Quake 3 via router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Sweex router en nu krijg ik Quake 3 Arena niet aan de gang.

Ik zal eerst de situatie uitleggen: Chello komt binnen op de router, dan via 1 kabel naar de uplink van een switch waar vervolgens de andere computers op zitten. Vrij simpel dus.
Www en msn werkt vlekkeloos, maar ik krijg Q3A niet aan de gang. Ik heb de FAQ's en het grote poortmappingverhaal doorgelezen en wat topics doorgelezen en ben tot deze instellingen gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/router.gif

Dit is de quake.exe: "E:\Quake III Arena\quake3.exe" +set net_port 27660

Ik heb al gespeeld met TCP en UDP en alles, maar het werkt niet: 'No response from master server'.
Ik heb geen idee wat ik fout doe, iemand wel een idee? :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Draai je een Quake server dan?

Ik snap niet dat je porten aan het forwarden bent? :)

Als je geen server draait, hoef je ook niks te forwarden. Gewoon die quake.exe runnen en hij moet het doen.

Post je q3config.cfg eens.
Ik denk dat je eens naar sv_master e.d. moet gaan kijken :)

edit:
ik ben die hard quaker en draai een quake server achter een sweex router en gamen gaat dus ook gewoon goed ;)

[ Voor 76% gewijzigd door DeMoN op 03-06-2003 13:46 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Aikon
  • Niet online
Nee, ik wil gewoon online kunnen. Server wil ik misschien wel, maar das een ander punt ;)

Maar kan je misschien een screenshot maken van jouw instellingen oid, dan zou het dus moeten werken :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je router zijn firewall misschien, ik heb namelijk een edimax router, maar maakt gebruik van precies dezelfde interface. Bij hielp het veel om de firewall uittezetten en gewoon zonealarm te nemen

Xbox Live ID:Notna8310

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Aikon schreef op 03 June 2003 @ 13:46:
Nee, ik wil gewoon online kunnen. Server wil ik misschien wel, maar das een ander punt ;)

Maar kan je misschien een screenshot maken van jouw instellingen oid, dan zou het dus moeten werken :)
Ik heb alleen instellingen voor mijn quake server, die heb jij dus niet nodig.
Gewoon NIKS instellen dus.

Ik zit nu op me werk en kan er vanaf hier niet goed bij komen omdat externe IP's worden geblocked. Ik kan vanaf hier niet in de web-interface van mijn router komen.

Dus idd je firewall uitknallen ja :) Dan moet ie het echt doen hoor!

Mijn server runt nu thuis wel btw... start eens quake op en haal je console naar beneden en tik: /connect 212.238.195.98

[ Voor 24% gewijzigd door DeMoN op 03-06-2003 13:51 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Aikon
  • Niet online
Dit is dat stuk over sv_master in de .cfg:
seta sv_master5 ""
seta sv_master4 ""
seta sv_master3 ""
seta sv_master2 ""

Dat is geloof ik gewoon de standaard .cfg. :)

En firewall staat uit op de router, draai verder gaan virusscanner/firewall of wat dan ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Aikon op 03-06-2003 13:50 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Aikon schreef op 03 June 2003 @ 13:49:
Dit is dat stuk over sv_master in de .cfg:
seta sv_master5 ""
seta sv_master4 ""
seta sv_master3 ""
seta sv_master2 ""

Dat is geloof ik gewoon de standaard .cfg. :)

En firewall staat uit op de router, draai verder gaan virusscanner/firewall of wat dan ook.
Heb net ff via ssh bij mij thuis ingelogged, en dit staat er in mijn config:
seta sv_master5 ""
seta sv_master4 ""
seta sv_master3 ""
seta sv_master2 ""
klopt dus, kijk mijn edit van mijn vorige post eens btw ;)

• Aikon
  • Niet online
Als ik inlog op je server:
Server uses protocol version 43
En verder is ie 'awaiting connection'. Komt dit gewoon door de verkeerde pointrelease (ik gebruik 1.25).

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Aikon schreef op 03 June 2003 @ 13:54:
Als ik inlog op je server:

[...]

En verder is ie 'awaiting connection'. Komt dit gewoon door de verkeerde pointrelease (ik gebruik 1.25).
Ik draai 1.16n server, daar komt het dus door :)

Maar iig als je deze melding krijgt kan je dus al naar andere servers connecten :)

Dus je kan quaken hoor :)

Alleen nu ff kijken waarom ie geen master vindt.

Soms vind ie ook gewoon echt niks,,... blijf ff refrshen.. speel met die knoppen zoals "show empty" enzo.. en refresh.. soms schiet hij er opeens in ofzo.

iig, je quake werkt :)

• Aikon
  • Niet online
Hmmm...dan ga ik me daar ff op uitleven ja.
Je hoort het nog :) Iig bedankt.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

cell@debian:~/.q3a/baseq3$ ping master3.idsoftware.com
PING monster.idsoftware.com (192.246.40.56): 56 data bytes
64 bytes from 192.246.40.56: icmp_seq=0 ttl=51 time=194.6 ms
64 bytes from 192.246.40.56: icmp_seq=1 ttl=51 time=211.8 ms
64 bytes from 192.246.40.56: icmp_seq=2 ttl=51 time=232.3 ms

--- monster.idsoftware.com ping statistics ---
4 packets transmitted, 3 packets received, 25% packet loss
round-trip min/avg/max = 194.6/212.9/232.3 ms
cell@debian:~/.q3a/baseq3$
master3.idsoftware.com is iig, je deafult master server, misschien dat je er wat aan hebt ;)

Ping jij em ook eens, misschien zit er op jouw weg van je pakketjes naar die master server toe wel een brakke router tussen ofzo en dat je toevallig ff een te hoge ping hebt en daarom geen response krijgt (time-out).

edit: btw, check hoe slecht mijn ping is met de master server, ik denk dat er toevallig bij ID dus wat aan de hand is :)

[ Voor 8% gewijzigd door DeMoN op 03-06-2003 14:01 ]

• Aikon
  • Niet online
DeMoN schreef op 03 June 2003 @ 13:59:
[...]

master3.idsoftware.com is iig, je deafult master server, misschien dat je er wat aan hebt ;)

Ping jij em ook eens, misschien zit er op jouw weg van je pakketjes naar die master server toe wel een brakke router tussen ofzo en dat je toevallig ff een te hoge ping hebt en daarom geen response krijgt (time-out).

edit: btw, check hoe slecht mijn ping is met de master server, ik denk dat er toevallig bij ID dus wat aan de hand is :)
Average 152ms en 0% loss, dus dat zit wel goed. Zelfde voor monster.idsoftware.com. En na 15 keer refreshen vindt ie nog steeds niks...

Als ik een verkeerde key gebruik dan mag dat toch ook niet uitmaken, ze controleren daar toch helemaal niet meer op ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 03-06-2003 14:03 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

Aikon schreef op 03 June 2003 @ 14:02:
[...]

Average 152ms en 0% loss, dus dat zit wel goed. En na 15 keer refreshen vindt ie nog steeds niks...

Als ik een verkeerde key gebruik dan mag dat toch ook niet uitmaken, ze controleren daar toch helemaal niet meer op ook?
Natuurlijk checkken ze nog wel naar je cd-key. Anders zou dat systeem ook geen nut hebben ;)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Aikon schreef op 03 June 2003 @ 14:02:
[...]

Average 152ms en 0% loss, dus dat zit wel goed. En na 15 keer refreshen vindt ie nog steeds niks...

Nee, imho krijg je af en toe gezeur dat je een game niet kan joinen omdat je key niet legaal is maar dat moet niks te maken hebben met het feit dat je de master server niet ziet.

Dus eik checken ze het wel zoals Notna zegt :P , maar boeit het niks in dit geval ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DeMoN op 03-06-2003 14:04 ]

• Aikon
  • Niet online
Ja precies, maar volgens mij zijn ze daar (een tijdje) mee gestopt omdat er zoveel illegale keys in omloop waren/zijn.

Maar het probleem blijft. Is er niet ergens online een lijst met allemaal IP adressen van servers, dan omzeil ik het probleem :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Aikon schreef op 03 juni 2003 @ 14:06:
Ja precies, maar volgens mij zijn ze daar (een tijdje) mee gestopt omdat er zoveel illegale keys in omloop waren/zijn.

Maar het probleem blijft. Is er niet ergens online een lijst met allemaal IP adressen van servers, dan omzeil ik het probleem :)
Hoe wil je wat gaan omzeilen? Ik volg je ff niet :P

• Aikon
  • Niet online
DeMoN schreef op 03 June 2003 @ 14:08:
[...]

Hoe wil je wat gaan omzeilen? Ik volg je ff niet :P
Als er een lijst is met IP adressen van q3a servers, dan kan ik toch meteen daarop connecten/joinen. Net zoals ik net bij jouw server deed.
Dan omzeil ik als het ware die master server toch?

• Notna

Notna

Where are you?®

Aikon schreef op 03 June 2003 @ 14:09:
[...]

Als er een lijst is met IP adressen van q3a servers, dan kan ik toch meteen daarop connecten/joinen. Net zoals ik net bij jouw server deed.
Kan je dan niet net zo goed The all seeing eye of gamespy proberen??

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
waarom probeer je het niet via gamespy3d of via een ander proggie kan je teminste ook favorieten instellen

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Aikon schreef op 03 June 2003 @ 14:09:
[...]

neen, die masterserves houden alleen de liijsten bij met de quakeservers die op de wereld draaien.

Wel te verstaan de Quake servers die dedicated 2 draaien, dus zichtbaar zijn op het WAN (internet).

Mijn Quakeserver zend om de zoveel seconde een "heartbeat" naar master3.idsoftware.com om te laten weten dat ie nog up is.
Die master server werkt dan de lijst bij, en een client zoals jij vraagt die lijst weer op van master3.idsoftware.com :)

edit:
stamp666 schreef op 03 juni 2003 @ 14:12:
waarom probeer je het niet via gamespy3d of via een ander proggie kan je teminste ook favorieten instellen
Kan ook in kweek zelf ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DeMoN op 03-06-2003 14:14 ]

• Aikon
  • Niet online
Ik download hem nu. Gewoon geen wachtrij bij fileplanet en nog redelijk snel ook (40kb/sec) :)
brb ;)

• Aikon
  • Niet online
Krijg nu idd de hele lijst met servers te zien en het lijkt te werken. Moet alleen ff de nieuwste pointrelease installen denk ik.

• Notna

Notna

Where are you?®

Aikon schreef op 03 June 2003 @ 14:17:
Ik download hem nu. Gewoon geen wachtrij bij fileplanet en nog redelijk snel ook (40kb/sec) :)
brb ;)
Aikon schreef op 03 juni 2003 @ 14:27:
Krijg nu idd de hele lijst met servers te zien en het lijkt te werken. Moet alleen ff de nieuwste pointrelease installen denk ik.
1. Wat ben je aan het dll :? Gamespy ofzow???
2. Je hoeft niet de nieuwste point release te hebben, alleen kan je dan alleen de servers joinen met dezelfde versie nummer en dat zullen er vrij weinig zijn :P ;)
3. Gebruik aub voortaan de edit knop ;)
4. Heb je al eens andere games geprobeerd??

• Aikon
  • Niet online
Notna schreef op 03 June 2003 @ 14:31:
[...]

[...]

1. Wat ben je aan het dll :? Gamespy ofzow???
2. Je hoeft niet de nieuwste point release te hebben, alleen kan je dan alleen de servers joinen met dezelfde versie nummer en dat zullen er vrij weinig zijn :P ;)
3. Gebruik aub voortaan de edit knop ;)
4. Heb je al eens andere games geprobeerd??
1. Ja Gamespy, leek me wel duidelijk eigenlijk. ;)
2.Ja snap ik, maar ik neem aan dat de nieuwste pointrelease ook de meest gebruikte is.
3. Ik weet heus wel wanneer ik moet edit'ten en wanneer niet, zo krijgt het topic tenminste een kick en weet je dat er 'nieuwe info' is. :)
4. Alleen UT2K3, maar die heb ik illegaal en ik verwacht sowieso eigenlijk niet dat die gaat werken :+

• Notna

Notna

Where are you?®

Aikon schreef op 03 June 2003 @ 14:34:
[...]

1. Ja Gamespy, leek me wel duidelijk eigenlijk. ;)
2.Ja snap ik, maar ik neem aan dat de nieuwste pointrelease ook de meest gebruikte is.
3. Ik weet heus wel wanneer ik moet edit'ten en wanneer niet, zo krijgt het topic tenminste een kick en weet je dat er 'nieuwe info' is. :)
4. Alleen UT2K3, maar die heb ik illegaal en ik verwacht sowieso eigenlijk niet dat die gaat werken :+
UT 2k3 werkt wel illegaal met gamespy hoor (voor heel ffies, daarna geeft ie aan dat je cd-key ongeldig is maar dan weet je iig dat andere games wel kunnen connecten en dat hett dus aan quake ligt) :D

en kicken hoeft niet echt hoor, want als je jezelf bezighoud met het topic, dan kijk je (tenminste ik dan) er regelmatig naar :) Maja no offence ;)

• Aikon
  • Niet online
Notna schreef op 03 juni 2003 @ 14:39:
[...]

UT 2k3 werkt wel illegaal met gamespy hoor (voor heel ffies, daarna geeft ie aan dat je cd-key ongeldig is maar dan weet je iig dat andere games wel kunnen connecten en dat hett dus aan quake ligt) :D

en kicken hoeft niet echt hoor, want als je jezelf bezighoud met het topic, dan kijk je (tenminste ik dan) er regelmatig naar :) Maja no offence ;)
Zal zo eens UT2K3 proberen dan. Maar ik hoef voor andere spellen dus ook geen poorten te mappen oid?

En kicken: ik kijk altijd naar het aantal posts, dus dan kan je editten wat je wilt maar dan zie je het toch niet ;)

• Notna

Notna

Where are you?®

Aikon schreef op 03 June 2003 @ 14:43:
[...]

Zal zo eens UT2K3 proberen dan. Maar ik hoef voor andere spellen dus ook geen poorten te mappen oid?

En kicken: ik kijk altijd naar het aantal posts, dus dan kan je editten wat je wilt maar dan zie je het toch niet ;)
Met die poorten mappen, kan je zoeken op het internet naar games die jij hebt/online wil spelen--> poort nummer ff mappen ---> kijken of ie het doet. Sommige games hebben het niet nodig andere wel. Voorla b.net wil nog wel eens problemen geven.

Hier staan er een paar (ff naar beneden scrollen ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 03-06-2003 14:48 ]

• Aikon
  • Niet online
Notna schreef op 03 June 2003 @ 14:48:
[...]

Met die poorten mappen, kan je zoeken op het internet naar games die jij hebt/online wil spelen--> poort nummer ff mappen ---> kijken of ie het doet.

Hier staan er een paas (ff naar beneden scrollen ;) )
Ja die lijst ken ik, maar er staat ook dat je moet mappen voor Q3A en dat blijkt ook niet te hoeven. Daarom de vraag.

Krijg nou telkens invalid_Cdkey :+

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

probeer eens als cd key:

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww (dit is geen warez, dunno waarom het werkt je kan je quake cd wel uitrekenen trouwens >:) )

Enne, porten hoef je niet te mappen zolang je geen servert draait!
Bij b.net kan ik me er echter wel wat bij voorstellen.
Al een tijdje geleden dat ik Starcraft speelde, maar het zou kunnen zijn dat je dan game's create op je eigen PC waar anderen dan weer op joinde.. ja dan wordt je idd een soort server.

• Aikon
  • Niet online
Hij zegt idd dat het dan een valid key is maar met connecten krijg ik nog steeds 'invalid_cdkey' en anders krijg ik gezeur dat ik punkbuster moet installen, maar dat heb ik gedaan (heb nu 1.32 en gewoon op ja gedrukt toen ie vroeg of ie punkbuster mocht installen).
Pagina: 1