Toon posts:

[UebiMiau] SMTP error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu op me server UebiMiau staan. Ook draai ik een eigen mailserver op me Windows 2003 server.

Probleem is dat ik niet via mijn mail server mailtjes naar andere mensen kan sturen alleen naar de users op me windows 2003 server :(.. maar oke daar gaat het nu niet om.

Ik heb dus bij de SMTP "mail.chello.nl" ingesteld alleen nu krijg ik een error wanneer ik een mailtje wil verzenden: "SMTP Error: Recipient not accepted. Verify your relay rules".

Dus ik naar de site van UebiMiau lees daar wat over en zoek in de forums maar daar kan ik echter niks vinden ja wel een topic met de zelfde vraag waar geen antwoord bij staat :)

Nu heb ik ook phpbb2 op me server draaien en daar heb ik bij de smtp mail.chello.nl ingesteld maar daar mailt die wel gewoon??

Ook kan ik via mail.chello.nl mailen met outlook tenzij je geen chello acount hebt :).

Ik snap dit niet? het staat echt allemaal goed maar hij geeft een error en stopt der mee :(

Iemand dit een oplossing weet op mijn probleem?

Owja.. om het zelf te zien.

http://mail.imdesign.nl

Inloggen met "free@imdesign.nl"
password: "test"

En me server staat in een netwerk maar de poorten 80, 21, 25 en 110 staan open.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 14:59 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19

TeeDee

CQB 241

Je mag gewoon niet relayen over mail.chello.nl

PHPbb doet dat misschien via je eigen mail account?

[ Voor 36% gewijzigd door TeeDee op 03-06-2003 15:01 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op 03 June 2003 @ 15:01:
Je mag gewoon niet relayen over mail.chello.nl

PHPbb doet dat misschien via je eigen mail account?
Wat is relayen? Ik heb bij de smtp server ingesteld bij phpbb2 ook "mail.chello.nl"?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10

McMiGHtY

- burp -

Waarom geruik je de SMTP server die in IIS zit niet?

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op 03 June 2003 @ 15:07:
Waarom geruik je de SMTP server die in IIS zit niet?
Ik draai geen IIS. Dat ken ik niet apache wel :).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 15:06:
[...]

Wat is relayen? Ik heb bij de smtp server ingesteld bij phpbb2 ook "mail.chello.nl"?
NOFI hoor, maar als je geen flauw benul hebt wat relayen is .. zou ik me niet met zulke dingen bezig houden.

Ralyen houd in dat de mailserver niet toestaat dat een non-member van het domain gebruik maakt van de mailserver.

Ik denk dat je in PHPbb2 ook een username/pass ingevuld hebt voor je mailverhaal, echter niet bij die andere mailserver.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Tja hallo.. :) ik weet ook niet alle namen uit me hoofd :D

Nee heb ik niet gedaan... mail.chello.nl is open voor iedereen op die internet via chello.
Daarom snap ik het niet.

Maar heeft iemand een smtp servertje voor me waarom ik kan testen waaraan het meschiens ligt script, script, ect, ect.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. Ik heb nu een eigenmail server opgezet. Deze heb ik helemaal open gezet maar... :S zelfde error terwijl je echt daarvan kan mailen :S. Is dat script niet goed of zo?

Hmm.. heb phpbb2 weer even opgezet.

www.imdesign.nl/phpbb2/ daar kan je zien dat je gewoon een activatie key krijgt toegemailt.. dus iets werkt niet aan UebiMiau :(.. en ik zal hem graag willen gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het echt niemand die dit weet??

Verwijderd

Topicstarter
Dit is al de 4de kick :S... is dit nu het forum :S
Pagina: 1