Winxp reinstall, kan niet bij bestanden?

Pagina: 1
Acties:

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hallo, ik heb Windows XP Home geïnstalleerd, toen bij mijn c:documents and settings\johannes ingesteld dat alleen ik ze kan lezen, maar toen installeerde ik mijn systeem opnieuw, als ik nu c:/das/johannes wil openen (de nieuwe heet c/das/johannes.hppav) dan krijg ik het bericht dat ik hiervoor niet gemachtigd ben , wat moet ik doen? (er staan belangrijke bestanden in!!!)

Steam

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 17:49

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ben je wel als "adminsitrator" ingelogd?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
de rechten van de map /files veranderen dat je er toegang tot hebt en de owner/ eigenaar naar jou zetten

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
this is basic?

rechten / ownership nemen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mOrPhie schreef op 03 June 2003 @ 09:39:
Ben je wel als "adminsitrator" ingelogd?
Dat heeft geen zin.

Topicstarter:
Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Martien
  • Laatst online: 22:26
hehe, voortaan gewoon fat32 gebruiken? :)

@iMartien

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

johannesmvp2: welkom op GoT!

Dit is een vraag die al vele malen langs is gekomen. Sterker nog, daarom staat het zelfs in de FAQ.

Je wilt als admin security -> advanced -> ownerschip doen & dan jezelf selecteren. Dan kan je alle rechten zetten die je wilt.

Ik snap dat je de term toevallig moet (her)kennen, maar probeer de volgende keer dus eerst zelf even te zoeken, scheelt ons weer steeds dezelfde antwoorden geven ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ja, alle gebruikers zijn administrator, maar niemand kan de bestanden lezen, behalve johannes, johannes.hppav dus niet, die gebruikersnaam kan ik niet veranderen, als ik FAT32 gebruik, kan ik geen disk quatum instellen voor (andere) gebruikers en die zijn erg belangrijk voor deze PC, het is de XP Home versie, en ik kan dus niet zoals in Windows 2000(pro) instellen welke gebruikers wel en welke geen toegang hebben

Steam

Verwijderd

en als je nu op c:\das een een take ownership doet? Daarna zet je (tijdelijk) FullControl voor Everyone. Als dan alle users erbij kunnen kan je weer wat rechten weghalen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 21:17 ]

Pagina: 1