Toon posts:

[win2k] Terminal Server als DC en logonserver *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een hele makkelijk vraag.

Maar Ik heb net terminal server geinstalleerd. Deze moest een domain controller zijn voor terminal server lincencie, maar als hij dc is kunnen users niet op de domain controller inloggen.

Waar in de local policie kan ik instellen dat users dat wel morgen ?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
admin. tools/local security policy
user rights assignment, log on locally

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

group policy > windows settings > securitry policy
maar of dit nou echt is wat je wilt ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de foutmelding "The local policy of this system does not permit you to log interactively"

Ik heb ff zitten zoeken kreeg een oplossing dat ik de user bij de Built-in Print users of iets dergelijks moest zetten , dat heb ik dus gedaan. Toen kreeg ik de melding "u do not have acces to login to this session"

Peukhekje, ik heb bij de local security policy gekeken en dat er bij gezet. Maar als ik dat doe, krijg ik geen verandering erbij =/

Verwijderd

Je moet wel kijken bij de group policy die staat op de map "Domain Controllers" (en niet het Default domain policy).

:)

Verwijderd

Waarschijnlijk gebruiken de clients WinXP. Je moet administative rights hebben op je locale machine. Dat doe je dus in het controlpanel --> usersaccounts.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

paulhekje schreef op 03 June 2003 @ 14:50:
admin. tools/domain controller security policy
user rights assignment, log on locally
alle dc's zitten nl in het domain controller OU. dit gaat boven de lsp.

verstandiger is om een apart OU te maken in het DC OU, daar deze ene DC in te hangen en daar de logon locally policy op in te stellen.

beter nog is een stand alone machine gebruiken voor TS.

[ Voor 42% gewijzigd door JackBol op 03-06-2003 15:23 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
als het terminal services is in application mode meot de policy aanpassing genoeg zijn (anders heb je ook geen license services nodig)

misschien even refreshen: command prompt: secedit /refreshpolicy machine_policy

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

en de /enforce ook erachter gebruiken...

dus secedit /refreshpolicy machine_policy /enforce

[ Voor 43% gewijzigd door mutsje op 03-06-2003 15:33 ]

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 16:21
Zo zou het moeten

Je moet hebben "Domain Controller Security Policy" (administrative tools op je DC)
Dan: Security settings - Local policies - User right assignment - Log On Localy
Hieraan de gewenst groups of users toevoegen die moeten kunnen aanloggen.

En als je serieus wilt werken met een terminal server in application mode zou je eens moeten kijken naar RES PowerFuse (http://www.respowerfuse.com)

[ Voor 3% gewijzigd door mister iks op 03-06-2003 19:16 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 15:09:
Waarschijnlijk gebruiken de clients WinXP. Je moet administative rights hebben op je locale machine. Dat doe je dus in het controlpanel --> usersaccounts.
onzin en een typische prutser oplossing.

Wat jij bedoelt geeft een hele andere foutmelding, en is ook nog eens op te lossen door Dit artikel door te lezen.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 05:47
Deze moest een domain controller zijn voor terminal server lincencie...
Dit volg ik nog niet helemaal... Kun je uitleggen wat je precies bedoelt? Ik zou dus absoluut nooit users "lokaal" (via Term. Svc) op een DC willen hebben aanloggen!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

als je ts in app mode wilt installeren, heb je een licensing server nodig. en die moet beschikken over een DC. Als je dus maar 1 server hebt, installeer je alles op deze ene machine.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Dirk-Jan schreef op 04 juni 2003 @ 02:57:
als je ts in app mode wilt installeren, heb je een licensing server nodig. en die moet beschikken over een DC. Als je dus maar 1 server hebt, installeer je alles op deze ene machine.
Terminal services licensing kan je ook draaien op een server in 'workgroup' mode ;)

de vraag is natuurlijk of je dat wilt, maar technisch is het dus mogelijk om hem op een non DC te draaien

dus niet op een memberserver in een domain..

A wise man's life is based around fuck you

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 05:47
Als je maar één server hebt is dit idd de enige mogelijkheid. Maar anders natuurlijk niet. :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Joop schreef op 04 June 2003 @ 15:52:
Als je maar één server hebt is dit idd de enige mogelijkheid. Maar anders natuurlijk niet. :)
of je installeert w2k server, daarop installeer je vmware.
in een vmware installeer je w2k server opnieuw. deze maak je DC
je echte w2k server maak je memberserver, en hierop installeer je TS.

er zijn zoveel mogelijkheden!! ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dirk-Jan schreef op 04 June 2003 @ 18:24:
of je installeert w2k server, daarop installeer je vmware.
in een vmware installeer je w2k server opnieuw. deze maak je DC
je echte w2k server maak je memberserver, en hierop installeer je TS.
Pas dan wel op dat je je 'disken' in VMware niet per ongeluk niet persistent maakt. ;) :P

• JackBol
  • Niet online

JackBol

toevallig vandaag op de microsoft-way voor dit probleem gestuit:

"create an OU, move the domain controller that runs Terminal Services to the OU, assign the log on locally right to the Term group in a GPO and link the GPO to the OU."

Pagina: 1