Toon posts:

2 computers internet via router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke mijn eerste poging was volgens jullie niet goed genoeg omdat ik niet genoeg informatie gaf. Ik zal nu alles even vertellen wat ik weet.

Ik zit met een probleem. Ik zit met een ADSL verbinding die binnenkomt bij een modem. Deze gaat vanaf de modem naar een router met een ingebouwde 4 pport switch. Aan deze router hangen 2 pc's. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.tepoele.nl/images/schema.jpg

De router wordt alleen gebruikt voor het doorgenven van internet. De beide computers hebben geen shared docs en ik kan ze ook niet onderling pingen. De ene computer zit verder niet in een netwerk en heeft als werkgroup de naam workgroup. De andere computer maakt nog wel deel uit van een ander netwerk met een andere naam als workgroup.

Wat is nu het probleem. Alles werkte goed tot afgelopen zaterdag. Het is nu zo dat 1 pc nog wel internet heeft maar de andere niet. De gene die niet in een ander netwerk zit doet het neit meer.

Hij geeft wel aan dat er een lanverbinding is. Wat mij hieraan wel opvalt is dat hij alleen pakketten verzend. Hij ontvangt niets. Het aantal ontvangen paketten blijt op nul staan.

Het enige wat er zaterdag is gebeurd is dat er een liveupdate is uitgevoerd voor norton antivirus.

Het is niet een twee drie mogelijk ff een andere kabel in te pluggen omdat de afstand tussen router en pc ongeveer 100 meter is en de kabel ligtonder de grond.

Hoop dat jullie kunnen helpen.

mvg.

Poelman

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
welke ip's hebben de pc's? krijgen ze automatisch een ip nummer? deelt de router ip's uit??

Mijn rig

Verwijderd

Het enige wat er zaterdag is gebeurd is dat er een liveupdate is uitgevoerd voor norton antivirus.
Ik zou het dan toch in Norton gaan zoeken als dat idd het enige is wat je gedaan hebt, en het voordien wel goed draaide. Is het mischien een optie om er Norton FF tijdelijk af te gooien, en dan eens kijken of het weer werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik had dus meer kunnen vertellen.

Norton is er inmiddels af en de computers verkrijgen automatisch een ip

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Kan je mbv ICMP berichten de router bereiken vanuit elk WS?
Kan de ene WS de andere mbv ICMP bereiken?
Hieraan kan je zien wat de storende factor is.
Laat ze allbei ff een ipconfig /release hebben. Stoort nooit.
(neem aan dat je geen services draait achter je router.
Kijk ff in Acces control in je router over de desbetreffende niet functioneerende pc.
Welk merk is je router btw. Had je beter in je begindraadje kunnen zeteen.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
als ze automatisch een ip verkrijgen kun je met ipconfig kijken welke ip's ze hebben. als een pc b.v. wel een goed ip heeft gekregen en da ander niet dan zit daar wellicht een probleem.

dit ook omdat je zegt dat een pc wel kan internetten en de ander niet, dan lijkt t mij dat een pc zijn ip niet goed verkrijgt
het verschil in werkgroep namen moet imo niet uitmaken

[ Voor 10% gewijzigd door marko77 op 03-06-2003 12:18 ]

Mijn rig

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's dus nog steeds te weinig info, en zoals al in je vorige topic aangegeven nog steeds een mindere topicstart, maar enfin, we zijn de kwaadste niet. Het helpt enorm als je ons vertelt welk OS er op welke PC draait (denk ook aan de verschillen tussen XP home en professional)
Verder de FAQ al doorgelezen die in je vorige topic langskwam? ik gok zo van niet, anders zou je niet zo snel een nieuw topic geopend hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou nog een paar dingen dan merk router weet ik zo niet sorry

OS van de computer die werkt is winxp prof
OS van de computer die niet meer werkt is win2000
Pagina: 1