Toon posts:

Pc verkocht, nu erg warm

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit hier moet maar ik plaats het hier, in de hoop dat het op zijn/haar plaats komt.

Het volgende is het geval: Ik heb mijn pc verkocht en deze in een ander kastje gebouwd. Nu is het probleem dat de pc erg warm wordt, doordat de voeding vrij dicht op de proc cooler zit. Stressed met prime95 maximaal 70 graden en idle zo'n 60. Dit bij een kamertemperatuur van 29 graden.

Mijn vraag is nu, is dit wel netjes van mij om dit zo te laten/ kan dit tot schade leiden. De pc is verder wel stabiel met Prime95 dus wat dat betreft is het wel goed.

Beetje een gewetenskwestie dus??

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Als ie dicht bij de voeding zit, wat ik ook bij 1 van m'n pc heb moet je zorgen dat er goede airflow is naar buiten. Nu gaat het zich ophopen bij de voeding en jah je weet zelf een voeding wordt ook redelijk warm. Maar of het schadelijk is dat betwijfel ik.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

DinX

Motormuis

Je zou eventueel een case-fan kunnen plaatsen ter hoogte van de cpu/psu

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 14:14:
Ik weet niet of dit hier moet maar ik plaats het hier, in de hoop dat het op zijn/haar plaats komt.

Het volgende is het geval: Ik heb mijn pc verkocht en deze in een ander kastje gebouwd. Nu is het probleem dat de pc erg warm wordt, doordat de voeding vrij dicht op de proc cooler zit. Stressed met prime95 maximaal 70 graden en idle zo'n 60. Dit bij een kamertemperatuur van 29 graden.

Mijn vraag is nu, is dit wel netjes van mij om dit zo te laten/ kan dit tot schade leiden. De pc is verder wel stabiel met Prime95 dus wat dat betreft is het wel goed.

Beetje een gewetenskwestie dus??
1. Sowieso, doordat de kamer al 29 graden is, loopt je proc warmte al zo'n beetje (tenminst dat is bij mij het geval) 5 graden omhoog.
2. De meeste processors mogen niet boven de 80 graden komen, dus 70 stressed is best wel gevaarlijk imho.
3. Bouw anders nog wat koelers in je kast (als ze passen). Zo kan je toch zorgen voor een luchtstroom.
4. Ik zou mij er niet zoveel zorgen om maken als het nu eigendom is van een ander. Hij/zij heeft het gekocht en als je nix hebt afgesproken over garantie oid. is het jouw probleem niet. (tenzij het een vriend(in) is da nis het andere koek)

Xbox Live ID:Notna8310

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:05

JWO

ik vind het acceptabel, wat denk je dat die packerd bell en aldi pc's rond deze tijd doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus geen vriend van mij maar gewoon een kennis. Ik wil gewoon niemand flessen. Ik heb afgesproken adt als er een probleem mee is dat hij dan gewoon terug komt en dat ik hem dan in overleg daarmee help.

Ik zal zometeen de pc even gaan verhuizen en in een wat koelere omgeving uitproberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef dan ff wat specs over wat voor CPU het is :o

Als dit een P4 is, is er geen reden tot zorg- 70C is hoog, maar in-spec. De interne sensor van een P4 (of P3 trouwens) is best betrouwbaar. Bovendien vertragen (P4) of schakelen uit (P3) die CPUs zichzelf als ze te heet worden.

Bij een Athlon systeem is het een ander verhaal, de CPU temp komt van een veel minder nauwkeurige externe sensor. De core temp ligt meestal +-20C hoger, en komt dan aardig in de gevarenzone...

Overigens staat dit gewoon in de Technische PMG FAQ
/faq- dicht :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.