Waarom mijn 54mbit wifi pcmcia slecht ontvangt, andere niet

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Ik heb sinds kort een SMC wireless netwerk card.

over het bereik ben ik op school niet bijzonder te vreden, windows geeft op dit moment aan:
very low, 1mbps.

een vriend van me zegt echter dat hij opdezelfde plek als waar ik zit wel een goede connectie heeft :s

is het mogelijk dat er verschil zit tussen de kaartjes ??

Ik heb een SMC pcmcia wifi 54mbit kaart
Hij had een Sitecom pcmcia wifi 54mbit kaart.

Ik heb de nieuwste drivers die er overigens ook bij zaten...

iemand tips?

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Hebben jullie al eens geprobeerd om de kaartjes ff te ruilen met elkaar en dan nog eens proberen???
En ga dan wel naast elkaar zitten.... en doe beide dezelfde tests.
Naar mate het drukker wordt op een AP kan de snelheid ook omlaag gaan.
Dat heeft weer te maken met het aantal kanalen wat beschikbaar is.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 15:18:
Hebben jullie al eens geprobeerd om de kaartjes ff te ruilen met elkaar en dan nog eens proberen???
En ga dan wel naast elkaar zitten.... en doe beide dezelfde tests.
Naar mate het drukker wordt op een AP kan de snelheid ook omlaag gaan.
Dat heeft weer te maken met het aantal kanalen wat beschikbaar is.
dat is het irritante :(

hij moest meteen weg naar een andere les

anders had ik dit al gedaan :D

maar ik vroeg me gewoon af of er al dingen bekend zijn van kaartjes die het gewoon beter doen als andere?

ps, beide kaartjes hebben een interne antenne... dus gewoon van die platte dingen...

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Tussen de verschillende kaarten zitten zeker wel grote verschillen. Externe antenne's zijn ook altijd aan te raden (als je slechte verbinding hebt), maar dat maakt in dit geval geen verschil.

Kijk maar eens op Tom's hardware, daar staat een test van een 802.11a/b/g kaart die echt "De beste ooit" is. Qua connectiesnelheid en stabiliteit. "Never seen this before" <-- zullen dus wel grote verschillen kunnen bestaan !!

http://www.tomshardware.com/network/20030522/index.html

[ Voor 12% gewijzigd door frankvdtillaart op 04-06-2003 08:47 ]

Happy Blessings <3

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
nu heb ik weer met iemand anders getest, deze had ook een SMC kaartje, maar dan een wat oudere 11mbit

het leek toch dat deze ietwat stabieler was,
hij verloor veel minder vaak de connectie, en zat vaak net een tikkie hoger.

tevens heb ik sinds dit kaartje af en toe ook dat mijn notebook ZEER traag word, en met standby / hibernate kan het kaartje ook niet echt om gaan naar mijn mening.

ik kijk het nog ff aan, maar ik denk dat ik een sitecom ga halen

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
ik heb nu een andere kaartje, die zelfde als mijn vriend had.

een Site com 54mbit WL-100b pcmcia kaartje.

Ik zit nu opdezelfde plaats en heb vrijwel constant een 'good' to 'very good' verbinding, zoals windows dat zo mooi zegt.

waar dat eerst altijd 'low' to 'very low' was, en regelmatig een disconnect ertussen door.
daar heb ik nu nog geen last van gehad.

hij is wel 30 euro duurder, maar zeker wel de moeite waard, gaat veel beter zo.

Pagina: 1