Toon posts:

hd toevoegen aan raid

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een raid controller een 80 gig maxtor zitten, nu wil ik hieraan toevoegen een 160 gig maxtor. Dit wil ik doen door hem gewoon op de tweede aansluiting van de ide kabel aan te sluiten. Maar als ik deze heb aangesloten hoe krijg ik de schijf dan werkend? Kan ik hem meteen selecteren om te formateren of moet ik nog van alles in een raid setup menu configuren zodat de nieuwe schijf herkend wordt. (ben nog niet zo thuis op het raid gedeelte)En moet ik ook master en slave instellen op de hd's of niet?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 18:19
Als het goed is, zat er bij je mobo een extra handleiding voor de RAID-controller mits die onboard zit. Zoniet, dan zal de fabrikant ongetwijfeld een handleiding in PDF formaat voor je online hebben. Dit is echt lees-de-handleiding-niveau.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Je gaat de schijven zoals je nu zegt niet in raid zetten, je wilt echter gewoon op je controlertje een extra schijf aansluiten.

Makkelijkste is om je schijven op CS ( cable select ) laten. Je controler vindt de schijf vanzelf en je hoeft niks in te stellen. In windows aangekomen, moet je naar Computer Management in Administrative tools.

Daarin vindt je de optie Disk Management. En daar kan je je nieuwe schijf instellen en partitioneren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon doen zoals je gewend bent van ATA controllers .. IDE RAID controllers zijn niks anders dan ATA controllers met een speciale firmware. Voor de rest vind ik dit wel een erg handjevasthoutopic .. Je had het ook gewoon zélf kunnen uitproberen. Daar is niks engs aan :)

/basic

Dit topic is gesloten.