omdat de pc opnieuw geinstalleerd moest worden, heb ik de hele map van davi-adres 7 deluxe op een tweede harde schijf opgeslagen. hierna pc opnieuw geinstalleerd en davi-adres 7 deluxe er weer opgezet, maar nu kan ik de oude bestanden dus niet meer openen, omdat 'ie dan zegt dat ik ze eerst moet converteren. deze optie staat dus nergens in het programma. repareren of restore functie wil ook niet helpen en op de websites van davilex is er niks over te vinden. is er dus iemand ie weet hoe je dit kunt oplossen?
Kijk eens of de bestanden die je teruggezet hebt schrijfbeveiligd zijn. Hier kan ik me namelijk iets van herinneren.
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij iemand die deze bestanden via een cd terug gezet had.....
Verder heb ik weinig kennis van Davi-Adres ....
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij iemand die deze bestanden via een cd terug gezet had.....
Verder heb ik weinig kennis van Davi-Adres ....
[ Voor 11% gewijzigd door garage op 03-06-2003 11:59 ]
Koop een taart en ga het vieren!
Verwijderd
Davi-adres is een slecht programma. Er zitten bugs in en de export-mogelijkheden werken niet of slecht. Als ik je goed begrijp, heb je de complete map van je oude installatie gesaved. De nieuwe installatie zoekt naar de standaard plaats/path. De nieuwe installatie moet dus in elk geval precies herzelfde zijn geinstalleerd. Zoek uit in welke (sub)map je oude adresgegevens staan en probeer dan eens te importeren vanuit deze map. Misschien werkt dat. Er zijn veel betere adres progs. Mijn ervaring is overigens dat een zelf gemaakt bestand in Excel het beste werkt. Alles op je eigen situatie aan te passen. Diverse lijsten, visitekaartjes, stikkers, enveloppen, enz.. het kan allemaal in Office.
ik heb inderdaad de oude davilex map volledig gekopieerd naar een tweede harddisk. nadat de pc helemaal opnieuw geinstalleerd was, en dus ook davi-adres 7 deluxe, heb ik de oude mpa weer over de nieuwe map gekopieerd. zo zou die weer in de "oude" staat moeten zijn. dit blijkt dus niet te werken.
Ook importeren gaat niet en wel om het volgende. als ik davi-adres 7 start, en voor de rest nog geen adressenbestand open, dan is de optie importeren "grijs". oftewel niet te gebruiken. hiervoor moet ik eerst een nieuw adresbestand aanmaken, en dan kun je wel importeren. hij zegt dan het volgende: "Bestand kan niet worden geimporteerd zonder conversie. Bestand nu converteren?" . hierop antwoord ik met "Ja" en dan krijg ik de foutmelding "Object Variable not Set". en sluit het programma zich helemaal af.
Hoe verder?
Ook importeren gaat niet en wel om het volgende. als ik davi-adres 7 start, en voor de rest nog geen adressenbestand open, dan is de optie importeren "grijs". oftewel niet te gebruiken. hiervoor moet ik eerst een nieuw adresbestand aanmaken, en dan kun je wel importeren. hij zegt dan het volgende: "Bestand kan niet worden geimporteerd zonder conversie. Bestand nu converteren?" . hierop antwoord ik met "Ja" en dan krijg ik de foutmelding "Object Variable not Set". en sluit het programma zich helemaal af.
Hoe verder?
Verwijderd
En daarom vind ik DaviAdres, trouwens bijna alles van Davilex, een ramp. Als je weet in welke (sub)map de adresgegevens staan, zou je nog kunnen proberen om ze te bekijken met een txtviewer. Misschien zijn de leesbare delen zo nog te redden.
Of proberen te importeren in Access, Excel of desnoods in dBase.
Of proberen te importeren in Access, Excel of desnoods in dBase.
met davi-adres viewer kan ik ze nog wel bekijken, maarjah om nou een paar honderd items opnieuw erin te gaan typen. heb ook al met davilex gebeld maar die geven er geen support meer op. importeren vanuit access, excel zou ik nog eens kunnen proberen. iig bedankt voor de tip!
Pagina: 1