Toon posts:

[Asp.net] redirectfromloginpage redirect niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik werk aan een publicatie overzicht van gepubliceerde documenten.
Het geheel bestaat uit:

-Een overview pagina (hierin dmv een datagrid een overzicht van alle publicaties)
-Een preview pagina (via het overzicht komt men met een link op deze pagina waarin adv een querystring een preview van het document wordt ingeladen)
-Losse aspx pagina's, per publicatie (deze zijn nu statisch oa ivm tijdsdruk)
-Losse word doc, per publicatie (deze mogen/kunnen indien gewenst gedownload worden)
-Een registratie pagina
-Een login pagina

Probleem:

Op de preview pagina wordt een link ingeladen die vanuit een dbs een url ophaalt en deze laat verwijzen naar de feitelijke publicatie/word file

De publicaties staan in een map die dmv web.config alle niet geregistreerde gebruikers doorverwijst naar de login voor dat het document ingeladen wordt.

Als de gebruiker vervolgens inlogd, wordt hij niet geredirect naar de bewuste publicatie terwijl de bewuste url wel gewoon via de querystring wordt weergegeven. er komt wel een pagina refresh, de login geeft geen foutmelding omtrent creditentials. Na de refresh staat de querystring er nog steeds.

Wat heb ik geprobeert:

Nieuw project aangemaakt alles overgezet/opnieuw opgebouwd
Nieuwe andere login gemaakt.
In iis map structuur doorgelicht op foutief geconfigde applicatie mappen
Google bezocht, in groupen wel wat gevonden, alleen geen oplossingen; nou ja 1tje van een MS asp.net nog iets iemand, die melde: ga naar IIS en zet anoniem login uit. Dit helpt natuurlijk niets bij custom form authenticatie....

Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Indien nodig kan ik wel wat code posten, maar mijn web.config en mijn login pagina zijn niet echt spannend....

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Heb je een startpage toegekend in je project ?
Heb je die startpage ook als default-pagina in IIS toegewezen?

Hoe ziet de authentication - section van je web.config eruit?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb een startpagina in. dit is nu tijdelijk tijdens de developement de overview pagina(welke geen beveiliging/afscherming heeft)

Web.config 1 (het geheel staat in een map; publicaties genaamd)
<authentication mode="Forms">
<forms name="MYWEBAPP.ASPXAUTH" loginUrl="Loginpage.aspx" protection="All" path="/secure/" />
</authentication>

met allow users="*"

In de map publicaties/secure/docs staat nog een web.config:

Met een deny users="?" als enige vermelding

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen even een nieuw siteje gebouwd, met de hand, andere applicatie, werkt die redirect weer helemaal ok..... in tegenstelling tot de site in kwestie......
Heel vaag...
Ik werk trouwens met VS 2003

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 16:12 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Na het doorspitten van mijn log, ben ik er inmiddels achter dat als ik in log dit goed gaat. echter wat er gebeurt is:
1) beveiligde pagina wordt opgevraagd
2 redirect naar login.aspx
3) verificatie succesvol, redirect naar opgevraagde pagina
4) pagina beveiligd geredirect naar login.page

hij komt dus in een soort loop terecht, hij vergeet blijkbaar de user gegevens vast te houden....
Kan iemand dit verklaren?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je werkt met VS 2003? Da's mooi; die heeft een vrij goede debugger, waarbij je ook de waarde van de variabelen tussendoor kan bekijken.

Verder heb je nog het tracing object, welke je ook kan gebruiken.

Lijkt me de enige methodiek om er achter te komen waar het fout gaat; waar je wel wat hebt en op welk moment niets meer.

[ Voor 25% gewijzigd door gorgi_19 op 04-06-2003 23:30 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
Als de verificatie succesvol is, wordt er een cookie weggeschreven. Zolang dat cookie er staat, ben je authenticated.
Misschien heb je dus ergens ingesteld dat cookies niet geaccepteerd worden? Of heb roep je misschien ergens een Logout() method op waardoor dat cookie vernietigd wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost...... Had het path in mijn web.config authenticatie gedeelte niet goed staan.... hij kon dus vermoed ik het cookie niet terug vinden/ cookie werd op een verkeerde plaats gezet.
Path staat dus voor waar het cookie geplaatst wordt, en niet zoals ik dacht welke map beveiligd moet worden......

• whoami

ff kicken... :P

Als je een bepaalde directory wilt beveiligen kan je dat doen door in die directory ook een web.config te plaatsen met daarin de goede security-settings.
Je kan het ook op een nog andere manier doen door de security - settings voor die directory in de web.config te zetten van je applicatie zelf. (De web.config die dus in de root-dir van je app staat). Dit doe je dan als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<system.web>
  <authentication mode = "Forms">
      <forms loginUrl="login.aspx"/>
  </authentication>
</system.web>
<location path="secure">
  <system.web>
      <authorization>
          <deny users="?"/>
      </authorization>
  </system.web>
</location>

Ikzelf geef eerder de voorkeur aan het plaatsen van web.config files in verschillende directories.

[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 16-06-2003 19:40 ]

• gorgi_19

gorgi_19

whoami schreef op 16 June 2003 @ 19:36:
Ikzelf geef eerder de voorkeur aan het plaatsen van web.config files in verschillende directories.
Waarom? Vind je het niet overzichtelijker om te werken vanuit 1 locatie?

Of vind je het dan te rommelig worden; aangezien je vrij veel bestanden onder elkaar hebt staan en het nu min of meer kan ordenen?

• whoami
gorgi_19 schreef op 16 June 2003 @ 19:44:
[...]

Waarom? Vind je het niet overzichtelijker om te werken vanuit 1 locatie?
Tja, ik vind het gewoon makkelijker om te zoeken en overzichtelijker....

Hoe doe jij het dan bij voorkeur?

• gorgi_19

gorgi_19

whoami schreef op 16 June 2003 @ 19:45:
[...]

Tja, ik vind het gewoon makkelijker om te zoeken en overzichtelijker....

Hoe doe jij het dan bij voorkeur?
* gorgi_19 was gewoon benieuwd.. :P

Persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan alle losse .aspx en .ascx bestanden. Zeker met de editor in VS.Net; deze doet precies wat ik niet wil en heeft al veel te veel pagina's gesloopt.

Op dit moment heb ik 2 .aspx pagina's. 1 inlogpagina en 1 hoofdpagina. De rest wordt ingeladen dmv controls. :)

Pagina: 1