in staat is te internetten. De rest van de instellingen gewoon goed, maak je daar maar niet druk om. De andere clients kunnen wel internetten.
(de 98 client krijgt ook gewoon een IP toegewezen)
als jij zo verzekerd ben dat je alles GOED hebt staan .. waarom kom je ons dan om hulp vragen ..... again .. kom eerst maar is met een ipconfig /all voordat je meer hulp kun verwachten

... MMORPG Addict.

• Sneak[3G]
nou ja na een format c en geen win98 SE , maar win98 doet ie het wel, We zullen er dus nooit achter komen.... en ipconfig /all is in orde . Dat hoef ik niet te laten zien

[ Voor 22% gewijzigd door Sneak[3G] op 03-06-2003 16:48 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

Sneak[3G] schreef op 03 juni 2003 @ 16:47:
en ipconfig /all is in orde . Dat hoef ik niet te laten zien
Waarom wil je dat dan niet laten zien :?

Dat zijn toch interne ip's en daar kan niemand wat mee.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Predator schreef op 03 juni 2003 @ 17:16:
[...]

het lijkt me dat hij niet geholpen wil worden ... :O

... MMORPG Addict.

• Sneak[3G]
Predator schreef op 03 June 2003 @ 17:16:
[...]

kijk precies idd, daar kan niemand wat mee, omdat die gewoon goed stonden (je zegt het zelf al). Ik heb geen zin om allemaal dingen op te noemen , die niet van invloed zijn op het probleem. Ik had gehoopt dat er iemand had kunnen zeggen meteen waar het aan lag. Want dat je alles kan pingen (modem EN router) maar niet kan internetten leek mij vrij exceptioneel en misschien makkelijk oplosbaar, Het probleem is intussen opgelost want ik heb win98 ipv win98 SE er op gegooid. ik hoorde van een vriend van me dat win98se nogal klote om kon gaan met netwerkkaarten. Nu doet ie het gewoon wel met dezelfde instellingen en protocollen....

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Denkt niet dat ie dat bedoelde met "daar kan niemand wat mee" he? :Z Affijn, gefeliciteerd.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

Sneak[3G] schreef op 03 June 2003 @ 18:42:
[...]

kijk precies idd, daar kan niemand wat mee, omdat die gewoon goed stonden (je zegt het zelf al). Ik heb geen zin om allemaal dingen op te noemen , die niet van invloed zijn op het probleem.
Met daar kan niemand wat mee bedoelde ik dat niemand daarmee aan jouw pc kan. Er zijn users die terughoudend zijn met het geven van hun interne LAN-ip omdat ze het verschil niet weten tussen private adressen en publieke adressen en denken dat je met dat ip aan hun pc kan.

Die instellingen kunnen wel relevant zijn en dat jij die niet wil geven, hoewel jij vindt dat ze niet ter zake doen, getuigt niet van veel medewerking.

De mensen die je willen helpen vinden dat soort reply's dan ook helemaal niet leuk, en terecht. Het is jij die een probleem hebt, en jij komt hulp vragen aan de users.
Dus wat medewerking kan geen kwaad.
Ik had gehoopt dat er iemand had kunnen zeggen meteen waar het aan lag. Want dat je alles kan pingen (modem EN router) maar niet kan internetten leek mij vrij exceptioneel en misschien makkelijk oplosbaar
Dat is helemaal niet exceptioneel.

enfin, het probleem is opgelost dus, en verder komt er niet veel nuttigs meer uit deze draad.

[ Voor 5% gewijzigd door Predator op 03-06-2003 19:30 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.