[linux:games] Waar te beginnen met een project voor een RTS

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik loop nu al een tijdje rond met de gedachten om een RTS te ontwikkelen (in groepsverband natuurlijk).
Maar waar kun je dan 't beste beginnen?
Is het verstandig om bij SF een project te starten? Mag je bijvoorbeeld een engine als Irrlicht, Boson of SG gebruiken? Als basis voor een game?
En wat is nu de plaats waar je opzoek gaat naar enthousiast volk wat mee wil werken? Met andere woorden; waar te beginnen?
Ja ik weet het; 't lijkt natuurlijk op zo'n ik wil een eigen os maken en weet niet hoe ik moet programmeren, maar dat wil ik ook niet doen. Daar hoop ik een (of meerdere) hobbyisten voor te vinden
In iedergeval al vast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2003 09:43 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als je zoiets echt wilt, is er maar een manier om te beginnen : Niet afwachten, gewoon zelf gaan klooien, zet het project op sourceforge & Freshmeat (Of een van de vergelijkbare sites) en hoop dat iemand je mening deelt, en je komt helpen. Verwacht dat laatste niet meteen, sommige projecten zijn groot, ondanks dat er niemand mee wilt helpen. Uiteindelijk gaat het puur om de lol lijkt me ?

Eventueel kun je altijd proberen mensen ervoor te interreseren via bijv. een forum (Nee, dit is geen uitnodiging :+ ) of vrienden van IRC o.i.d.

Verder over welke hulpmiddelen / engine je wilt gebruiken.. Tsja, persoonlijke keuze lijkt me ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

realiseer je wel; dit is echt VEEL werk. Ik heb al veel mensen gezien die "wel ff" een mod of een game in elkaar willen draaien. Reken er toch op dat je minimaal 8 tot 12 maanden bezig zult zijn om iets representatiefs neer te zetten ( ik weet natuurlijk niet in hoeverre je al ervaring hebt met games developen)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 11:32:
realiseer je wel; dit is echt VEEL werk. Ik heb al veel mensen gezien die "wel ff" een mod of een game in elkaar willen draaien. Reken er toch op dat je minimaal 8 tot 12 maanden bezig zult zijn om iets representatiefs neer te zetten ( ik weet natuurlijk niet in hoeverre je al ervaring hebt met games developen)
ja ik weet waar ik aan wil beginnen (heb de nodige ervaring opgedaan -jaar of 3- met 't ontwikkelen van mod voor ut: sas, strikeforce ut2003: armed forces)
En ik heb nu zo iets van; eej wtf weet je, waarom neit gewoon een linux game ontwikkelen. Ik was vandaag wat aan 't rond neuzen op forums, en daar liepen verschillende mensen rond met de vraag; waar blijven de 'echte' rts-games.
Ik ben er wel van bewust dat er al een kleine 500 rts(related) projecten lopen bij SF waarvan sommige toch echt wel ballen hebben :)
Maar ik wil 't op m'n eigen manier doen;
leuk team en zo (want van C :? weet ik echt nix, en nee dat ga ik niet leren ook)
Op verschillende sites heb je de keuze; help-wanted, waar je met je project terrecht kunt en op die manier aandacht kunt vragen van allerlei hobbyisten.
Wat me daarbij erg opviel is; 9 van de 10 keer waren er 0,0 reacties.
vandaar mijn vraag ook; waar te beginnen? of beter gezegd; waar zinvol te beginnen

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2003 11:48 ]

Verwijderd

Oh, not again..

Je krijgt mensen (die wat kunnen, niet alleen maar juichen vanaf de zijlijn) enthousiast door bv een (werkende) demo te laten zien (of iig al een hele hoop code klaar te hebben liggen).

Je krijgt mensen niet enthousiast wanneer je zegt dat je niet kan programmeren en ook niet van plan bent om het te gaan leren.

Kijk ook eens hier: [rml][ 3d games] Gezamelijk game-project[/rml]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Oh, not again.. (uuh heb jij mijn vraag al eerder langs zien komen in /23 ? ik d8 dat ik nog goed had gezocht)

Dikkebanaan; ik snap precies was je bedoeld, en wat je nu denkt over dit topic. Geef je geen ongelijk. Mijn skills :X liggen meer bij textures, levels maken, mentutjes etc.; 't 2D gedoe zeg maar. Je hoeft toch niet overal alles van af te weten? Indien je aan zo'n project werkt? En een fps is wat hoog gegrepen (ja ik volg dat topic ook). Ik zat meer te denken aan de stijl van Dune 2 of iets in die richting. Maar dan met wat extra's zeg maar.
En wat je zegt met die demo; helemaal gelijk in. Maar je moet ergens beginnen. Maar waar? dat is 't gene waar ik mee rond loop. Is 't slimmer om een domaintje te reggen; en een pagina te maken waarop je al je info/screenshots/consept art etc. dumpt? Of [...]
Ik sta open voor suggesties en ideeen. Er staat toch ook nog niets op papier en zo (meestal wel slim om mee te beginnen :D)
gooi 't topic aub (nog) niet dicht - 'k wil dit namelijk toch vrij serieus gaan doen

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2003 12:22 ]

Verwijderd

Gouden tip: sluit je aan bij een bestaand project. Dan weet je dat 't project al vanaf (jouw) begin groter is dan een persoon, en je weet al wat je ervan kan verwachten. En geloof me, veel van die nerdy C-coders zitten te schreeuwen om mensen die art (2d/3d), documentatie of wat dan ook kunnen maken, want de meeste coders zijn een ramp in alles wat niet direct met coden te maken eheft.

O-).

Zelf beginnen? Tsja, dan zou ik toch echt C of C++ gaan leren. Desnoods java ofzo, maar als je fatsoenlijke games wilt maken zit je al snel aan C/C++ vast in Linux.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 12:01:
Oh, not again..

Je krijgt mensen (die wat kunnen, niet alleen maar juichen vanaf de zijlijn) enthousiast door bv een (werkende) demo te laten zien (of iig al een hele hoop code klaar te hebben liggen).

Je krijgt mensen niet enthousiast wanneer je zegt dat je niet kan programmeren en ook niet van plan bent om het te gaan leren.

Kijk ook eens hier: [rml][ 3d games] Gezamelijk game-project[/rml]
Overigens een project wat al aardig van de grond af komt.
Ik heb samen met 2 anderen een Techdemo geschreven voor Linux en WIN32. :)
Afbeeldingslocatie: http://teg.argonhosting.nl/openfrag/openfrag1.jpg

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
niet lullig bedoeld; maar wat hoor ik te zien op dat plaatje? ik zie alleen maar zwart en een klein beetje 'niet zwart' (weet nie wat 't is)

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Scarecrow schreef op 03 June 2003 @ 13:26:
niet lullig bedoeld; maar wat hoor ik te zien op dat plaatje? ik zie alleen maar zwart en een klein beetje 'niet zwart' (weet nie wat 't is)
Mjah, de brightness moet nog wat bijgesteld ;)

Je ziet een (slecht verlicht) trappenhuis in een Q3 BSP level. :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Scarecrow schreef op 03 June 2003 @ 12:20:
Oh, not again.. (uuh heb jij mijn vraag al eerder langs zien komen in /23 ? ik d8 dat ik nog goed had gezocht)
Nee, maar ik lees ook nog andere fora waar dit soort vragen aan de lopende band worden geproduceerd en gepost.
Als ik een euro zou krijgen voor iedere post die over het maken van 'the next big game' gaat dan was ik nu stinkend (naja, laat dat maar weg) rijk geweest. 8)
Dikkebanaan; ik snap precies was je bedoeld, en wat je nu denkt over dit topic. Geef je geen ongelijk. Mijn skills :X liggen meer bij textures, levels maken, mentutjes etc.; 't 2D gedoe zeg maar. Je hoeft toch niet overal alles van af te weten? Indien je aan zo'n project werkt? En een fps is wat hoog gegrepen (ja ik volg dat topic ook). Ik zat meer te denken aan de stijl van Dune 2 of iets in die richting. Maar dan met wat extra's zeg maar.
En wat je zegt met die demo; helemaal gelijk in. Maar je moet ergens beginnen. Maar waar? dat is 't gene waar ik mee rond loop. Is 't slimmer om een domaintje te reggen; en een pagina te maken waarop je al je info/screenshots/consept art etc. dumpt? Of [...]
Ik sta open voor suggesties en ideeen. Er staat toch ook nog niets op papier en zo (meestal wel slim om mee te beginnen :D)
gooi 't topic aub (nog) niet dicht - 'k wil dit namelijk toch vrij serieus gaan doen
Weet je wat het probleem is?

Er zijn zoveel mensen op deze wereld die echt wat kunnen, maar *allemaal* willen ze het liefst hun eigen project beginnen en ze willen maar niet begrijpen dat wanneer je een ander (al bestaand) project gaat helpen dat dat dan ook een beetje 'jouw' project wordt, je daar ook best trots op kan wezen, het ook goed op je virtuele cv staat, je evengoed een hele hoop nieuwe ervaring zal opdoen en alle bestaande projecten een heel stuk sneller zullen worden afgemaakt.

En zoals hierboven ook al is gezegd; er zijn honderden zoniet duizenden projecten, die lijden onder het zgn 'programmers art'-syndroom omdat de heren programmeurs vaak alleen maar kunnen proggen en niets anders.

Zoek een willekeurig RTS projectje op Sourceforge en help die mensen uit de brand ipv helemaal overnieuw te beginnen met iets waarvan je niet eens weet hoe je er aan moet beginnen.

Een 'domaintje reggen' is in dit stadium weggegooid geld wat je beter kan gebruiken om nieuwe tools te kopen waarmee je nog mooier '2D gedoe' in elkaar kan zetten.
(ik (s)preek helaas uit ervaring :P)

Maar goed dat is mijn mening.. he eh 8)

Verwijderd

Ik kan het slechts 100% met onze banaan eens zijn, zelf opnieuw beginnen is gewoon niet slim. Besteed je tijd nuttig en pak een bestaand project. Ik verzeker je dat eenspersoonprojecten een zachte dood sterven. :).

[edit]
Ik heb dus ook helaas de nodige ervaring. :+.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 23:12 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

RTS is toch real-time strategy?
Waarom ga je dan niet meehelpen aan het freecraft project? Die hebben een leuke engine, maar de graphics zijn zachtgezegd nog brak. Ze zoeken afaik nog artists, dus waarom je daar niet op uitleven?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
* himlims_ is overtuigt :)

Ik snap dan alleen niet echt waarom die graphics nu nog steeds brak zijn. Freecraft loopt al een tijdje, en de graphics zijn idd niet zo super, maar waarom niet? Er zullen echt al lang mensen zijn geweest die zich hebben aan geboden daar voor. Daarnaast zijn er nog leuke 3th party 'graphics' die je over de orginele heen kunt zetten, waarom ze dan niet een mooie 3th party texture-setje hebben gebruikt is mij dan ook een raadsel.
offtopic:
Deadinspace; heb je een oscar gewonnen of zo? Aan je signature te zien :+

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Scarecrow schreef op 04 June 2003 @ 07:55:
Ik snap dan alleen niet echt waarom die graphics nu nog steeds brak zijn. Freecraft loopt al een tijdje, en de graphics zijn idd niet zo super, maar waarom niet?
Zoals dikkebanaan al schreef: "er zijn honderden zoniet duizenden projecten, die lijden onder het zgn 'programmers art'-syndroom omdat de heren programmeurs vaak alleen maar kunnen proggen en niets anders". Er is vaak gewoon een gebrek aan tekenaars.

Overigens kun je met freecraft de Warcraft II graphics gebruiken, maar die graphics zijn natuurlijk non-free, en niet erg origineel.
offtopic:
Deadinspace; heb je een oscar gewonnen of zo? Aan je signature te zien :+
Ik bedank die vier mensen voor de moeite die ze als moderator in GoT hebben gestoken :)
Pagina: 1