PartitionMagic meldt partition table error #108

Pagina: 1
Acties:

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 09:13
Hallo,

Ik heb in mijn pc een msi K7T266 pro met raid. Op dit moederbord had ik, tot gisteren, altijd 2x een harddsik op ide0 en 2 cd-rom devices op ide1. Nu er een dvd-writer bij gekomen is dacht ik: laten we maar eens een schijfje (seagate 30GB) op de raid controller aansluiten zodat ik alles kwijt kan. Op zich ging dit allemaal goed. Ik kreeg wel een melding dat ik een ata66 device aansloot met een 40-pins kabel en dat hij er daarom ata33 van maakte. Ik zeg: prima!

Helaas kwam ik er achter dat indeling van mijn kast zo kut is dat ik helemaal geen 3 devices in mijn 5.25" slots kan proppen. Na 3 kwartier te hebben lopen schelden heb ik alles dus maar weer terug gebracht in de normale staat (dus ook bios,jumpers en alle IDE kabels) maar nu doet mijn seagate (F: schijf) het niet meer! Mijn bios herkent de schijf en windows device manager en disk manager herkennen hem ook. Ik kan er alleen niets mee. Unallocated space 28,bla MB. Nieuwe partitie maken kan niet, en met partition magic formatteren werkt ook niet.
In partition magic krijg ik de melding partition table error #108 found.

Ook heb ik geprobeerd om hem terug te hangen op raid, en de array aanmaken en zo gaat allemaal goed. Alleen in windows (XP-Prof) is het hetzelfde verhaal als bovenstaand.

Heeft iemand een idee wat er fout kan gaan? En nee ik heb geen backup, daar had ik dus die dvd-writer voor gekocht!

Verwijderd

Dit lijkt wel of de FAT beschadigd is door het switchen van de schijven, en als je die harddisk weer een helemaal leeg maakt metfdisk en dan een nieuwe partitie aanmaakt? Wat doet ie dan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik vat het niet helemaal .. Wat was de exacte IDE-config in de vóór-situatie (compleet met posities en merk/types van de apparaten) en wat is de ná-situatie?

Voorzover ik het kan volgen stond die 30GB Seagate volgens mij eerst op IDE0 en later had je hem naar de RAID controller verplaatst? Zo ja, had je daarna ook een single-disk array toegewezen? Zo ja, dit had je niet moeten doen ..

Probeer in ieder geval de data te redden met recoverytooltjes, zie ook de FAQ van dit subforum B)

• smoken
fdisk herkent de hele schijf niet.

• smoken
IDE 0 -> Maxtor 40 GB schijf (Master) Seagate 30 GB (Slave)

Dit is zowel de voor als na situatie, met als tussenstop de raid controller.

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05-2025
Maak via Partition Magic de 2 recovery diskettes aan en start hiermee eens op. Zelf heb de "table error #108 found" ook al eens gehad.
Opstarten met de recovery diskettes en de bestaande partities deleten, daarna nieuwe aanmaken en formateren werkte toen alleen nog. Fdisk zag de HDD bij mij ook niet.
Alle data op de schijf ben dan wel kwijt :'( . Dus probeer die eerst met een recovery tool te redden.
Laat even weten of dit bij jou ook werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door accel op 03-06-2003 12:35 ]

• smoken
Via de rescue disk van partition magic krijg ik alleen die error 108 te zien. Wanneer ik kies voor format en op apply klik dan krijg ik: error #4 bad argument/parameter. Maar in het schermpje erboven zegt ie iets over BADMBR

Nu heb ik wel een programma waarmee ik het MBR kan resetten. Is dit iets wat ik wil?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Just try it out :)

Verder heb ik de titel even aangepast naar gelang het exacte probleem B)

• smoken
bedankt? Maar ik hoopte eigenlijk dat iemand me kon vertellen of het slim is, in deze situatie, om de MBR te resetten. Het zou namelijk zonde zijn als mijn pc dadelijk helemaal niets meer doet........

• smoken
Het is gelukt! Met het resetten van het MBR werkt mijn schijfje weer. Wel alle data kwijt maar ja........ In ieder geval weer ruimte vrij! Thanx voor jullie meedenken!
Pagina: 1