Toon posts:

[Win2k] Hoe zit dat nou met die user rights??

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ter beveiliging tegen kwaadwillende gebruikers heb ik besloten om voor het 'normale' PC-gebruik een gewone user-account (dus geen admin) aan te maken voor mezelf.

Dit omdat er dan o.a. nix in de systeemfolders geschreven/verwijderd kan worden.

Dit is allemaal leuk en aardig maar nu vraag ik me af waarom ik programma's die ik als Administrator heb geinstalleerd (bv. WinZip, CuteFTP, enz.) niet kan draaien onder m'n user-account...

Hoe kan ik dit veranderen? Dus m.a.w. dat ik de programma's weliswaar ALLEEN kan installeren als Admin (en niet als user), maar dat ik ze als user wél kan gebruiken... Moet ik dan een profiel overzetten ofzow? En hoe werkt dit dan?

Verwijderd

Topicstarter
wie gaat mij helpen :D

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Je kan aangeven in windows 2000 als je een gebruiker aanmaakt watvoor rechten die heeft. Bv die is gewoon gebruiker en dan kan je niet schrijven in het register waardoor je niet met de meeste programma's kan werken. Wat je kan doen is die gebruiker tijdelijk administrator maken en dan installeren en vervolgens die gebruiker terug zetten op gewoon gebruiker. Dan heeft hij toch de register instelling.

Verder hoe je dit zou moeten veranderen is bv onder administrator installeren en meeste programma's vragen dan of het voor iedereen is of voor deze gebruiker (die ingelogd is (administrator)) en dan voor iedereen zetten

Verwijderd

Geloof niet dat je binnen 24 uur mocht kicken !!!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

antimute

Developer

Shift+rechtermuis op de executable, dan run as, dan moet je de admin-account opgeven + password. Als je dit niet wil dan moet je de useraccount in bepaalde groepen zetten, maar dit is nogal wat geklooi want bepaalde proggies werken alleen als je admin bent(Nero bijv.) en anders moet je gaan uitzoeken welke groepen de juiste rechten hebben, maar ook weer niet teveel rechten
Lang leve Windows!!!! 8)7

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
mooi, ik verwijder die user account weer mooi

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 13:34:
Geloof niet dat je binnen 24 uur mocht kicken !!!
Excuses hiervoor.... zal niet meer voorkomen O-)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En toch doe je het weer... niet grappig, mocht je willen weten hoe ver kunt gaan dan kan ik je zeggen dat je nu de finish hebt bereikt m.b.t. het omhoogkicken van topics. Met andere woorden, bij herhaaling krijg je er een officiële waarschuwing voor. Voor het kicken in dit topic heb je in ieder geval een niet-officiële waarschuwing gekregen. Je bent gewaarschuwd.

Tevens is dit een zoekvraag... druk eens wat vaker op F1 of zoek eens beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 03-06-2003 13:44 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.