[Home Cinema] Wat schaf ik aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben opzoek voor een home cinema "setje". De breedbeeld TV van JVC heb ik al, nu dus nog de DVD-speler en de DD/DTS receiver met speakers en subwoofer.

Omdat ik een n00b ben op dit gebied wil ik graag advies! :+

Eigenlijk wil ik met de set ook gewoon radio en cd's (incl. mp3-cd's) beluisteren zodat m'n hifiset weg kan, tapes gebruik ik toch niet. Een verkoper had het al snel over een mooi setje van Pioneer (DVD-454 (DVD), VSX D511 (Receiver/Tuner), S-W110S (SubW) en de S-F50A (Speakers). Erg mooi, maar voor mij iets aan de hoge kant (E 849,- waar is m'n euro teken gebleven). De reden hiervoor was dat als je ook CD's wilt luisteren je een goede subwoofer en versterker nodig hebt.

Maar is het verschil daadwerkelijk zo groot met een set van 850 euro dan met een setje van < 500 euro? En waar zit dat kwaliteitsverschil in? Is dat in de tech. features terug te zien?

Over merken valt te twisten, ik heb liever ook geen Sony en ga graag voor het strakke design van JVC (ook leuk voor bij mijn JVC TV). Maar het geld is toch de weakest link. :(

De wensen die ik heb zijn bijna op alle apparaten te vinden: MP3CD, DD5.1, DTS, DVD, (S)VCD, Radio (met RDS), ...
Graag zou ik ook mijn PC op de receiver aansluiten (en genieten van meerkanaals geluid). Heb ik waarschijnlijk een 5.1 kaartje voor nodig! Deze aansluiting moet ook op de receiver aanwezig zijn natuurlijk! :)

Volgens mij heb ik wel enige info gegeven... als laatste vraag nog: waar moet ik goed op letten bij het aanschaffen (met het oog op de gestelde eisen).

Verwijderd

zerosignal schreef op 03 June 2003 @ 14:47:
(..) als laatste vraag nog: waar moet ik goed op letten bij het aanschaffen (met het oog op de gestelde eisen).
Dat de bekeken apparatuur aan de door jou gestelde eisen voldoet?

Excuses als dit bot over komt maar hier zijn nu al tientallen, zo niet honderden topics over geweest. Bepaal je eisen en ga dan zelf luisteren. Als je het geld er niet voor over hebt, prima, dan koop je het niet.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Yamaha heeft multimedia versterker. ze het iets van RPU 200.
Die hebben een USB aansluiting voor het geluid van een PC en DD+DTS decoders ingebouwd.
Ze zijn maar 12W per kanaal maar dat is bij mijn werkkamer (20m2) meer als voldoende.
Hij kost ook maar 99 euro bij Correct in Rotterdam (in de aanbieding althans).

Het best kan je uitgebreid gaan luisteren bij een betere audiozaak.

En uit de koekblikken die bij de meeste setjes (ook de duurdere van de A-merken) komt echt bagger geluid. Pas als ze afmetingen van 15cmx25cmx15cm hebben dan wordt het pas wat.
Je speakers zijn het belangrijkste want tussen 0.01% en 0.001% vervorming hoor je gewoon geen verschil. Bij speakers ligt de kwaliteit vaak ver uit elkaar.

Zelf ben ik geen fan van een subwooferkasten. Liever 2 stevige frontspeakers met een goed bereik dan 2 prut speakers+subwoofer. De meeste setjes geven toch niet echt de bioscoop-ervaring.

Ga voor de grap ook eens kijken in een high-end zaak. Daar kan je het verschil wel goed horen.

En smaken verschillen uiteraard dus kijk wat je graag wilt en zoek wat het beste erbij past.

Senile! Senile Oekaki

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, je wil voor weinig geld zo'n goed mogelijke set. Dat wil iedereen. Het devies luidt nog steeds: Zelf luisteren, jij kan zelf het beste bepalen of je iets wil, je kan zelf bepalen of je echt 5.1 wil, je kan de sets zelf horen en beoordelen, jij moet er naar luisteren, dus dat is de beste optie

[search=welke audio 5.1 set moet ik kopen]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.