Toon posts:

Windows 98 installatie na opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een manier om mijn bestaande windows 98 installatie opnieuw te installeren nadat de PC opnieuw opgestart is? Dus als er instellingen worden gewijzigd dat mijn oude installatie eroverheen wordt gezet. Dus dat alles weer het oude is na het opnieuw opstarten van de PC. Het is voor een Internetcafe PC.

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 18:52
Ik begrijp je niet helemaal, wat wil je nou precies doen? Kun je het iets duidelijker uitleggen.

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 14:37
het kan wel. Daarvoor kan je denk ik het beste je harddisk in meerdere partities delen (of gewoon 2 hdd's) en dan ghost draaien. Dan maak je daarmee een backup van je partitie en dan laat je tijdens het booten ghost eerst een kopie terug zetten.

Ghost is hier de key voor je...

Een standaard GoTter ;)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ja, dit wordt veel op scholen gebruikt. Dit werkt i.c.m. images.

Sla de search er eens op na :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je w98 over w98 heen installeert, neem je ook de nieuwe instellingen mee. Die worden nl niet overschreven. Wat jij zult willen is iets met GHOST, dus het terugzetten van een image (vaste omgeving). Maar ik zou persoonlijk geen w98 voor een internetcafe gebruiken...veel te lastig te beveiligen, voor je het weet zit er iemand je nieuwe cisco router te herconfiggen.... })
Als je wilt bereiken wat je vraagt, zul je iig met een bootloader moeten werken die zichzelf herconfigureerd. Op 1 van mijn bedrijfslocaties hebben ze het zo gedaan: kleine linux-pratitie met LILO, lilo kijkt of er ergens bij het netwerkprofiel van de gebruiker een vlaggetje staat, zo ja dan zet hij er een nieuw image op, haalt dat vlaggetje weg, en start opnieuw op. Staat er geen vlaggetje, dan start hij automatisch door in windows. Maar hoe het verder precies in elkaar zit weet ik ook niet.
Ik denk dat je eerder eens op zoek moet gaan naar de term "kiosk-PC". Denk dat dat wel is wat je zoekt; een pc waarbij je alles (behalve internet en een paar andere zaken) afgrendelt.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoek eens op "reborn" of op "deepFreeze" :)

Suc6 ermee :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lees de reply's even goed door en je zal geholpen zijn. Even een kwestie van zoeken, proberen en je zal weer een vraag armer zijn :)

Gaarne de volgende keer eerst even zoeken voordat je een topic opent. Voor meer info over wat te doen voordat je een topic opent vind je hier:

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.