Hoi beste Tweakers,
Ik heb een klus gekregen
Ik weet niet zo extreem veel van javascript, maar weet wel een klein beetje wat alles doet.
Probleemomschrijving:
Ik moet voor een intranetsite een popupenquete maken.
Deze enquete moet tevoorschijn komen als een user van de intranetsite op de site inlogd. Als de User de enquete heeft ingevuld MAG de enquete niet meer bij die user verschijnen.
Nou heb ik het voor elkaar gekregen om de popup niet meer te laten verschijnen als als de user die dag de enquete voorzich heeft gehad.
Ik heb nu met cookies gewerkt alleen ik denk dat dit probleem meer dan met cookies te maken heeft. Nou ben ik niet helemaal into javascript kan het een klein beetje maar dit probleem lijkt me dus meer dan dat .....
heeft iemand een idee?
Hier is mijn broncode
alvast bedankt voor de reactie
Ik heb een klus gekregen
Ik weet niet zo extreem veel van javascript, maar weet wel een klein beetje wat alles doet.
Probleemomschrijving:
Ik moet voor een intranetsite een popupenquete maken.
Deze enquete moet tevoorschijn komen als een user van de intranetsite op de site inlogd. Als de User de enquete heeft ingevuld MAG de enquete niet meer bij die user verschijnen.
Nou heb ik het voor elkaar gekregen om de popup niet meer te laten verschijnen als als de user die dag de enquete voorzich heeft gehad.
Ik heb nu met cookies gewerkt alleen ik denk dat dit probleem meer dan met cookies te maken heeft. Nou ben ik niet helemaal into javascript kan het een klein beetje maar dit probleem lijkt me dus meer dan dat .....
heeft iemand een idee?
Hier is mijn broncode
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
| <html> <head> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Begin var expDays = 1; // number of days the cookie should last, so now it only pop's up one's a day var page = "http://nu.nl"; // Your page var windowprops = "width=800,height=600,location=yes,toolbar=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes"; function GetCookie (name) { var arg = name + "="; var alen = arg.length; var clen = document.cookie.length; var i = 0; while (i < clen) { var j = i + alen; if (document.cookie.substring(i, j) == arg) return getCookieVal (j); i = document.cookie.indexOf(" ", i) + 1; if (i == 0) break; } return null; } function SetCookie (name, value) { var argv = SetCookie.arguments; var argc = SetCookie.arguments.length; var expires = (argc > 2) ? argv[2] : null; var path = (argc > 3) ? argv[3] : null; var domain = (argc > 4) ? argv[4] : null; var secure = (argc > 5) ? argv[5] : false; document.cookie = name + "=" + escape (value) + ((expires == null) ? "" : ("; expires=" + expires.toGMTString())) + ((path == null) ? "" : ("; path=" + path)) + ((domain == null) ? "" : ("; domain=" + domain)) + ((secure == true) ? "; secure" : ""); } function DeleteCookie (name) { var exp = new Date(); exp.setTime (exp.getTime() - 1); var cval = GetCookie (name); document.cookie = name + "=" + cval + "; expires=" + exp.toGMTString(); } var exp = new Date(); exp.setTime(exp.getTime() + (expDays*24*60*60*1000)); function amt(){ var count = GetCookie('count') if(count == null) { SetCookie('count','1') return 1 } else { var newcount = parseInt(count) + 1; DeleteCookie('count') SetCookie('count',newcount,exp) return count } } function getCookieVal(offset) { var endstr = document.cookie.indexOf (";", offset); if (endstr == -1) endstr = document.cookie.length; return unescape(document.cookie.substring(offset, endstr)); } function checkCount() { var count = GetCookie('count'); if (count == null) { count=1; SetCookie('count', count, exp); window.open(page, "", windowprops); } else { count++; SetCookie('count', count, exp); } } // End --> </script> </head> <Body onLoad="checkCount()"> </body> </html> |
alvast bedankt voor de reactie
[ Voor 9% gewijzigd door Willem op 03-06-2003 10:26 . Reden: Gaarne in het vervolg zelf de [ code ] haken gebruiken ;) ]