Toon posts:

[MSI MS 6368]speaker doet vaag @ MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met dit moederbord
http://ronneh.xtreme-power.nl/6368.jpg

Als ik de pc opstart loopt alles eerst perfect hij detecteert de cd-rom hd etc..
daarna begint het speakertje waar ik een cirkel omheen heb gezet op het plaatje te brommen (brrrrrrrrbrrrrrrrr).

Het volgende heb ik al geprobeerd:

-Alle hardware 1 voor 1 loshalen en er 1 voor 1 weer in doen en testen maar..
-Alle ledjes van het mainbord los halen en eropnieuw weer in zetten toen ik dit
bij de speaker led deed kreeg ik ineens meer lawaai, het speakertje van de
kast neemt het geluid van het moederbord speakertje over en zodra ik hem weer
los haal begint het moederbord speakertje weer....

Weer iemand van jullie mischien wat het probleem is?
In ieder geval al bedankt..

Ik zal zelf eerst nu even een kijkje nemen op het MSI Forum voor oplossingen

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Waar er een cirkeltje om staat op dat plaatje, is gewoon een bevestigingsgat voor het vastschroeven van het mobo?

edit: Erkens de hardware-guru adviseerde dat het speakertje er net rechtsonder van zit, van dat rode cirkeltje. Het zwarte ronde ding dus :)

Afbeeldingslocatie: http://ronneh.xtreme-power.nl/6368.jpg

Dat brrrrrrr gebeuren kan komen doordat er een keyboard of muis error is, probeer eens een ander keyboard en/of muis in te pluggen. Komen er verder bij de POST geen meldingen te staan?

[ Voor 55% gewijzigd door Remy op 03-06-2003 09:23 ]

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uhm .. Die circkel is gewoon een schroefgat 8)7
En die rechtsonder is idd de speakeraansluiting B) Alleen is dat helemaal géén LED aansluiting .. Deze aansluiting leidt gewoon rechtstreeks naar de kast-speakertje.

Hoor je écht "brrrrrrrbrrrrrrrr" (gebrom?) of hoor je ook gepiep? In welke frequentie dan? Bijvoorbeeld beeeeeeeeeeeeep-beep-beep = probleem met videokaart, zie ook de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 03-06-2003 09:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
oeps ik bedoel dat zwarte ding rechts van dat schroef gat dat is het speakertje idd
Dat brrrrrrr gebeuren kan komen doordat er een keyboard of muis error is, probeer eens een ander keyboard en/of muis in te pluggen. Komen er verder bij de POST geen meldingen te staan?
Heb alles los gehad....ook al doe ik alleen het stroom eraan dan bromt dat ding nog en nee ik zie verder geen post meldingen hij start gewoon windows XP op

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm .. Die circkel is gewoon een schroefgat
En die rechtsonder is idd de speakeraansluiting Alleen is dat helemaal géén LED aansluiting .. Deze aansluiting leidt gewoon rechtstreeks naar de kast-speakertje.

Hoor je écht "brrrrrrrbrrrrrrrr" (gebrom?) of hoor je ook gepiep? In welke frequentie dan? Bijvoorbeeld beeeeeeeeeeeeep-beep-beep = probleem met videokaart, zie ook de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Hij bromt en doet dit steeds sneller en harder todat de proccesor rust heeft gekregen zeg maar en ik hoor geen gepiep want meestal als je gepiep hoort dan zit er iets los toch? zoals als er geen geheugen inzit..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 10:49 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
drupje lijm erin, issie stil :P

Verwijderd

Topicstarter
drupje lijm erin, issie stil
IDD zou je wel zeggen :P maar als ik me hand erop druk dan issie ook stil maar dat komt doordat me hand boven het gat zit van speakertje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de BIOS batterij eruit gehaald en eropnieuw ingezet(je weet maar nooit).
Maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ronneh, met het quote-knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif kun je makkelijk reacties quoten. Of zet tenminste de [norml]
[/] tags om de ge-copy-paste quotes heen, zie ook onderaan de [faq]registratievoorwaarden[/]. Is zo wel leesbaarder :) En wil je verder ook aub het edit-knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken in plaats van om in korte tijd achter elkaar te posten. Dat bevordert ook de overzichtelijkheid.

Ontopic:
Hij bromt en doet dit steeds sneller en harder todat de proccesor rust heeft gekregen zeg maar
Dit vat ik niet :? Bedoel je soms het ventilatortje van de CPU koeler?

Verwijderd

Topicstarter
Dit vat ik niet Bedoel je soms het ventilatortje van de CPU koeler?
Hij bromt de heletijd in het begin steeds sneller en harder todat je in windows bent en dan bromt dat ding weer wat rustiger..

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 10:42:
[...]

Hij bromt de heletijd in het begin steeds sneller en harder todat je in windows bent en dan bromt dat ding weer wat rustiger..
hou de fan van je cpu eens een paar sec tegen '
hoor je het dan nog steeds ?
haal alle kabels behalve die van je power on en reset van het aansluit gedeelte er af hoor je het dan nog

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
haal alle kabels behalve die van je power on en reset van het aansluit gedeelte er af hoor je het dan nog
Al geprobeerd ... zelfs alleen power on dan werkt het ook nog niet..
hou de fan van je cpu eens een paar sec tegen '
Zal ik proberen als ik thuis kom van stage ....

Verwijderd

Topicstarter
fan van je cpu eens een paar sec tegen '
Heb ik geprobeerd hij blijft dan brrrrrrrrrrrrrrrrrr doen zelf als ik geheugen eruit haal.. dan bromt ie met twee piepjes die je slecht hoort
Pagina: 1