"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 15:43 ]
Verwijderd
lijkt mij van niet..... eerst blok je alles en daarna sta je alleen 2 ip's toe, anders sta je eerst 2 toe die je daarna weer bloktVerwijderd schreef op 03 June 2003 @ 15:41:
waarschijnlijk omdat je source en destination poort door elkaar haalt ? en hoe zit het met de volgorde ? in de eerste regel reject je van 0.0.0.0 en verderop sta je het weer toe, moeten die regels niet andersom ?
Ook de opmerking van blaataapjuh123 is correct, dit had ik zelf ook al uitgevonden.
Maar nu de vraag: waarom werkt het niet?
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
ehm zodra er een rule matched wordt er niet meer naar eventuele volgende rules gekekenVerwijderd schreef op 03 June 2003 @ 15:44:
[...]
lijkt mij van niet..... eerst blok je alles en daarna sta je alleen 2 ip's toe, anders sta je eerst 2 toe die je daarna weer blokt
edit: kijk hier eens:
http://afnog.org/archives/msg01472.html
[ Voor 34% gewijzigd door 4hp op 03-06-2003 16:00 ]
Het blokkeren van poort 1863 werkt dus echt alleen bij trillian...
Erg wazig, iemand nog suggesties?
Heb ook al het idee gehad om alles dicht te gooien behalve poort 21, 80, 23, 110 en nog een paar, dan zijn ook alle kazaa / edonkey users er af... Of zijn hier erg grote bezwaren tegen?
hoe meer poorten dicht hoe beterSkef schreef op 03 June 2003 @ 16:40:
Hmmm... Het werkt wel bij de mensen die via trillian op msn gaan, maar de msn6-users kunnen gewoon connecten, ook als ik echt hard het ip van die msn-server block...
Het blokkeren van poort 1863 werkt dus echt alleen bij trillian...
Erg wazig, iemand nog suggesties?
Heb ook al het idee gehad om alles dicht te gooien behalve poort 21, 80, 23, 110 en nog een paar, dan zijn ook alle kazaa / edonkey users er af... Of zijn hier erg grote bezwaren tegen?
alleen imap, smtp, https, ssh etc lijken me wel handig om open te hebben