[win98se] vastloper na <alt><tab>

Pagina: 1
Acties:

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
hallo,

ik heb een probleem met één werkstation in een windows nt netwerk. Als ik namelijk meerdere programma's geopend heb, dan moet het toch mogelijk zijn om met de toetscombinatie <alt><tab> te switchen tussen de programma's. Een enkele keer gaat het goed, maar daarna loopt de gehele computer vast. Daarbij heb ik ook nog het probleem dat als de standby stand wordt ingeschakeld, dat windows er niet meer uit komt. Ik heb de standby al uit gezet, maar hij blijft dit doen.

Heeft er iemand een idee wat hiervoor de oplossingen kunnen zijn? _/-\o_

alvast bedankt!

need more coffee!!!

Verwijderd

Systeem specs ?

• jobo
specs:

Pentium III 350MHz
128Mb intern
6,4 gb HDD
simple 2mb videokaartje (geloof ati :O)
3COM 10/100 mbps netwerkkaartje
33k6 modempje

:*)

need more coffee!!!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

alle updates gehad?
Is het met willekeurige programma's of steeds dezelfde?
power saving ook in de bios uitgezet?
Heb je zelf al gezocht naar eventuele oorzaken en oplossingen?

ofwel: nog iets meer info is wel handig

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Fact of life:
Formatteren en herinstalleren is meestal de snelste oplossing.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 21:44:
Fact of life:
Formatteren en herinstalleren is meestal de snelste oplossing.
Maar niet altijd de beste.
Probeer gewoon te helpen of reageer dan niet :/

• jobo
Ik heb vanaf microsoft alle beschikbare updates met succes geinstalleerd. Dat duurt trouwens best wel lang via een 33k6 modempje. gelukkig maar dat de kosten niet voor mij zijn...

Het is ook steeds weer met verschillende programma's dus dat is niet zo fijn. het maakt niet uit of er nu internet en een boekhoudprogramma of e-mail en een onderdelenprogramma open staan. het werkt gewoon niet.

Alle powersettings in windows staan in ieder geval uit, maar die van de bios durf ik ff niet zo te zeggen. volgens mij wel. Dat zou dan misschien het probleem van de vastlopers na de standby kunnen oplossen, maar dan blijft <alt><tab> over...

heb je daar misschien ook iets voor :?

need more coffee!!!

Verwijderd

En toch is/was het serieus bedoelt.
Of ben jij nooit uren aan het zoeken geweest, terwijl volledige herinstallatie
iets meer dan een uurtje duurt? (tijd is geld, en lang zoeken is uitermate frustrerend). Dus ik vermoed dat deze raad echt zo gek nog niet is.

Of ben jij er zo een die uren/dagen zoekt? :P

• jobo
momania schreef op 03 June 2003 @ 21:45:
[...]

Maar niet altijd de beste.
Probeer gewoon te helpen of reageer dan niet :/
helemaal mee eens! |:(

herinstalleren heb ik trouwens al gedaan (zo ver heeft die kl#te computer me al gekregen...) maar heeft ook helaas niets opgelost. Beide problemen leken opgelost, maar na enkele uren gebruiken deed ie het weer! stom ding :X

need more coffee!!!

Verwijderd

Tja.. dat je al ge-her-installeerd had, kon ik zo snel nergens terugvinden.
(die raad was dus idd niet zo gek, want je had het zelf ook al gedaan).

Je hebt het over een netwerk, heb je misschien identieke machines staan?
Dan kan je hardware & settings mogelijk eens vergelijken?

Verwijderd

oopz

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 21:56 ]

Verwijderd

kijk eens wat je CPU en swapfile gebruik is als je overschakelt, misschien duurt het gewoon heel lang omdat je teweinig geheugen hebt of blijft er een proces hangen. Probeer het eens met een paar simpele taken zoals calc.exe en notepad.exe ofzo. Werkt het overschakelen ook niet met ctrl-alt-del en switch to?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 21:57 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 21:47:
En toch is/was het serieus bedoelt.
Of ben jij nooit uren aan het zoeken geweest, terwijl volledige herinstallatie
iets meer dan een uurtje duurt? (tijd is geld, en lang zoeken is uitermate frustrerend). Dus ik vermoed dat deze raad echt zo gek nog niet is.

Of ben jij er zo een die uren/dagen zoekt? :P
Ik ga d'r meestal even vanuit dat er nog wel eens belankrijke data op een machine kan staan en dat dan die data belangrijker is dan de tijd die je er mee kwijt bent.
Staat er veel software op dan duurt het ook wel langer dan een uurtje om een machine opnieuw te installeren.

Even een indicatie: Op m'n werk heb ik een aparte ontwikkel machine. Als die opnieuw geinstalleerd moet worden ben ik 1,5 dag verder vanwege de hoeveelheid software die er op staat.

Anyway, je mag best roepen "formateren/herinstaleren", maar onderbouw het dan ook ;)

ontopic:
Omdat het een w98 machine op een NT netwerk is, zou ik ook eens goed zoeken in de netwerkverbindingen. Als daar een hik in zit kan de machine ook ineens vast zitten. Programma's die afhankelijk zijn van het netwerk kunnen daarin nog weleens de grootste bottleneck zijn.

Probeer dus ook even of het probleem er is als je niet aan het netwerk zit.

• jobo
ik zal het eens gaan proberen, maar wat schiet ik er dan mee op. Het is namelijk een computer in een autogarage en die zijn (bij deze iig) niet zo snugger... Die kunnen dus niet met ctrl-alt-del en dan switch to naar een andere programma gaan.

Te weinig geheugen lijkt me eigenlijk ook het probleem niet. Er staat namelijk windows 98 se op en die heeft toch minimaal 32 nodig. De rest is dus mooi meegenomen en makkelijk voor je programma's. dan lijkt 128mb me toch genoeg? (wordt de rest > 128 eigenlijk wel gebruikt door windows 98se :?)

need more coffee!!!

• jobo
Ik zal ook het netwerk ff afkoppelen, maar ik denk zelf niet dat het is. De programma's lopen allemaal welliswaar via het netwerk, maar op een andere machine (niet dezelfde configuratie maar wel met dezelfde software) werkt alles wel goed.

need more coffee!!!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

jobo schreef op 03 June 2003 @ 22:07:
Ik zal ook het netwerk ff afkoppelen, maar ik denk zelf niet dat het is. De programma's lopen allemaal welliswaar via het netwerk, maar op een andere machine (niet dezelfde configuratie maar wel met dezelfde software) werkt alles wel goed.
Kan best nog wel zijn dat het dan je netwerkkaart zelf is die brak is.

Pagina: 1