Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel op zoek naar een MP3/CD-speler, en kijk nu naar de iSlim MP-CD500

Deze heeft een uitgangssterkte van 5mW, andere spelers welke ik zie zitten toch vaak op 12mW.
Is 5mW voldoende om een beetje relaxed te kunnen luisteren, of heb ik meer nodig?

Wat denken jullie sowieso van dit modelletje?

Verwijderd

Ik ken dit model niet, maar kijk ook eens naar de Dioneer dcp400 en de Cenix Nezz MMP-CD20, die zitten allebei in ongeveer dezelfde prijsklasse. Die eerste is zeker goed, blijkt onder andere uit een topic hier en een review van tweakers.net. Die 2e is nieuw en daar is nog erg weinig over te vinden.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Ik neem aan dat die 5 mW wel per kanaal is.. Ik heb de soul dmp 01, oud beestje inmiddels. Die heeft 2 x 7 mW output, en dat is bij mij voor normaal gebruik meer dan genoeg, heb hem nooit op z'n hardst staan.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Kan ik ook bevestigen ja, meestal op de helft. Als hij op z'n hardst staat, vaag broertje, dan hoor je hem dus aankomen lopen. ;)

kleurbleur.nl

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04
Het aantal milliwatt is niet zo zeer belangrijk voor "hoe hard" hij kan, maar meer wat je verwacht van een goede en diepe laagweergave en het gebruik van een andere (lees betere) hoofdtelefoon. Betere hoofdtelefoons zijn in de regel groter dan die kleine oordopjes en hebben vaak een hogere impedantie en daarmee dus een wat lagere gevoeligheid zodat je de speler wat harder moet zetten. En juist wanneer je meer power nodig hebt om hem harder te zetten om het lagere rendement te compenseren, kun je dus eerder vervorming krijgen en/of wordt de laagweergave minder, met een magere en vlakke weergave als gevolg.

Omdat ik zelf meestal een wat betere (neck)hoofdtelefoon gebruik wil ik een speler die ook de laagweergave goed blijft weergeven. Lage tonen slokken echter het grootste deel van het vermogen op en daarom moet het uitgangsniveau niet te laag zijn. 2 x 5 mW is voldoende voor de bijgeleverde oordopjes, maar ben je een audiogfreak zoals ik en wil je een betere hoofdtelefoon gaan gebruiken en een stevige laagweergave horen, dan zou ik verder kijken naar een speler met minstens 2 x 25 mW vermogen. Alle spelertjes die op één enkel 1.5 volt penlite batterijtje lopen vallen dus al af. Met een voeding van twee penlite batterijen wordt het al een stuk gemakkelijker om voldoende reserve te hebben voor een strakke bas en het gebruik van een goede hoofdtelefoon.

Verwijderd

Topicstarter
ow, 'k dacht dat Dioneer niet meer leverbaar was.

Nu toch meer twijfelen tussen de Cenix Nezz MMP-CD20 en de Dioneer DCP 400

De Cenix is dunner/lichter, heeft langere speelduur en betere koptelefoon. Ik weet niet wat het uitgangsvermogen is.
De Dioneer (2x 7mW) kan overweg met bestandsnamen en directoriestrukturen (die ander misschien ook wel, niet duidelijk). Ook oogt de site van Dioneer voor wat dit produkt betreft wat degelijker.

hmmmm.

Verwijderd

Nog een verschil: de cenix heeft een fm radio, de Dioneer niet.
Pagina: 1