[WINXP] Loggen foute passworden?

Pagina: 1
Acties:

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 08:55
ik heb een notebook met Windows XP Professional erop.
Ik neem deze wel eens mee naar mijn stage, waar deze vaak gelocked op mijn bureau staat.

Mijn baas en collega's doen nog wel eens een poging om mijn password te achterhalen, maar dit wil ze niet echt lukken. :P

Nu zou ik wel eens willen weten wat ze allemaal als password gebruikt hebben, maar volgens mij heeft Windows XP Professional geen log hiervoor?

Weet iemand hoe ik zo'n logfile bij kan houden, met eventueel het tijdstip erbij?
Het is uiteraard niet de bedoeling dat het juiste password ook gelogd wordt, alleen de mislukte pogingen dus.

Mijn advertenties op V&A

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:47
Je kan auditing aanzetten bij je local policy ed. Dan kan je iig zien met welke user ze het proberen en wanneer. Maar het password dat ze gebruiken zal je nooit zien. Je kan die policy zo zetten dat hij failed en succesful logins record in je eventvwr bij security log.

Dus Local Security Policy bij je Administrative Tools.

• DaLass
De user die ze proberen is makkelijk, want dat is mn eigen naam. Die halen ze nooit weg. En ik ben meestal niet zo ver weg bij mn notebook, dus zie wel wanneer ze het proberen.
Was alleen nieuwsgierig wat ze eigenlijk allemaal proberen, vandaar mn vraag.

Kan dit ook niet met een of ander extern proggie?

Mijn advertenties op V&A

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:47
Een keylogger kan je proberen, maarjah of je daar zo vrolijk van wordt...die logt namelijk elke toetsaanslag :)

• DaLass
Euhmm.. nee.. dat moet ik niet hebben. :)

Mijn advertenties op V&A