yamaha crw4261t externe brander drivers

Pagina: 1
Acties:

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Ik heb hier voor me liggen een oude externe brander die al een tijdje niet meer is gebruikt. Maar voor een paar docenten van deze instelling wel interresant zeg maar.

Nu sluit je dit ding nog aan op de paralelle poort en als ik dat doe wil XP dat ding al niet vinden. win98 heb ik nog niet geprobeerd maar ik verw8 niet dat die beter zal presteren.

Weet iemand hoe ik dit ding aan de praat kan krijgen? Ik heb al wel gelezen dat je als je hem ziet als cd burner gewoon met nero moet kunnen branden (bron: yamaha site).
Via google of via got search is er niets te vinden over de externe uitvoering van deze brander.

Iemand een ideetje?

Mijn netwerkje

• ikker

ikker

Topicstarter
Je wordt hier altijd zo lekker geholpen met je problemen

Mijn netwerkje

Verwijderd

Wat heeft u ondertussen zélf al geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 10:44 ]

• ikker

ikker

Topicstarter
Zelf ben ik op zoek geweest naar software om het kreng te laten draaien op de paralelle poort. Alleen voor zover ik zoeken kon was er niets te vinden (google en GOT). Tsjah....via win98 kan je hem ook niet automatisch toewijzen. Dan houdt het wel een beetje op zeg maar. Ook onder windows XP ziet hij geen aansluiting op de parallele poort.

Mijn ideeen zijn wel ongeveer op dan

Mijn netwerkje

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Heb je misschien iets aan dit ?
Ik heb een hele tijd geleden een LPT-harddisk gehad, maar ik zou echt niet meer weten hoe ik dat ding aangesloten had.

En ze adviseren je op die pagina ook om je LPT poort als EPP poort in te stellen (kan in de bios).

Verwijderd

ikker schreef op 11 juni 2003 @ 10:35:
Je wordt hier altijd zo lekker geholpen met je problemen
Beetje dimmen mag ook wel, maar goed, vogens de yamaha website is de crw4261t geen externe brander, maar interne ide brander. Dus mijn vraag: Zit deze wel een een orginele yamaha behuizing, als hij later in een freecom behuizing is gezet, dan moet je daar de drivers zoeken. Is het geen scsi model? Daar heb je namelijk geen drivers voor nodig. Je kunt deze generic Parrallel2Atapi of Parallel2Ide drivers eens proberen. Veel suc6:
http://www.scmmicrosystem...5]=16&s1=8&s2=13#PP-ATAPI

• ikker

ikker

Topicstarter
thx people.....jullie horen nog of het werkt.....ben nu ff ander probleem aan het tackelen.

Het is niet mijn bedoeling om iedereen pissed te krijgen maar als ik gewoon een kick had gegeven had er waarschijnlijk nog niemand gereageerd.

Mijn netwerkje

Verwijderd

wat je nodig hebt is een driver die je parallelle poort als een scsi poort emuleert.
ik gebruikte vroeger shuttle drivers

http://www.cdrom-drivers.com/drivers/35/35530.htm.

als je wilt downloaden:
username: drivers
pw: all

• ikker

ikker

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 12:36:
[...]

Beetje dimmen mag ook wel, maar goed, vogens de yamaha website is de crw4261t geen externe brander, maar interne ide brander. Dus mijn vraag: Zit deze wel een een orginele yamaha behuizing, als hij later in een freecom behuizing is gezet, dan moet je daar de drivers zoeken. Is het geen scsi model? Daar heb je namelijk geen drivers voor nodig. Je kunt deze generic Parrallel2Atapi of Parallel2Ide drivers eens proberen. Veel suc6:
http://www.scmmicrosystem...5]=16&s1=8&s2=13#PP-ATAPI
Heb net geprobeerd de software te installen.....alleen krijg ik helaas elke keer tijdens de installatie een blauw scherm. Dus dan ziet hij idd de ext houder en de cd-brander alleen voltooid hij de installatie niet goed waardoor het dus nog niet te gebruiken is :(

Mijn netwerkje

Pagina: 1