Radeon 9700 vastloper

Pagina: 1
Acties:

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024
Systeem (afgelopen weekend gekocht en in elkaar gezet):
Intel P4 2.4 Ghz op asus p4p800 (non-deluxe) (533mhz bus)
512 Kingston cas2 434mhz ddr (2x256)
Radeon 9700 (saphire) aangesloten op voeding middels kabel
400 Watt Enermax voeding

Bios default instellingen
fresh install windows xp prof
laatste videodrivers
Intel chipsetdrivers van asus cd
directx9.0a geinstalleerd

Ik heb het volgende probleem:

3dMark (beide versies incl laatste patches) hangen na een paar seconde in de eerste test. De test start wel, maar op een steeds verschillend moment in de eerste test freezed het scherm en is alleen een hard reboot de uitweg.
Dit blijft bij de meest conservatieve instellingen in de bios voor het gehele systeem.

De videokaart deed het prima in m'n vorige systeem (intel celeron 1.3 ghz) met dezelfde drivers.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken voor het probleem?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is mij niet helemaal duidelijk of je het geheugen hebt overgeclockt (exacte specs ontbreken), maar als dit het geval is: laat alles @ default draaien, eveneens de timings :)

En gebeurt dit alléén in 3DMark of heb je ook verder gekeken dan 3DMark klein is?

• Cyberdeck
Ik heb default instellingen voor geheugen. Automatisch bij spd door mobo.
Divx encoderen en allerlei andere "zware" zaken ondervinden geen problemen.
Wat zou ik anders kunnen uitproberen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zware Games spelen, de CPU stressen, (BurnInTest, Sandra, BurnCPU, etc..etc..) en het geheugen checken met Memtest :)

Welke driver versies heb je allemaal geprobeerd? Of had je alleen de laatste gebruikt? (welke versie gebruik je dan als "de laatste versie"?)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Als de kaart het eerst wel deed dan ligt het duidelijk aan je mobo/cpu/mem.

Check de temps even van bovengenoemde, of meet even de waardes van de voeding na..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• janloef
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
Ik had een soortgelijk probleem met een Radeon 9700 Pro op een Asus P4G8x. Na een bios update was de default spanning van de AGP bus van 1.5 V verhoogt naar 1.6 V en het probleem was weg. Daarna heb ik nog wel een "Infinite loop" probleem gehad, maar dit is verdwenen door in de driver AGP FASTWRITE op NO te zetten.

• Cyberdeck
Ik heb beide versies van 3dmark geinstalleerd (2001 en 2003) en geprobeerd.
temp van cpu:42 stressed
temp mobo: 39 stressed
temp geheugen: geen idee (zitten koelvinnen op) Dit lijkt me ook geen probleem aangezien het geheugen op de standaard instellingen onderklokt wordt (draait nu op 333mhz ipv de beschikbare 434mhz)

Agp bus staat op 1.5, Ik ga die eens op 1.6 zetten om uit te proberen. agpfastwrite staat al op "no".

Memtest? wat is dat voor programma en waar te krijgen?

ik ga het agp voltage eensopkrikken,wellichtdat daar het probleem zit..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Memtest? wat is dat voor programma en waar te krijgen?
Ken je www.google.com :? Gewoon even zoeken op "memtest" :z

• Cyberdeck
memtest gedraait tot 1000% geen problemen.
agp voltage op 1.6 en 1.7 Volt, zelfde vastlopers. Op 1.6V na 14 seconde, op 1.7 Volt na 4 seconde.

Verwijderd

Ik heb op mijn amd via moederbordje dat als ik de videokaart drivers installeer en daarna pas de chipset drivers dat ik dan altijd gelijk vastlopers heb in alles wat 3d is. Toen ik de videodrivers opnieuw had geinstalleerd nadat ik de chipset drivers erop had gezet deed die het wel goed, misschien dat jij iets gelijksoortigs hebt?

• Cyberdeck
Ga ik uitproberen. Ik heb inderdaad alleen vastlopers in alles wat 3d is. Ik heb op dit moment de computer zonder enige moeite overgeklokt (met luchtkoeling) van 2.4 Ghz naar 3.0 Ghz en het systeem ansich draait retestabiel. Alleen zodra ik 3d zaken draai dan loopt het vast.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Shared je AGP-kaart toevallig met iets ? Een geluidskaart of enige andere kaart .
Doet je VGA-fan het eigenlijk wel ?

[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 03-06-2003 12:29 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Heb hier een P4C800 Deluxe met een 2,6Ghz op 800FSB... 2x 512Mb DDR400... ook vastlopers na paar seconden in 1e test van 3dmark2001se...
Werk in een computerzaak dus reserve onderdelen om te te testen genoeg...
Geheugen net vervangen door ander merk/type. Probleem blijft...
Ga zo ff andere VGA erin prikken... laat het wel weten als ik de oplossing vind...

[edit: oh ja... er zit een Hercules 9700 non pro in]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 12:34 ]

Verwijderd

Heb intussen Windows XP nogmaals opnieuw geinstalleerd. Nu alleen de hoognodige drivers geinstalleerd. (intel chipset en Ati Catalyst 3.2 (7.88)) en nu bencht hij prima.

Probleem zit hier dus in de software. Ga nu stap voor stap software installeren, rebooten, benchen tot het probleem zich weer voordoet...

[edit: ook hier is het probleem nu opgelost, heeft zich na verse installatie niet weer voorgedaan.]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 10:53 ]

Verwijderd

Hmm.. Ik had ook het probleem dat ik eerst de chipset drivers moest installeren en daarna pas me videokaart drivers. Stond zelf in de readme.. Ik heb hier problemen mee gehad in het begin. Was echt verschrikkelijk.

• Cyberdeck
Ik heb net alle ati drivers en control programs eraf geknikkerd. Opnieuw chipset drivers installeren, daarna rebooten en ati drivers terug erop en nogmaals directx 9 geinstalleerd.
Nu doet alles het prima!!

3Dmark'03 op een P4 2,4@3,0Ghz en standaard geklokte radeon 9700 kom ik net iets onder de 5000. P4 2,4 draaide niet volledig stabiel op 3,15Ghz. Ik prefereer wat extra buffer dus 3,0 is voor mij voldoende, dan draait m'n geheugen en proc in sync! Nu nog de radeon en m'n geheugen tweaken.

In ieder geval IEDEREEN ONTZETTEND BEDANKT voor de hulp en de informatie!
Thanks! Goude tip is inderdaad eerst chipset drivers dan ati, niet andersom!
Pagina: 1