YellowCube schreef op 03 June 2003 @ 10:16:
dat accu's sneller en sneller leeg zijn is volgens mij het gevolg van het zogenaamde "geheugen-effect". Als je dat wilt voorkomen moet je zorgen dat de batterij steeds helemaal ontladen is voordat je op gaat laden...
Maar misschien wist je dit al.
En dit wil je misschien liever niet horen;
Is je camera nog wel in orde...Het kan bij een defect zo zijn dat ie steeds meer energie gaat verbruiken.
Dit geldt voor NiMH batterijen, niet voor li-ion.
Je hoort ruim 100 foto's te kunnen schieten met een volle accu en lcd altijd aan, ik haal dat nog in ieder geval, maar heb de camera nog maar een paar maanden. Ik heb niet gemerkt dat de capaciteit af nam.
De eigenschap van li-ion batterijen, is dat ze dus geen geheugen effect hebben, en ze kunnen tegen 'even' opladen ook tegen tussendoor opladen. (ze kunnen er 'beter' tegen, dan nihm, in ieder geval, maar het blijft beter te ontladen en helemaal op te laden)
Ik zal er zelf eens op letten, de accu gaat vrij snel leeg, maar kan nog altijd 100-150 foto's maken. Minder dan 50 met één accu, lijkt me frustrerend.
Volgens mij zit er best lang garantie op die accu's, ze zijn ook erg duur, dus als je kan aantonen dat ze zo kort meegaan, misschien is er garantie.
[
Voor 7% gewijzigd door
floduR op 03-06-2003 10:33
]