[Win 2k3] Alle mappen read-only

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:31
Hallo, ik heb hier een test netwerkje met Windows 2K3 server en 2K professional alleen nou zijn alle mappen op de 2K3 server read-only. Als ik het vinkje weghaal en het venster sluit en dan weer kijk dan staat het er weer! Maar het vinkje is niet zwart maar het is grijs :? ! En ik kan op het werkstation niks in de homedirectory zetten! Wie heeft hier een oplossing voor :?
Ik heb al gesearched en gegoogled maar niks gevonden

Hail to the king baby!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

toevallig systeem mappen?

• urk_forever
nee, zelf aangemaakt, kan er op het werkstation helemaal niks in schrijven, ook niet als administrator!

Hail to the king baby!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
worden de rechten toevallig doorgeërfd vanuit een hoofdmap ofzo?

Mijn rig

Verwijderd

Als het vinkje grijs is, betekend dat in geval van het "read only" attribuut dat er 1 of meer bestanden in de map readonly zijn. Maar dus niet alle bestanden.

Maar het gebeurd bij mij inderdaad ook, echter de bestanden zijn nu niet meer readonly en ik kan gewoon lezen en schrijven naar de dir (lokaal en netwerk). Maar hij zet dat vinkje wel terug..... Vreemd.

Verwijderd

Als je een domain hebt dan overiden de netwerk policies je local policies. Weet niet of het dit is maar het is een tip.

• urk_forever
Ik heb op de hoofdmap het vinkje al uitgezet en dan zegt ie of ik de onderliggende mappen ook mee wil nemen, dan klik ik ja en als ik dan weer kijk dan staat ie er weer!
Ik heb een domein, dus kan het daar aanliggen? Zo ja, waar zit dat in dan?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Volgens mij moet je dan de domain admin full control geven op de map. En domain users niet alle rechten toe kennen.
Maak je de share aan op de server of op je werkstation ?

• urk_forever
Ik heb de share op de server aangemaakt en de volgende rechten gegeven, Domain Admins -> Full Control, Domain Users -> modify
Maar als ik bij andere mappen op de server kijk die niet gedeeld zijn dan hebben die ook allemaal dat vinkje :?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Dus als jij nu als gewone gebruikers inlogt (niet administrator) dan zou je ze als het goed is niet moeten kunnen wijzigen.

Of is dit wel het geval ?

Dan zou ik nog eens goed kijken naar al je AD instellingen.

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem als mij. Ik had een Windows 2000 Advanced server en nu een Windows 2003 server. de hdd met het data volume is omgehangen in de nieuwe server. blijkbaar was mijn directory met downloads ge-encrypted. (files hebben ook een groene kleur gekregen) zover ik heb uit geprobeerd krijg je dit niet meer ongedaan omdat de files beveiligd zijn op de windows 2000 server. en de gebruiker die dat kan bestaat niet meer (ander SID).

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 22:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb ook hetzelfde probleem met een Windows 2000 Pro machine. Geen AD of Domain, gewoon een PCtje in een werkgroep. Alle laatste updates + SP's geïnstalleerd

[ Voor 51% gewijzigd door ajhaverkamp op 16-06-2003 08:14 ]

This footer is intentionally left blank

• urk_forever
niemand die me hier mee verder kan helpen?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Je had Sp3 misschien dat je toch terug moet naar SP2. Service Pack 3 wil nog weleens problemen geven. Anders zou ik het ook niet weten

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

draai in die directory eens een 'attrib' (is een console mode programma) en kijk eens ofdat er files tussen staan die read only zijn, en haal die r/o attrib weg.
Pagina: 1