Toon posts:

[XP] Systeemherstel herkent C:\ partitie niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben er vandaag achter gekomen dat Systeemherstel mijn C (Systeem) partitie niet herkend als 'Beschikbare bron'. In plaats daarvan wordt nu m'n G partitie (klein FAT-partitietje met alleen Bootmagic erop) de systeemschijf genoemd.
Ik kan nu geen wijzigingen van C:\ na een bepaald punt meer herstellen 'omdat het station uitgesloten is van controle door Systeemherstel of uitgeschakeld of verwijderd is'. Ik draai btw XP Pro met SP1.

Via het logboek ben ik er achter gekomen wat de oorzaak van het niet herkennen van C:\ is, maar ik kan nergens vinden (search, google, microsoft) wat ik eraan kan doen. Door deze fouten komt het (zie 15/4 en 2/5):

[img]http://home.student.uva.nl\jipsa.degroot\systeem3.bmp[/img]

Ik heb de desktop.ini al vervangen door die uit mijn tweede XP (dualboot), maar dat hielp zoals te verwachten niets.
Ik moet dus wnl op de 1 of andere manier die fout uit het filter van systeemherstel krijgen, maar hoe?
Kan ik systeemherstel apart van de rest van windows vervangen ofzo?

hulp aub |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 03:41 . Reden: backslash moeheid ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Klippy

Still Game

Hmm ik weet niet echt wat het probleem is, want de slashes staan verkeerd om in url van de pic ("/" ervan maken).
En als ik ze omwissel zie ik alleen een zwarte BMP..
Maar er meteen een JPGtje van :)

Dus.....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
excuses, beetje moe :)
nu moet ie goed zijn...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

De fout: 0xC000007F = STATUS_DISK_FULL

Oftewel, volgens windows is er geen plek op die partitie. Is de partitie FAT32? Zo ja, Win98 bootflop maken met scandisk (beter als die chkdsk rommel van NT :r ) en disk controleren. Eventueel overbodige zooi er af keilen. (NA een diskcheck).

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 03 June 2003 @ 05:12:
De fout: 0xC000007F = STATUS_DISK_FULL

Oftewel, volgens windows is er geen plek op die partitie. Is de partitie FAT32? Zo ja, Win98 bootflop maken met scandisk (beter als die chkdsk rommel van NT :r ) en disk controleren. Eventueel overbodige zooi er af keilen. (NA een diskcheck).
Nee, het is NTFS...
volgens Schijfbeheer heb ik nog 10 gig aan vrije ruimte (57% van het totaal). Hoe kan Systeemherstel dan denken dat er geen plek meer is?

Verwijderd

Topicstarter
nou, het blijft allemaal een vrij vaag verhaal...
ik heb een aantal keren ge chkdsk/f'ed en een keer ge chkdsk/r'ed en er werden daarbij een paar fouten hersteld. m'n C:\ partitie wordt echter nog steeds niet aangegeven in Systeemherstel, maar als ik systeemherstel uitvoer, heeft dat toch wel enig effect op c:\...

het systeemlogboek blijft echter een fout van Service Control Manager (= volgens mij Systeemherstel) aangeven, met Categorie: geen, Gebeurtenis: 7000, en Gebruiker: n.v.t.
kent iemand deze gebeurtenis 7000?

EDIT: in het foutenlogboek staat voor vandaag ook nog een keer of 15 dat de Nsynas32-service niet kan worden gestart omdat het systeem het opgegeven bestand (zal wel over C:\ gaan) niet kan vinden. zie screenshot eerste post.

Edit2: Deze foutmeldingen zijn natuurlijk van dezelfde fout! }:O

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik ben er nog wat dieper ingedoken en zal het allemaal wat duidelijker proberen op een rijtje te zetten:

1) In m'n systeemlogboek duikt ongeveer eens per maand de volgende foutmelding op:
Type: Fout

Bron: sr

Categorie: Geen

Gebeurtenis: 1

Beschrijving:
Tijdens de verwerking van het bestand desktop.ini op het volume HarddiskVolume3 is de fout 0xC000007F opgetreden in het filter van Systeemherstel. Controle van dit volume is gestopt.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
2) Deze foutmelding wordt steeds direct gevolgd door 2 van deze meldingen:
Type: Informatie

Bron: srservice

Gebeurtenis: 107

Beschrijving:
De System Restore-service is onderbroken omdat er onvoldoende schijfruimte op \\?\Volume{2f776aa4-4e47-11d7-8d26-806d6172696f}\ beschikbaar is. Systeemherstel wordt automatisch voortgezet wanneer minimaal 200 MB aan schijfruimte op de systeemschijf vrij is.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Dit slaat in principe nergens op want ik heb nog 10 gig aan vrije ruimte in die partitie.
3) Ik ben er nu dan ook achter dat deze foutmeldingen steeds korte tijd later gevolgd worden door deze:
Type: Informatie

Bron: srservice

Gebeurtenis: 108

Beschrijving:
De System Restore-service is opnieuw gestart omdat er ruimte op de systeemschijf beschikbaar is gemaakt.
Om het ingewikkeld te maken ben ik 2 en 3 ook al tegengekomen zonder dat 1 eraan voorafging.

Maar ja, de fout herstelt zich dus in ieder geval zelf steeds weer, zonder dat ik dus iets verander.

Systeemherstel geeft echter mijn c:\ partitie niet weer als beschikbare bron. Hoe kan dit? Heeft het misschien iets te maken met de 50 MB grote Bootmagic partitie die nog voor c:\ staat en die nu dus als systeemschijf aangeduid wordt?

En heeft er nog iemand enig idee hoe fouten 1 en 2 veroorzaakt worden?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 04:36 . Reden: andere eerder genoemde foutmelding had hier wnl nix mee te maken ]

Verwijderd

Topicstarter
OK ik ben er wel zo ongeveer achter:
If you attempt to start System Restore, you may receive the following message:
System Restore is suspended because there is not enough disk space available on the system drive (drive letter). To restart System Restore, ensure at least 200 megabytes (MB) of free disk space are available on this drive.

This behavior can occur when the following conditions are true:

*A drive that is not a system drive that has System Restore enabled on it has reached less than 50 MB of free disk space.

*A copy, delete, modify operation was made to a file that is monitored by System Restore on such drive.
ik heb 250 MB extra in die G:\ partitie gegooid, dus dat moet nu in ieder geval goed zijn.
het blijft toch wel vreemd dat G:\ systeemschijf genoemd wordt (met de juiste grootte: 300MB) en dat de hele C:\ schijf, met z'n 18 gig niet genoemd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 05:17 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

De BootMagic partitie is de enige bootable partitie waarschijnlijk. De C partitie zal dan wel een extended partitie, of een niet-actieve primary partitie zijn. Die is dan idd niet bootable, en dus geen "systeem" partitie...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 04 June 2003 @ 11:25:
De BootMagic partitie is de enige bootable partitie waarschijnlijk. De C partitie zal dan wel een extended partitie, of een niet-actieve primary partitie zijn. Die is dan idd niet bootable, en dus geen "systeem" partitie...
dat is nou juist het vreemde: de c:\ is de actieve primaire partitie.... de Bootmagic partitie staat op Primair en None (zoals het hoort).
ook in schijfbeheer wordt de c:\ partitie trouwens de systeem partitie genoemd en de bootmagic partitie 'onbekend'

misschien komt het doordat Bootmagic vanuit c:\ geinstalleerd is?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 16:05 ]

Pagina: 1