ISRA: wel of niet openen?

Pagina: 1
Acties:
  • 816 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 18:04
Ik heb eindelijk maar eens ADSL aangevraagd en ben alvast begonnen met het voorbereiden van de bekabeling.
Nu heb ik een type1 ISRA aansluiting; een langwerpig wit doosje waar een enkel kabeltje uitkomt. Dit kabeltje is alleen erg kort en een beetje brak en ik wil het eigenlijk vervangen door een nieuwe met RJ11 stekker die ik dan straks in de splitter kan stoppen.
Nu is mijn vraag dus, kan ik het ISRA kastje gewoon openen of is dit verzegeld door de KPN? Ik hoorde dat het kastje eigendom is van KPN, maar of je nou wel of niet met dat uitgaande draadje kan/mag rommelen weet ik niet...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Reptile209

- gers -

Bel ff met 0900-0244 (KPN vaste telefonie) om het na te vragen. Bij mij staat er op de cover gedrukt: "alleen te openen door personeel van KPN Telecom. Bij openen wordt het afsluitmechanisme onherstelbaar beschadigd". Maar ik heb er dan ook eentje waar je aan de bovenkant gewoon schroefjes hebt om nieuwe draadjes in te duwen...

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 03-06-2003 12:39 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 19:55

Nitai

Live the life you love.

heeel offtopic, maar Reptile, coole sig man!

ontopic: ik had dit een tijd terug ook, maar ik heb het gewoon opengemaakt, beetje verkloot maar ja, hij deed et wel :D

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Voor 35 euro (all-in, dus ook voorrijkosten) krijg jij een nieuwe ISRA-contactdoos geinstalleerd door de KPN-monteur. Zo'n nieuw kastje heeft RJ-11 gaten waarin je je thuiscircuit op kan aanprikken. Moch je een 2e lijn hebben of ISDN dan is de 2e RJ-11 plug ook van signaal voorzien.

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 03-06-2003 17:11 ]

/dev/null

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Oficieel moet je er van afblijven, maar ik heb nog nooit gehoord dat ze er echt moeilijk over doen ..... zoiets als drugsbeleid :7

druppel secondelijm helpt ook tegen afsluitmechanischem

zit nu in een flat .... isra punt ? waar ? gewoon doorgetrokken draad naar de muurdoos toe

als ik me niet vergis is alles na het isra tegwoordig jou verantwoording ..
dat draadje wat er dus uitkomt ook

kan gewoon helemaal niks vinden op kpn site :? op het woord isra of i.s.r.a.

[ Voor 65% gewijzigd door Fish op 03-06-2003 19:55 ]

Iperf

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wij hebben ook zo'n wit kastje en ik heb thuis de bovenkant er ook gewoon afgerukt, er zit dan zo'n gel-achtig iets in wat als "zegel" zou moeten doorgaan. Als je hem open maakt, let er dan op, welke kleurtjes op de middelste twee van de RJ11 aangesloten zitten (meestal rood en blauw), want dat zijn je 'actieve' draadjes (en ja dat zijn de enige twee die je echt nodig hebt ;)) voor telefonie en adsl. Als je dus een nieuw stekkertje maakt, moet je ervoor zorgen dat de twee adertjes die in die gaatjes geschroefd worden, op de middelste twee aansluitpuntjes van je RJ11 komen. Maar dat had je zelf vast ook bedacht.

Tot zover nutteloos, nu nuttig: Wij hebben hier een telefoonstoring gehad (geen kiestoon direct op ISRA, adsl deed het nog wel, dus het was geen interne bekabelingfout) en na veel vijfen en zessen door de KPN ("ja, uit de meting blijkt dat het echt bij u moet liggen") hebben ze een monteur langsgestuurd, die heeft die ISRA dus gezien en heeft daar direct geconstateert dat de fout daar niet lag (hij ging het direct meten op de ISRA met een meegebrachte telefoon, die het uiteraard ook niet deed). Hij heeft niet geklaagd over de ISRA, en daar lag het probleem ook niet, we hadden 'm ook helemaal niet gesloopt ofzo verder. Het is dus geen probleem, maar als je 'm sloopt en je telefoon doet het niet meer en de kpn moet een nieuwe komen zetten, dan moet je uiteraard dokken. Maar je sloopt 'm echt niet ;)

Doe het dus gerus, ik heb het bij m'n ouders ook gedaan omdat het gewoon handiger is om die kabel daar aan te sluiten (als je het een beetje snapt en een kleeein beetje 'kabel-ader-gevoel' hebt ;)).

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 03-06-2003 20:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Van het ISRA punt is de RA kant altijd toegankelijk voor de klant, er hoeven geen vezegelingen voor verbroken te worden. Het bovenste kapje van het witte ISRA doosje kan je er zo afklikken, dat gelachtige is alleen maar tegen evt vochtproblemen.
In oude flats,woonhuizen zit meestal niet zo'n ISRA doosje maar is het gewoon de eerste aanluiting/aansluitpunt meestal diegene nabij de straatkant.

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 18:04
Na wat trekken en duwen kwam inderdaad het bovenste kapje los zonder te beschadigen. Valt weer alles mee dus :)

Bedankt voor de tips!
Pagina: 1