Nou, aub niet lachen. Ik was gister bezig met mn nieuwe fan regelaartje, en sluit alle fans erop aan. 2 Casefans en de CPU Cooler.
Heel leuk en aardig tot dat je de molex stekker naar de fan regelaar eruit tikt
..
Nog binnen een seconde viel het systeem uit, gelukkig had ik die ochtend per toeval in de BIOS gezet dat de pc uitvalt bij een CPU temp van 75 graden..
Maar fijn, nu het volgende probleem: Ik de pc weer booten, gaat allemaal goed behalve dat het opeens ipv een XP2000+ is, een Athlon 1250 MHz
. Dus ik door booten tot aan het inladen van windows.. en vlak voordat mn desktop geladen is, gaat hij rebooten..
Ik uitzetten, clear CMOS (CPU instellingen klopte immers ook niet). En de pc weer aan, krijg ik een CMOS error?! Nouja, ik verder booten en weer reboot hij op hetzelfde moment: bij het inladen van mn desktop.. en dat blijft hij ook doen (crashen)..
Nu wilde ik aan jullie vragen wat er nu precies aan de hand is?
.. Ik denk dat zowel mn CPU als mammaplank naar de haaien is?
oh.. ps.. hoe moet ik zo'n Socket A koeler los maken, ff kijken of de CPU is verbrandt of iets dergelijks..
Heel leuk en aardig tot dat je de molex stekker naar de fan regelaar eruit tikt
Nog binnen een seconde viel het systeem uit, gelukkig had ik die ochtend per toeval in de BIOS gezet dat de pc uitvalt bij een CPU temp van 75 graden..
Maar fijn, nu het volgende probleem: Ik de pc weer booten, gaat allemaal goed behalve dat het opeens ipv een XP2000+ is, een Athlon 1250 MHz
Ik uitzetten, clear CMOS (CPU instellingen klopte immers ook niet). En de pc weer aan, krijg ik een CMOS error?! Nouja, ik verder booten en weer reboot hij op hetzelfde moment: bij het inladen van mn desktop.. en dat blijft hij ook doen (crashen)..
Nu wilde ik aan jullie vragen wat er nu precies aan de hand is?
oh.. ps.. hoe moet ik zo'n Socket A koeler los maken, ff kijken of de CPU is verbrandt of iets dergelijks..
edit:
Hmmz.. dit hoort eigenlijk in PGM.. sry..
Hmmz.. dit hoort eigenlijk in PGM.. sry..
[ Voor 3% gewijzigd door DrSnuggles op 03-06-2003 08:58 ]
Learn something new every day.