Partitie Probleem + geeft fouten

Pagina: 1
Acties:

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 20:13
Hoi, ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een harde schijf die in twee partities is gedeeld, nu is het probleem dat de eerste partitie helemaal leeg (geformateerd) is en de tweede is in windows niet benaderbaar, nu wil het geval dat deze partitie wel in dos benaderbaar is. In windows geeft deze de melding dat er een foute parameter is??!!

Is er iemand die weet wat hier het probleem is??

For rent

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
hoe heb je de partities aangemaakt, met welk programma? en heb je een actieve partitie ingesteld? lees ook even de FAQ hoe je het goed zou moeten doen...

edit: ik kan het ook niet in de faq vinden.. (?) zou ik wel verwachten dat het daar in zou staan, niet dus..

als je windows xp of 2000 hebt kun je met diskmanager ook onder windows partities opnieuw indelen/formatteren/resizen/activeren etc. even kijken dus. Heb je ook wel FAT32 of NTFS geformatteerd of alleen de partitie gemaakt? Ik vergeet dat zelf ook nog wel es, formatteren na het aanmaken.

[ Voor 88% gewijzigd door BuG2FiX op 03-06-2003 14:53 ]

• j_v_malsen
Partities bestonden al, eerst gaf deze in dos aan dat de partities niet bestonden, toen fdisk /mbr gedaan. Toen partities wel in dos benaderbaar maar niet in windows, wel vervelend omdat ik deze backup via het netwerk veilig wil stellen!

For rent

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
heb je partitionmagic niet toevallig op diskette staan? die geeft vaak wat meer info over de partities. Als je daarna Ghost image kan maken dan heb je in ieder geval een backup.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26

momania

iPhone 30! Bam!

Check even een paar tooltjes uit de FAQ:
handige tooltjes
Misschien zit er hier een bij waarmee je iig je data kunt lezen om het te backuppen.
Wat je dan kan doen is zorgen dat je het eerst backuped naar de partitie op de schijf die het wel doet. Daarna ergens anders veilig stellen (op cd of ergens op netwerk).
Daarna gewoon de schijf opnieuw partitioneren.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• j_v_malsen
Nee helaas ghost of drive image heb ik niet bij de hand, mocht je toevallig ghost 6 hebben houd ik me aanbevolen! (werkt lekker makkelijk)

Ben op dit moment de d-drive naar de c-drive aan het copieren (hopen dat dit lukt) om deze dan nogmaals in een ander systeem te kunnen backuppen!

For rent

Pagina: 1