Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[feat] Samenvattingen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Veel van de informatieve topics (wat een van de doelen van GoT is) bestaan uit zeg eens wat ergens tussen de 15 en de 40 posts?

De meeste daarvan kunnen worden samengevat in twee drie regels met daarin practisch alle interessante informatie.

Voorbeeld: (misschien niet het allerbeste voorbeeld maar ik denk dat iedereen zich wel een voorstelling van kan maken)
topic: tv out, ik krijg alleen zwart-wit bestaat uit 17 posts.

Samenvatting
TV-Out werkt niet, mogelijke oorzaken:
1. Zie De grote tv-out FAQ
2. Mogelijk hulpvolle tools: tvtool, nieuwste nvidia drivers
- Pasop tvtool ondersteunt alleen gforce kaarten maar niet de MX kaarten
3. Kijk naar het type uitgang: s-video of composite
4. Check of de scart GOED achterin je tv is gedrukt

Deze samenvattingen kunnen door de topicstarter gemaakt worden zodra het probleem is opgelost.

Als dit positief lijkt te werken zouden samenvatting posts misschien een "vinkje" kunnen krijgen zodat de search deze kan weergeven in plaats van de openingspost.

Zo krijg je structuur in de gigantische kennis database van GoT en met deze samenvattingen kunnen de faq's aangevuld worden als ze waardevol blijken te zijn.

In prinicipe kun je ook "samenvatting mods" aanstellen welke deze samenvattingen kunnen maken en aanpassen (net als de TS) dat zou ik bijvoorbeeld wel leuk vinden om te doen. Het hoeft niet bijzonder veel werk te zijn, zoveel "kennis gevulde" topics worden er per dag nu ook weer niet afgesloten.

Dus het voorstel is:

Laat TS / en of één of meer "samenvatting mods" (zonder speciale rechten) deze samenvattingen gaan maken. Indien dit interessante informatie opleverd kan er misschien een feature aan react worden toegevoegd om de samenvattingen te kunnen markeren zodat alleen de samenvattingmods en TS deze kunnen aanmaken en wijzigen en zodat er in gezocht kan worden met de search.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Vind het wel een mooi idee. Maar denk dat het wel veel werk is, misschien wel te veel. En of het goed gaat vraag ik me af. Niet alle TS willen dit denk ik, of doen het goed.

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 16:15

King

War. War never changes.

dat vind ik wel een goed plan alleen zal de uitvoering idd wel een moeilijk puntje worden. De search laat nu nog wel eens te wensen over helaas :)

Verwijderd

Topicstarter
Veel werk: daarom misschien een klein groepje mensen die dat leuk vinden (ik wel iig)

TS wil niet: inderdaad dat is lastig maar dat kan dan ook weer door bovenstaande opgepakt worden. Tevens zullen er veel TS zijn die het wel interressant / belangrijk vinden denk ik.

Miscchien moeten we hier een poll over opzetten?

(als de moderators het idee uberhaupt zien zitten natuurlijk, anders heeft een poll geen functie vandaar dit topic)

Verwijderd

Topicstarter
search: Misschien is het inderdaad mogelijk als het eventueel allemaal zou lukken om alleen in de samenvattingen te zoeken, dat scheelt enorm veel zoek werk denk ik en de resultaten kunnen dan van een hoger resultaat zijn.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als er nuttige samenvattingen geschreven worden, dan zou zoiets zeker toegevoegde waarde kunnen hebben.

Maar je krijgt het probleem dat er gegarandeerd niet voor elk topic een samenvatting zal komen en/of dat die samenvatting niet up-to-date is.
Op zo'n moment verlies je de waarde van de samenvatting voor het zoeken, want je zult alsnog 'alle' topics moeten doorzoeken.

Niettemin is een samenvatting natuurlijk sowieso handig, zeker voor lange topics. Dan zou er vanuit de openingspost al verwezen kunnen worden naar de samenvatting waar dan eventueel verwijzingen naar bepaalde discussie delen instaan.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik denk idd dat dit wel een goed idee zou kunnen zijn... Alleen ga je dan weer het probleem krijgen dat een TS een soort verplichting krijgt om een samenvatting te maken... Tevens denk ik dat het niet echt belangirjk is om in een topic van 15 posts een samenvatting te maken.. (heb je toch zo doorgelezen :? )

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
@ apen-nootjes
15 posts is inderdaad niet veel maar bij die topics is het ook voor de search en samenstelling van de faq wel handig (en zeker snel te doen (weinig info)) ook een reden dat ik deze als voorbeeld heb gekozen (snel samen te vatten :) )

@ACM
samenvatting zou gemaakt moeten worden zodra een topic een beetje "doodgebloed" is misschien? (2 dagen geen nieuwe posts bijvoorbeeld?)

en als het echt werkt zou de samenvatting misschien onder de openingspost kunnen komen uiteindelijk.. dus:

openingspost
samenvatting
post 1
post 2
post 3
post etc

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 14:17 ]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-11 15:41
Wellicht dat dit in een latere versie (1.9/2.0) met een functie onder de noemer topic message-statussen gerealiseerd kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper op 03-06-2003 16:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.