Toon posts:

[Hotmail] Nieuw virus (rare ongewenste post)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al ongeveer een weekje dat elke dag mijn hotmail vol zit.
In mijn inbox niets speciaals, maar bij ongewenste post zitten emails van 600-1000kb van mensen die ik meestal wel ken maar nooit mee mail.
Het zijn Spaanse Subjects (denk ik, heb hetnog niet verder uitgezocht).
Ik vraag mij af of er een nieuw virus rondgaat bij msn/hotmail gebruikers?
Zelf heb ik geen virussen dus ik krijg ze echt toegestuurd.
Het is enkel op hotmail op mijn pop account niets.
Weet er iemand iets meer?
Als ik er nog 1 krijg geef ik het subject wel want heb hem nu gedelete...

EDIT:
Het was mss niet duidelijk maar over die pop3 dat was een andere account nl Belgacom en dit heeft er niets mee te maken.
Ja ik bedoel dus dat de mensen allemaal een virus hebben en ik dit nogal veel krijg toegestuurd |:( WAARDOOR mijn hotmail volraakt.
Ik heb het zelf niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 18:25 ]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
Hoe kan een virus zorgen dat je hotmail boxvol zit.
Dan zou het virus dus opo de hotmail servers moeten staan, lijkt me sterk..

En hotmail heeft geen pop3 :)

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Het kan toch zijn dat de mensen waarvan je die mailtjes krijgen een virus hebben? Daarvoor hoeft het virus niet op de hotmail servers te staan.

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Sja. Klinkt lullig maar hier kunnen we weinig mee helpen; virussen die zichzelf mailen en een willekeurig maildres als afzender nemen bestaan al een tijdje. Iemand met een virus heeft jouw hotmailadres in z'n adresboek staan en daardoor krijg jij nu virussen. Je zou de IP headers kunnen bekijken om te zien of je misschien kan uitvogelen wie besmet is (in de regel NIET degenen die als afzender staan vermeld, dat zou te makkelijk zijn). Maar gek veel kans heb je niet.

En als je er niets meer bij zegt dan 'het lijkt op spaans' kunnen we ook niet gokken of en welk virus het is. Ik zou zeggen: gooi er een virusscanner overheen en je weet meer :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat je niets zal vinden met een virusscanner. Het enige waar jij last van hebt is dat je grote mails krijgt van kennissen die een virus hebben.

Als er een virus in zou zitten zou de Hotmail-McAfee scanner het er wel uitvissen lijkt mij.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
De McAfee scanner van Hotmail is IMHO een ramp. Ik heb al een paar keer gezien dat ettelijke weken(!) nadat een nieuw virus opgedoken is, de overduidelijke virusmails in m'n Hotmail inbox gewoon als clean beschouwd worden.
Mijn raad: vertrouw NIET op die virusscanner van Hotmail.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 13:23

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik krijg die mails ook idd,als het goed is meestal 3 bestanden met extensie .pcl ofzo,ach,ik blok ze gewoon iedere keer,en zie wel

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Ik krijg deze mailtjes ook ja , maar het rare is dat ik ze ook van me broertje ontvang en wij zitten dus op de zelfde computer :? en ik weer cker dat hier geen virus op staat..

Verwijderd

Ik heb ze op school complete trojans zien versturen met Hotmail (terwijl het gescant is), dus vertrouw nooit op die McAfee scanner van Hotmail!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:24

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 15:27:
Ik krijg deze mailtjes ook ja , maar het rare is dat ik ze ook van me broertje ontvang en wij zitten dus op de zelfde computer :? en ik weer cker dat hier geen virus op staat..
Zoals al is uitgelegd: De meeste mail-virussen geven een valse afzender op.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
-> Heb de editknop gebruikt.
Ik wou jullie gewoon ff waarschuwen ;) (de meesten zullen dit wel zonder meer herkennen maar sommigen...).
Als ik meer info post ik die hier!

Verwijderd

Topicstarter
Hier(had er vandaag weer 2):
quien_como_tu.cpl (318k) -> dit zit in de bijlage dus de email heeft de grote van 318kb*n

De titel:
Leelo y reenvialo a quienes mas amas.

Heb ook het virus gevonden:
http://www.bullguard.com/virus/89.aspx
-> Win32.Worm.Duni.A

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 18:29 ]

Pagina: 1