Network Node Manager + script voor emailverzending probs

Pagina: 1
Acties:

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik weet niet of dit topic misschien beter in netwerken past, maar dat merk ik dan wel

Ik zit hier op stage met als opdracht dat alle (belangrijke) netwerkapparaten SNMP meldingen doorgeven naar een manager, in dit geval Network Node Manager 6.20 van het HP Openview pakket

nu heb ik dus alles goed geconfigureerd, meldingen komen binnen, maar nu is het de bedoeling dat via Node Manager bij bepaalde meldingen een e-mail naar de beheerders wordt verzonden

hiervoor was er een scriptje in omloop wat niet echt werkte, dit heb ik nu zover dat het opzich wel werkt, maar niet vanuit Node Manager:

ik heb dus dat scriptje nnmevent.vbs
in de conf file van Node Manager (verder afgekort als NNM) heb ik de naam 'nnmevent' dus verwezen naar deze file

nu heb ik dus in NNM bij een critical error als action de volgende 'code' gekoppeld:

'OVSHELL NNMEVENT $2 "$x $X" "" $4' dit zijn variabelen die tijd/datum etc doorgeven aan de scriptfile dus

het scriptje doet ten eerste al deze events opslaan in een logfile, dit gaat goed (met alle variabelen) en dan komt ie bij de emailverzending en dan krijg ik de volgende error:

Collaboration Data Objects - 'MAPI_E_LOGON FAILED'

nu word ik van deze error niet veel wijzer, want deze gaf hij ook al toen outlook niet goed geconfigureerd was, wat nu dus wel goed is

MAAR zoals ik kan wel gewoon in een command prompt 'nnmevent "blabla" "24" "34" "" "Critical" handmatig intypen: dan slaat ie het eerst op in een logfile en verstuurd vervolgens een email

DUS het scriptje opzich werkt perfect is mijn conclusie...........maar waarom wil de NNM dan niet werken ???

Outlook is dus ook goed geconfigureerd en alles(account op exchange server is ook oke), aangezien het via cmd wel werkt.....

het moet dus te maken hebben met de node manager?????
hopelijk weet iemand hier meer vanaf _O_

[ Voor 11% gewijzigd door Noedelsupke op 03-06-2003 11:13 ]

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
oja dit is trouwens het vervolg op dit topic:

[rml][ VB] ActiveX can't creat "mapi.session"[/rml]

het probleem is dus ietsjes verschoven, vandaar dat ik dacht dat een nieuw topic beter was.

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
nog maar eens een hopeloos schopje

anders moet ik mijn stage beeindigen met een onafgeronde opdracht :{

waar zijn de node manager pro's nu???

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
schoooooooooooooooooooooooooop! :'(