Toon posts:

Query in Acces maken. Wie kan mij hiermee helpen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 tabellen met users (1500 stuks). 1 Tabel met allemaal netwerk gebruikers en 1 tabel met intranet gebruikers. Het is de bedoeling dat in elke tabel allemaal dezelfde users in staan.

Nu heb ik in tabel 1 users staan die niet in tabel 2 staat, en omgekeerd.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

:) Ik zou hier beginnen. :)
Dit ziet eruit als redelijk basic SQL, hoewel het niet helemaal duidelijk is wat je wilt. Wil je users die maar in één tabel staan ook in de andere stoppen? Of verwijderen? Of daar een nieuwe tabel van maken?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Ik wil eigenlijk van de 2 tabellen die ik heb 1 tabel maken waar alle verschillende users in voor komen.

Ik heb bijvoorbeeld een tabel met:

Kees
Jan
Klaas
Piet

en ik heb een tabel met:

Kees
Jan
Miep
Suzan
Piet

Nu moet ik de volgende tabel krijgen:

Kees
Jan
Klaas
Piet
Miep
Suzan

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 10:03 ]

Verwijderd

Als ik wil kan ik alles uitprinten en de users bekijken. Maar heb niet echt veel zin om 3000 users te gaan uitzoeken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Klinkt cru, maar dit is helemaal standaard SQL. Iets dat dan ook in elke handleiding / tutorial / hotwo is uitgelegd - en op GoT gaan we er toch van uit dat eerst de handleiding wordt doorgelezen etc :)

Als je helemaal geen ervaring hebt met SQL kan je altijd nog alles in Excel importeren en daar de dubbelen er uit halen. Maar dat lijkt me veel meer werk dan gewoon SQL opdrachten gebruiken. En printen & met de hand weer intypen is NOG meer werk. Niet doen ;)

Ik zou de opdracht voor je kunnen uittypen, maar je geeft niet aan hoe je db's er uit zien. Dus kijk op de link van die koning hierboven en je komt er wel uit. Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.