Toon posts:

installatieprobleem Belkin router aan MxStream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een Belkin Wireless Cable/DSL-Gateway-router 54g gekocht.
Binnen 3 minuten zou eea. geinstalleerd zijn. Ik ben nu drie dagen verder en nog steeds geen internetverbinding via de router.
Ik heb m.i. alles goed ingesteld (Ip-aressen , PPTP ed.) en de router geeft ook aan dat er een internet-connectie is.
Maar als ik een internetadres invoer, zegt hij bij direct dat de server niet gevonden kan worden of dat er een DSN fout is.
Ik vindt het raar dat ik die router niet zie inbellen naar de MxStream-verbinden.
Heeft iemand een "gouden tip"?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kijk of alles goed ingesteld staat. Heb je wel ergens een username en password ingesteld in de routet? Is er wel daadwerkelijk een verbinding en niet alleen linesync? Moet je met een router wel een pptp verbinding maken met je PC? Moet je niet gewoon DHCP aanzetten of een gateway opgeven bij tcp/ip?

Weet je zeker dat je alles goed hebt gedaan en er ECHT een adsl verbinding is, ga dan door. Weet je dat niet zeker, bel dan even de helpdesk die dat modem/router support.

Het kan ook een probleem in de verbinding zijn ("wel verbinding, geen data").
Doe eens ping www.planet.nl in een dosprompt
Als ie zegt "kan host niet vinden" dan ligt het iig niet aan Internet Explorer
Doe dan eens ping 195.121.1.66 (DNS van planet), als-ie dan zegt "time-out" dan gaat er iets niet goed, maar is je PC wel goed ingesteld, als-ie dan zegt "kan doel niet vinden" dan is je pc toch echt niet goed ingesteld, bel met de helpdesk van die router/modem.
Als-ie zegt time-out bij opdracht, gaat het dus ergens op de kabel niet goed. Voer om uit te zoeken wat het is een trace uit met:
tracert 195.121.1.66, als het goed is kom je eerst bij je router uit (hop1) vervolgens bij de wijkcentrale (195.190.24*.* adres) en vervolgens bij een server van de ISP, waarna je door zou moeten gaan.
Als je wel bij die 195.190.*.* komt, maar daarna time-outs krijgt, heb je van je ISP hoogstwaarschijnlijk een verkeerd IP adres gekregen. Stop dan met alles uitzoeken en bel je provider of de KPN installatie hulp (al kunnen die je geen ander IP geven).

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 03-06-2003 10:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad al een ping naar (in mijn geval) Xs4all gedaan, maar kreeg toen een timeout. De verder trace kan ik vanavond wel eens uitvoeren.....
Bedankt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Planet of xs4all maakt niet zoveel uit, als het goedgaat, gaat het in beide gevallen goed en als het fout gaat, gaat het in beide gevallen op dezelfde plek fout, of je nu naar de xs4all dns ping of tracet of naar de planet DNS ;). Probeer dat vanavond maar eens en als de trace inderdaad vastloopt, direct ff de provider bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 03-06-2003 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindlijk tijd gevonden om wat te pingen:
een ping naar de 194.109.104 (DNS van Xs4all) gaf als resultaat: Doelnetwerk niet bereikbaar, een ping naar de router ging goed en een ping naar het VPN-netwerk (10.0.0.138) gaf een time-out.
Ik snap er nog steeds niks van....

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 11:43:
Ik heb eindlijk tijd gevonden om wat te pingen:
een ping naar de 194.109.104 (DNS van Xs4all) gaf als resultaat: Doelnetwerk niet bereikbaar, een ping naar de router ging goed en een ping naar het VPN-netwerk (10.0.0.138) gaf een time-out.
Ik snap er nog steeds niks van....
de time-out naar 10.0.0.138 geeft aan dat de fout zit in de verbinding tussen je router en de modem. Controleer de IP instellingen tussen je router en je modem; zet deze evt hard op 10.0.0.150 (of andere in zelfde subnet).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat voor een modem heb je? Een speedtouch510? Dat is al een router he?

Als dat zo is: Zie verder [search=510 router]

De DNS is trouwens met twee keer 104, maar die ip's die ik je gaf kan je ook gebruiken (zoals ik ook al uitlegde overigens :/ ). En heb je al eens met de leverancier gebeld? Weet je wel of het modem ook al ingelogd staat? Als je gewoon de support belt, ben je veel sneller klaar (als je niet zo'n 510 hebt).

[ Voor 63% gewijzigd door JvS op 06-06-2003 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de "oude" standaard Mxstream-modem (uit het doe-het-zelf pakket van de KPN), een Alcatel Ethernet Model (verdere typering onbekend, maar volgens mij geen 510).
Die dubbele 104 klopt natuurlijk (was een typefoutje).
Of deze modem ook routerfunctionaliteit heeft weet ik niet......

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Weet je heel zeker dat je router de voor KPN noodzakelijke PPTP verbinding kan opbouwen? Let op: ondersteuning van PPTP tunnels (pass-through) is niet voldoende. Weet je zeker dat deze router dus 'mxstream gecertificeerd is?'

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
De router ondersteunt de PPTP-verbinding. Ik heb daarin alles juist opgegeven (user-id, VPN-server ed.)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 11:11

DeFeCt

je wéét toch

*kick*

Afgelopen donderdag dezelfde router gekocht en nu na 3 dagen nog steeds hetzelfde probleem als wat TS heeft/had.

Heb eveneens Basic ADSL bij XS4ALL via MXStream...

Wat ik me dus afvraag... Is TS er nog uitgekomen, en zo ja.... hoe?!

Flickr

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 11:11

DeFeCt

je wéét toch

Helaas geen reactie meer van topic starter.
Uiteindelijk via newsgroups toch de oplossing gevonden.

Hoewel het probleem bij Belkin bekend is, staat er niks op hun site, een belletje naar de helpdesk levert echter een beta firmware versie speciaal voor mxstream op. Hiermee lossen de problemen zich op...

Toch vreemd dat het ding niet compatible is met 1 van de grootste adsl leveranciers.

Flickr

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

taz10

Party Animal

ook ik had dus hetzelfde probleem

met de belkin router f5d5231-4, de combinatie mxstream en het "oude" alcatel speech touch home modem.

Voor deze combinatie heeft belkin nog steeds achter de schermen geupdate firmware.

Op hun site staat nog steeds niks vermeld over dit probleem.
Zeer klantonvriendelijk dus want voordat je de helpdesk belt en achter dit probleem bent dan heb je al een aantal uren geklooi achter de rug.

het probleem is ook te verhelpen door je modem te tweaken en er dus een pro versie van te maken, zodat je geen gebruikersnaam/wachtwoord hoeft in te voeren, en dus kan kiezen bij de router voor static ip verbinding, dan werkt de router ook :D

toch maar even gebeld met belkin en na verteld te hebben wat voor combinatie verbinding + modem ik had, vertelde mij direct van de firmware, die ik toegestuurd krijg maar niet aan anderen mag geven..

Na mijn vraag waarom er op de site NOG steeds niks vermeld wordt over dit probleem, terwijl DeFeCt al vorig jaar september ook dit probleem had en de firmware toegestuurd kreeg, vertelde de aardige meneer mij dat dit onmogelijk was daar er pas een aantal weken geupdate firmware beschikbaar was :?

nah ja het zal wel. in ieder geval hoop ik dat anderen met dit probleem dit topic gauw zullen vinden met de zoek optie, dat scheelt hen een hoop geklooi :D

[ Voor 3% gewijzigd door taz10 op 12-02-2004 16:30 ]

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een schopje;

Ik heb dezelfde router vandaag gekocht, en na 2 uur kloten toch maar opgegeven.
Na het vinden van deze thread, ben ik er dan toch achter dat ik niet gek ben en dat het
dus toch niet werkt. Begon inmiddels aan mezelf te twijfelen ;)

Anyhow, ik vindt het bijzonder zwak van Belkin dat hier verder niets over is vermeld op hun
website (nog steeds niet) en zal morgen dan ook eventjes bellen en het verhaal voorleggen
zoals poster boven mij. Nu even hopen dat ik morgen de firmware telefonisch kan bemachten.

Belachelijk :{

[ Voor 10% gewijzigd door bbrother op 31-03-2005 21:48 ]

Pagina: 1