Open poorten in kaart brengen

Pagina: 1
Acties:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 15:38
De title zegt het al.

Ik ben benieuwd of er een tool is die open poorten in kaart kan brengen van een compleet netwerk, dus niet alleen een portscanner, maar een tool die het in kaart kan brengen en eventueel vreemde open poorten aangeven.

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06 10:42
Tja.., nmap komt zo als eerste in me op.., kun je hele ranges mee scannen, en laat zien welke poorten op welke IP's openstaan..

Verwijderd

Een hele mooie is natuurlijk LanNetScan van Safeguard. !!!!!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik gebruik zelf ScanPort, deze is vrij eenvoudig van opzet, en kan, afhankelijk van de netwerkbeveiliging, complete IP-ranges scannen, tot aan een A-klasse subnet aan toe. Opgeven van subnetmasker is ook mogelijk. Ik weet zo uit mijn hoofd alleen niet of er ook een export-functie op zit. Overigens kun je daar wel alleen ranges van poorten bij opgeven, dus wel specifieke poorten (range wordt dan van poort 80 tm 80 ;) ), maar een aantal specifieke poorten kost je een aantal scanslagen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

RaZoRhEaD schreef op 03 June 2003 @ 10:34:
De title zegt het al.

Ik ben benieuwd of er een tool is die open poorten in kaart kan brengen van een compleet netwerk, dus niet alleen een portscanner, maar een tool die het in kaart kan brengen en eventueel vreemde open poorten aangeven.
Dit is toch precies wat een port scanner doet ?
scan de hele range van je netwerk af. laat de poorten waarvan je weet dat ze open staan buiten beschouwing. en je hebt mooi in kaart gebracht welke ip's er vreemde poorten open hebben .........

* heuveltje ziet het vast weer te simpel

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

The_Eagle schreef op 03 June 2003 @ 10:39:
Ik gebruik zelf ScanPort, deze is vrij eenvoudig van opzet, en kan, afhankelijk van de netwerkbeveiliging, complete IP-ranges scannen, tot aan een A-klasse subnet aan toe. Opgeven van subnetmasker is ook mogelijk. Ik weet zo uit mijn hoofd alleen niet of er ook een export-functie op zit. Overigens kun je daar wel alleen ranges van poorten bij opgeven, dus wel specifieke poorten (range wordt dan van poort 80 tm 80 ;) ), maar een aantal specifieke poorten kost je een aantal scanslagen.
SuperScan is een gelijkaardig tool. Bedenk dus wel dat je niet zomaar effe IP ranges moet gaan scannen, want de meeste virusscanner/firewall combinaties detecteren dit aan de andere kant. Ook je provider is hier misschien niet zo blij mee. Toch blijft het verassend hoeveel mensen poort 139 open hebben :9 !!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Nmap kan ik zeker aanraden :) zit leuke functionaliteit in. Superscan is met name erg snel maar zal ook erg opvallen. het hangt er een beetje vanaf wat je wil gaan scannen ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 15:38
Ik gebruikte al nmap, maar ben nu languard aan het proberen! thanks for the tip!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1