[photoshop] Healing Brush probs

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Heleu :P

Ben bezig met het mooier-maken van een aantal 6bij6 gescande dia positieven. Hierbij zijn met name de randjes niet echt geweldig netjes op de scan, en deze probeer ik met de Healing Brush weg te poetsen.

Afbeeldingslocatie: http://willem.yoursite.nl/got/hb-01.jpg

Wat nu zo jammer is, is dat als ik dicht bij het "randje" van de afbeelding kom, en de HB gebruik, zich een gedeeltje van de kleur ernaast zich mengt met de kleur die ik wil hebben, terwijl ik het "witte" gedeelte niet 'aanraak'.

Afbeeldingslocatie: http://willem.yoursite.nl/got/hb-02.jpg

Is dit in te stellen, of is het gewoon vette pech, en los het maar op een meer dirty manier op?...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 01:22

Rexomnium

Vincam aut moriar

Misschien kun je gewoon een selectie maken van het goede gedeelte en dat copieëren naar het 'lelijke' gedeelte?

[ Voor 8% gewijzigd door Rexomnium op 03-06-2003 11:43 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

hoor ik daar stamp tool? :P

Kweenie.. maar is die Healing Brush hier wel voor bedoeld?

Verwijderd

Bosmonster schreef op 03 juni 2003 @ 11:45:
hoor ik daar stamp tool? :P

Kweenie.. maar is die Healing Brush hier wel voor bedoeld?
Idd. de healing brush is bedoeld voor natuurlijk uitziende patronen, niet voor strakke lijnen :)

Wat je ook kan doen is de buitenste rand selecteren en dan filter -> Noise -> Median. Dat lijkt mij het makkelijkste...

Verwijderd

Selecteer alleen het donker blauwe/grijze gedeelte (zodat er geen wit in de selectie zit) en dan met 'healing brush' in die selectie werken. Dan heb je (als het goed is) geen last van het witte deel...

Suc6

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 12:02 ]

• Willem
Mwah, stamp gaat ook niet echt werken, 't betreft een gradient in een foto.. vandaar :)

Maar kan opzich best een dirty workaround verzinnen, daar gaat 't niet om; desnoods 'schilder' ik 't zelf, pixel voor pixel, maar daar gaan aardig wat uurtjes in zitten dan.

Maar 't ging me erom dat ik dit een beetje een vaag verschijnsel vind, omdat ik niet in het wit kom met die brush, terwijl ps het dan alsnog toch gaat mengen...

Verwijderd

willem169 schreef op 03 June 2003 @ 12:43:
Maar 't ging me erom dat ik dit een beetje een vaag verschijnsel vind, omdat ik niet in het wit kom met die brush, terwijl ps het dan alsnog toch gaat mengen...
Dat krijg je he, met van die intelligente tools :D

• Willem
Geef mij dan maar een dom stuk programmatuur :P

Verwijderd

Met stamp kan het wel lukken --> verschillende druk/percentages gebruiken --> kortom lekkah photoshoppen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 12:59 ]

Pagina: 1