[Win2k3] MMC werkt mega traag of hangt.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Elke functie die ik in win2k3 wil uitvoeren via mmc (vb user of pc gegevens in domein veranderen) blijft die mmc hangen of, werkt hij zo traag dat ik voor het action (voor user propertie bv) 5 minuten kan wachten + nog ens zolang als ik op een optie click.

Ik heb geheugen genoeg en CPU doet nix nix nix nix nix op die moment. PC staat paar uur aan of is juist geboot (maakt nie uit).

Wat zou dit kunne zijn?

Verwijderd

Staat je DNS goed ingesteld? Je noemt domein en win2k3. Dat houdt in dat je dus ook een DNS service moet hebben, maar hoe staat de volgorde van DNS servers in je TCP/IP eigenschappen? (Wellicht eerst de DNS van je provider o.i.d.?)

• poing
  • Niet online
DNS service draaid goed, ik heb juist een forward dns gemaakt (mijn provider).

Mijn DSL krijgt alle info van de provider en mijn netwerk kaart (die internet deeld) heeft als preferred DNS 127.0.0.1 en als alternate DNS het ip van mijn server (dns, PDC, ...).

Verwijderd

En eventlog? Staat er wellicht ergens een interessante foutmelding?

• poing
  • Niet online
Event Type: Error
Event Source: DNS
Event Category: None
Event ID: 4004
Date: 3-6-2003
Time: 10:13:20
User: N/A

Description:
The DNS server was unable to complete directory service enumeration of zone _msdcs.domain.local This DNS server is configured to use information obtained from Active Directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and repeat enumeration of the zone. The extended error debug information (which may be empty) is "". The event data contains the error.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 2a 23 00 00 *#..

[ Voor 3% gewijzigd door poing op 03-06-2003 10:26 ]

Verwijderd

Hmmm... Foutmelding is zo 123 niet veel over te vinden.
* Maar wat zijn de specs van je server?
* Heb je bijvoorbeeld meerdere NICS en staat er bij 1 van de nics het DNS adres wel verkeerd? Zet overigens eens voor al je nics 127.0.0.1 als eerste dns server.
* Is het aanzetten van forwarding wel goed gegaan? Zet dat eens uit?
* Kan je uberhaupt interne adressen resolven? (Probeer eens nslookup servernaam.mijndomein, bij voorkeur vanaf een andere pc?)

• poing
  • Niet online
- Interne adressen resolven gaat perfect en snel.
- Ik heb die forwarding ééns afgezet maar maakt niets uit, het is volgens mij ook goed gedaan.
- 1 nic die al 127.0.0.1 als éérste heeft.
- 1 dsl adaptor maar dat is uiteraard DHCP Client.

Verwijderd

- Wat is de bindingsvolgorde van de adapters? Staat de dsl adapter boven of onder je nic?
- Staat bestands en printerdeling aan voor de dsl adapter?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

was al gepost....heb dit verwijderd.

[ Voor 91% gewijzigd door mutsje op 03-06-2003 13:53 . Reden: verkeerd gelezen. ]

Verwijderd

heb je ook active directory draaaien op die bak ??

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Een andere vraag heb jij in je DNS wel de _ zones?

Anders wordt er niets geregistreerd etc. Je kunt de goede Forward Lookup Zone ook later aanmaken en AD zal dan zelf de _ zones aanmaken.
Pagina: 1