[printer] Welke laserprinter onder 225 euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik print redelijk veel, vooral documenten e.d. zelden kleur (ong. 1000 pagina/maand). Nu leek het mij een stuk voordeliger om en laserprinter aan te schaffen :)

Echter is het budget beperkt. Het liefst onder de 200 euro, maar max. 225 euro :)

Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde printers in dit segment?

Ik had zelf m'n ogen laten vallen op de Minolta-QMS PagePro 1200W, mede omdat ie 12 ppm zou kunnen halen en 1200 dpi heeft :)

Heeft iemand ervaringen met de Minolta? Of andere suggesties?

webOS all the way!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42

Sebastiaan

....

je zou eventueel ook naar 2dehands laser printers kunnen kijken, dan zullen er veel meer binnen je budget vallen

Verwijderd

HP LaserJet 1000W = 215 Euro... ff w8en zoek link

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 14:06
Je kunt bij een laserprinter beter kijken naar wat hij per pagina kost dan de kostprijs van het apparaat zelf. Daaruit kun je dan ook meteen je afschrijving berekenen.

Edit: Een goedkoop apparaat kan dure toner verbruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door DigiBeer op 03-06-2003 09:38 ]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21
Een HP zou ik in ieder geval niet nemen, die willen nog wel eens kuren hebben...
(Denk aan de HP 1100, toch niet echt een goedkoop printertje maar altijd problemen met het oppakken van papier)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
pricewatch: HP LaserJet 1000

Of http://www.tweakers.net/aanbod/98364

[ Voor 41% gewijzigd door Weezer-DC op 03-06-2003 09:43 ]

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Hoeft er bij de HP 1000W geen Drumkit vervangen te worden?
Bij de Minolta zijn de kosten incl. drumkit 2,36 c/t per vel. (excl. papier). Ik kan nergens vinden hoeveel pagina's er met een c7115x toner (high capacity) geprint kan worden. De standaard toner kan 2500 pagina's printen

webOS all the way!

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

heb sinds kort 2e hands een hp 4plus op de kop getikt, kostte mij 100 euro incl nieuwe toner. De printer is nagekeken en nog goed voor 800.000 prints en de toner nog voor 13.600 prints. De toner kost 55euro nieuw dus is best een redelijke deal.

Het is niet de snelste laser van de wereld, maar wel een stuk goedkoper dan de i850 per pagina, en hij draait lekker op mijn netwerk.

HTPC user

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
bassie666 schreef op 03 juni 2003 @ 10:03:
heb sinds kort 2e hands een hp 4plus op de kop getikt, kostte mij 100 euro incl nieuwe toner. De printer is nagekeken en nog goed voor 800.000 prints en de toner nog voor 13.600 prints. De toner kost 55euro nieuw dus is best een redelijke deal.

Het is niet de snelste laser van de wereld, maar wel een stuk goedkoper dan de i850 per pagina, en hij draait lekker op mijn netwerk.
Netwerkfunctionaliteit is niet nodig :) Het is gewoon voor een thuisprintertje, maar vanwege het redelijke aantal pagina's is een laserprinter goedkoper :)

webOS all the way!

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

klopt, maar is verder wel ideaal als je meer computers in huis bezit, hij zit bij mij op de router aangesloten en mijn ouders kunnen ook direct goedkoop printen. Bij 2e hands zit meestal zo'n netwerk kaart ingebouw, en als je nieuw koopt dan moet je hem los kopen. Meer voor minder dus

HTPC user

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
vassago schreef op 03 June 2003 @ 09:40:
Een HP zou ik in ieder geval niet nemen, die willen nog wel eens kuren hebben...
(Denk aan de HP 1100, toch niet echt een goedkoop printertje maar altijd problemen met het oppakken van papier)
Daar heb je repairkitjes voor >:) Die kan je gratis aanvragen. Als je ff the search gebruikt kan je de link vinden om t aan te vragen. Dus t zou best voordelig zijn om een printer te kopen van een goof die er geen verstand van heeft en zo t zelf te maken. Alleen t papier op pak probleem natuurlijk.

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of wat dacht je van een Samsung 1210ML.
kostte mij 99,- op de HCC dagen, en is 169,- in de winkel

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:16
Uit een alweer wat oudere test van www.hardwareinfo.net kwam de brother HL-1250 er erg goed uit als goedkope laserprinter. Een kenmerk van alle goedkope laserprinters is wel dat het Windows printers. De printer laat bij afdrukken een gedeelte bij berekening aan windows over, hierdoor kun je er niet mee in DOS printen.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Ik heb een Brother HL-1250, alweer een paar jaar. Het was toen zo ongeveer de goedkoopste met de juiste form-factor. Voordeel was toen de USB interface, maar dit hebben ze waarschijnlijk nu allemaal.

HP heeft vaak de drum en de toner geintegreerd in een (1) geheel, zodat je de drum tegelijk met de toner moet vervangen. De meeste andere merken verkopen ze los, maar hoe goedkoper de printer, hoe duurder de supplies. Mijn drum is een keer bevuild geraakt en dat kostte gelijk ongeveer een halve printer. Ook de toner is niet echt goedkoop, maar daarin is Brother niet uniek.

Oh ja, van de Brother-printer zijn Linux-drivers in omloop, en er is een HL-1270N (meen ik) die naast een Ethernet-aansluiting ook nog eens beschikt over Postscript level 2. Ik vond dit toen de meerprijs niet waard, maar ze zijn nu een stuk goedkoper geworden dus misschien is het de moeite waard.

[ Voor 21% gewijzigd door rollebol op 03-06-2003 16:48 . Reden: relaas over postscript ]

• DynaMikeY
  • Laatst online: 31-07 11:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik zou op marktplaats.nl kijken voor een 2e hands HP Printer.

Ik heb zelf HP printers gerepareerd vroeger, en dit zijn betrouwbare modellen, die met gemak een levensduur van 10-15 jaar kunnen halen:

- Laserjet 4/4+ (4L = niet doen)
- Laserjet 5/5M/5M+/5P/5MP (5L = niet doen)
- Laserjet 6/6M/6M+/6P/6MP (6L = niet doen)

Ik heb zelf een 6P en een 6MP... beiden een jaar of 6-7 oud, en nog nooit iets aan gehad. Sterker nog: ik heb de toner nog nooit vervangen... (maar ik print dan ook vrij weinig: de 6MP heeft 20k op de teller, de 6P 4K)

Oh, en als je een 2e hands printer op het oog hebt, en je wilt gaan kijken & testen: een goede test is het uitprinten van 40-50 pagina's achter elkaar. Op die manier worden door de warmte ontwikkeling de diverse kritieke onderdelen goed belast:
- de pickup roller moet snel achter elkaar draaien om papier op te pakken
- de fuser wordt goed warm, en als hij defect is, dan komt dat boven water
- de output assembly van de 4 serie heeft wel eens zwakke veertjes, dit komt zo boven water. (dit is in 10min te fixen met een platbaktangetje, maar is wel misschien een argument om enkele tientjes af te dingen)

Waarom de 5L/6L niet goed zijn: die hebben een ander doorvoersysteem van papier, wat gevoeliger is voor storingen.

[ Voor 41% gewijzigd door DynaMikeY op 03-06-2003 17:17 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vor wat ik heb gezien hebben de hp printers waar het papier bijna vertikaal er in gaat altijd problemen met het oppaken van papier lees idd (5L,6L etc 1000/1100/1200 geloof ik ook)
.. die dingen trekken het soms met hele pakken naar binnen
.. paper jam .. duh ..

print om te testen (2e hands?) ook een grijsverloop pagina
dus een pagina die in de doorvoer richting van wit naar zwart verloopt
daar haal je boel defecten naar voren.

ook een pagina met een zwarte blokken boven aan de pagine op een lichtgrijs vlak
geeft zoms special effecten (die zwarte blokken kunnen terug echo en)

ook een 100% zwarte pagina

met een tekst pagina zie je meestal geen defecten

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 03-06-2003 18:33 ]

Iperf

• _Hades_
  • Laatst online: 20:09
Ik geloof dat die Minolta dingen niet echt betrouwbaar waren. Op mijn stage hebben we er 1 van de 1100 serie (geloof ik) gehad, en die was echt brak. Gaf steeds meldingen dat de klep los was ofz, maar hij was echt dicht! :P

Ik heb thuis een 2e handse HP laserjet 5 staan met 35k printjes erop, en loopt nog steeds perfect :) . Hier printen we denk ik zo'n 500 pagina's per maand.

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 03 June 2003 @ 17:11:

Waarom de 5L/6L niet goed zijn: die hebben een ander doorvoersysteem van papier, wat gevoeliger is voor storingen.
Daar kan je een gratis :Y repair-setje voor krijgen op internet.

Sinds installatie van dat setje is het probleem van doorvoer van meedere vellen tegelijkertijd, bij mij opgelost.

Hier aanvragen: http://hp.com/support/ljsepkit/

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kunt idd heel goed een 2e hands laserprinter kopen, maar test hem zoals gezegd wel goed. Aanraders: Laserjet 6P, Laserjet 5. Brother printers zijn ook prima, alleen iets minder degelijk/duurzaam, wel (nieuw) flink goedkoop. Een 1230 is een prima ding, op m'n werk hebben we er 2 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Timmert op 03-06-2003 20:13 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
2e hands laser kan prima...

Ik had hier een laserjet 5MP. Een beetje ram erbij getrapt, zit nu 19Mb in, en print als een zonnetje. Maakt alleen wat veel herrie, maar hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Inmiddels licht dat ding hier zinloos niets te doen, want ik wou weer sneller: Heb nu (via marktplaats) een LJ 4050 gekocht, met netwerk erbij in ;)

Ow, en die elcheapo Hp dingen (1000W bv) raad ik niet aan: USB/Windows only.....

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 03-06-2003 22:29 ]

Verwijderd

Samsung ML1200

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 10:56
Terw_Dan schreef op 03 June 2003 @ 13:17:
of wat dacht je van een Samsung 1210ML.
kostte mij 99,- op de HCC dagen, en is 169,- in de winkel
Helemaal mee eens _/-\o_

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

DJSmiley schreef op 03 June 2003 @ 22:28:
2e hands laser kan prima...

Ik had hier een laserjet 5MP. Een beetje ram erbij getrapt, zit nu 19Mb in, en print als een zonnetje. Maakt alleen wat veel herrie, maar hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Inmiddels licht dat ding hier zinloos niets te doen, want ik wou weer sneller: Heb nu (via marktplaats) een LJ 4050 gekocht, met netwerk erbij in ;)

Ow, en die elcheapo Hp dingen (1000W bv) raad ik niet aan: USB/Windows only.....
offtopic:
Kun je ff je msn aanslingeren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DJSmiley schreef op 03 juni 2003 @ 22:28:

Die samsung is ook USB, maar wel linux compatible en ook MacOS compatible.

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 12:04
DynaMikeY schreef op 03 June 2003 @ 17:11:
Ik zou op marktplaats.nl kijken voor een 2e hands HP Printer.

Ik heb zelf HP printers gerepareerd vroeger, en dit zijn betrouwbare modellen, die met gemak een levensduur van 10-15 jaar kunnen halen:

- Laserjet 4/4+ (4L = niet doen)
- Laserjet 5/5M/5M+/5P/5MP (5L = niet doen)
- Laserjet 6/6M/6M+/6P/6MP (6L = niet doen)

Ik heb zelf een 6P en een 6MP... beiden een jaar of 6-7 oud, en nog nooit iets aan gehad. Sterker nog: ik heb de toner nog nooit vervangen... (maar ik print dan ook vrij weinig: de 6MP heeft 20k op de teller, de 6P 4K)

Oh, en als je een 2e hands printer op het oog hebt, en je wilt gaan kijken & testen: een goede test is het uitprinten van 40-50 pagina's achter elkaar. Op die manier worden door de warmte ontwikkeling de diverse kritieke onderdelen goed belast:
- de pickup roller moet snel achter elkaar draaien om papier op te pakken
- de fuser wordt goed warm, en als hij defect is, dan komt dat boven water
- de output assembly van de 4 serie heeft wel eens zwakke veertjes, dit komt zo boven water. (dit is in 10min te fixen met een platbaktangetje, maar is wel misschien een argument om enkele tientjes af te dingen)

Ik kan dit bevestigen. Ik repareer nl. nu nog HP laserjet printers. Geen ander serie of merk is meer betrouwbaar dan een HP 4/5 serie (uitgezonderd de personal series (P/L). Ik zou voor de 5 gaan of voor een 4+ als je het uiterlijk niet belangrijk vindt. Dat ze 800.000 mee kunnen zonder onderhoud is onzin. De eerste 200.000 zul je er iig geen problemen mee hebben.
Draai iig een pagina of 50 voor je tot de aanschaf over gaat. Zelf kun je ook al wat checken. Print een testpagina: hier staat het aantal gedraaide pagina's op. Controleer de pick-up rol op slijtage. Kijk of de fuser niet beschadigd is (achter de achterklep onderaan). Maakt ie een gezond geluid (regelmatige fluittoon = scanner, geen gepiep en gekraak). En is de afdruk zonder extra vuil/toner. Voor de rest schoon?
Voordeel van deze printer is dat je tevens een toner kunt kopen voor rond de 50-60 euro, niet duur dus. Deze gaan zo'n 7-8000 pagina's mee.
Koop echt nooit een goedkoop ding, omdat ie goedkoop is :-). Ze gaan relatief zeer kort mee en toners zijn slecht en duur verkrijgbaar.

Verwijderd

ik ben op deze test afgegaan: http://www.diskidee.nl/hardware/testen/?id=3094
Prijzen kloppen niet meer dus de volgorde kan veranderen.
http://www.diskidee.be/do...oplaser_prodinf123747.pdf
http://www.diskidee.be/dossiers/desktoplaser_c_200123745.xls
http://www.diskidee.be/do...toplaser_prest_123746.pdf
Vreemd.. rechtstreeks vanf de testsite werken de links niet... wel via http://www.6minutes.net/nl/pc/0204.htm

Over de Kyocera FS1010 IN 2002...: "Met 1,6 eurocent per pagina (papier niet inbegrepen) is het de goedkoopste laserprinter uit de test qua verbruik. Dit komt vooral omdat je de drum slechts om de 100.000 pagina's moet vernieuwen"
De (advies)prijs klopt niet meer.. onder de 400 euro moet je hem kunnen kopen.
1000 paginas * 1,6 cent= 1600 cent = 16 euro per maand, per jaar dus 12*16= 192 euro per jaar. Je kunt zo uit rekenen bij een goedkopere printer wat het afdrukken en onderhoud je misschien meer gaat kosten. dat heb je wellicht zo terug verdiend.
En kijk naar de garantie: bijv. de Kyocera heeft 2 jaar..
De tonerrol van Kyocera is prima verkrijgbaar en kost 80-85 euro (5% dekking 6000 afdrukken).
Pagina: 1