Bloed gemorst op mobo, schadelijk? PC start niet meer..

Pagina: 1
Acties:

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Na wat monteren van de silverado omdat ik niet tevreden was over de temperatuur zijn mijn handen gaan bloeden boven mijn mobo. 1 drup in het agp slot 1 drup in een pci slot en 1 drupje in een geheugen gleuf. En verder nog wat bloed gemorst.

Nadat ik alles had schoongemaakt met glassex gaat ie nog wel aan maar doet verder niks meer.
specs
Asus a7v266 EX
2100 DDRRAM
Geforce 4.

Wanneer ik het geheugen eraf haal hoor ik piepjes (die aangeven dat er geen geheugen in zit.
Als ik alles op zijn plek zet gebeurt er het volgende:
Lampje van Netwerkkaart en de Ge-force ti4400 doen het nog wel echter krijg ik geen beeld en ook geen post piep.
Heeft iemand ervaring mee? Het lijkt mij dat bloed een goede stroom geleider is.

Volgens mij heb ik alles onderhand wel goed schoon echter krijg ik nog steeds geen beeld (en geen piepjes wanneer alle kaarten op zijn plaats zijn).

Heeft iemand advies over hoe ik dit systeem weer aan de gang kan krijgen? Wanneer het bloed gedroogd en utigehard is geleid het dan nog steeds stroom?

Ik ben behoorlijk wanhopig en hoop dat iemand nog meer tips heeft.

Ik ben malle Pietje niet.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Klippy

Still Game

Uuuhmm, dat bloed lijkt me minder erg dan die Glassex.. :?
Waarom had je 't niet gewoon opgeveegd met keukenpapier oid en goed laten drogen?

Al andere geheugenbank geprobeerd? die waar bloed in zat dus vrij laten..

[ Voor 24% gewijzigd door Klippy op 03-06-2003 03:25 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• BeachPatroller
Bloed stolt snel, ik kon het niet goed wegkrijgen met alleen keukenpapier. Geleid gestold bloed ook?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik zou het ff laten uitdrogen (beetje helpen met fühn enzo). Als bloed/glassex is opgedroogt geleid het iig niet meer.

tvw

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

waar heb je glassex op gebruikt\gespoten? Ik denk inderdaad dat het moet opdrogen...
zou in het vervolg GEEN glassex meer gebruiken...

;) je bent toch niet ziek of zo heh?...bloed bevat virus... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door plapz0r op 03-06-2003 03:35 ]

• BeachPatroller
Jups, aan de geheugenbank ligt het niet. Ik probeer het morgen wiedermal. Slaap lekker allen en bedant voor de snelle responds!

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Net als een keyboard die helaas je bier gestolen heeft, laten drogen en hopen dat ze de volgende dag weer helemaal fit zijn

There is no place like ::1

• BeachPatroller
eehm wat is er mis met glassex? het reinigt goed en alles 'blinkt' weer als nieuw.

Tast het de coating aan ofzo?

• BeachPatroller
hehe, toevallig heb ik met bier op keybord ook ervaring, alle toetsen eraf peuteren en in de wasmachine flikkeren (in een kussensloop ofzo. Verder met glassex (ja daar ben ik fan van) het keybord schoonmaken, sindsdien geen problemen meer ;-)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

xXPLAPXx schreef op 03 June 2003 @ 03:33:

;) je bent toch niet ziek of zo heh?...bloed bevat virus... ;)
Ben bang dat Norton daar ook geen raad mee weet :+

[ontopic] Glassex? weet niet wat voor rommel daarinzit, maar het lijkt me niet zo verstandig om daar je mobo mee af te soppen. "t is tenslotte geen keyboard.

hoop voor je dat het gaat werken, maar als er chemicalien in die glassex zit kan het je mobo aantasten.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Probeer je geheugenmodule iig niet in de "bebloede" bank te stoppen. De AGP sloten mogen er eigenlijk geen last van hebben...

Of bloed een goede geleider is weet ik niet... Ik denk dat het (ook gestold) wel enigzins geleid, bloed bevat immers een beetje ijzer.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

ik dacht dat bloed koper bevat (vandaar die geur) geleiden kan het iig.

www.triathlete.nl

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bloed kan ook oxideren, dus er zit zeker metaal is. Maar wat voor metalen en in welke mate verschilt natuurlijk.

Ge-oxideert bloed is bruinig :-)

btw. bloed smaakt ook naar metaal...echt niet vies hoor!

There is no place like ::1

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Scighera schreef op 03 juni 2003 @ 05:13:
ik dacht dat bloed koper bevat (vandaar die geur) geleiden kan het iig.
Hemoglobine is voorzien van een ijzeratoom, waardoor het O2 kan binden :)
Verder zitten er onvoldoende metaalionen in om te kunnen geleiden.

En dit topic heeft erg weinig raakvlakken met Videoplanken & Beeldkanonnen, bij deze dus een move naar Processors, Mobo's & Geheugen, compleet met een titelchange B) Het is helemaal niet nodig om "HELP" te schreeuwen in de titels, of dacht je soms dat je de enige/belangrijkste bent die hier hulp nodig hebt :? :/

Om jou een beetje verder te helpen, neem de troubleshooter eens door nadat je het boeltje opnieuw uit elkaar hebt gehaald en de mobo goed hebt laten opdrogen (maak evt opnieuw schoon met water en een weinig dreft en laat het daarna minstens 24 uur drogen in de zon) en de PC dan nog steeds niet opstart: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen.

[ Voor 50% gewijzigd door BalusC op 03-06-2003 07:23 ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Waarschijnlijk ligt het helemaal niet aan het bloed en/of de glassex, weet je heel zeker dat alles gewoon goed in elkaar zit nu. Als je namelijk een koeler monteerd en daarbij begint te bloeden ben je IMHO niet zachtzinnig bezig dus ik zou ook even checken of de andere meuk nog heel is. Zoals BalusC al aangeeft in de post hierboven :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hoe heb je de glassex gebruikt? Lekker op het mobo gespoten uit het flesje en daarna gedroogd met een doekje? Mocht dat nl. zo zijn is dat best wel een beetje dom, en raad ik je iig voor een volgende keer aan de glassex op een keukenrolletje oid te spuiten en daarmee alles af te nemen. Want JA, glassex bij coating door. Mooiste wat je kunt doen is glassex op een TFT scherm spuiten :{

Hoop voor je dat je hem weer tot leven kan wekken, maar vrees het ergste...

Verwijderd

ik zou hem zelf gewoon schoonmaken met contactspray (reiniger) het geleid niet maar werkt wel om alles goed schoon te maken!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
ik had em met dit weer gewoon even een dagje in de zon gelegd, lekker drogen. niet meteen weer aanzetten lijkt me. maar ok als je geen POST krijgt dan is het wel duidelijk dat ie stuk is lijkt me.

contactspray... zou ik niet doen, dat oxideert helemaal de contactpunten. maar ja zelf weten.

[ Voor 20% gewijzigd door BuG2FiX op 03-06-2003 10:33 ]

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 16:19

Part

Helemaal niets.....

contactspray... zou ik niet doen, dat oxideert helemaal de contactpunten. maar ja zelf weten.
Juist niet.
Contactspray laat een beschermend olie laagje achter die oxide moet voorkomen. En daarbij zijn vrijwel alle contact punten van goud. Die oxideren dus niet.
Een slecht contact is meestal het gevolg van vuil en niet van oxide.

Probeer het eens met een PCI video kaart en kijk of het systeem dan wel opstart.
Je hebt best kans dat er nog vuil (bloed) in je AGP bus zit.
Of trek alle kaarten er een paar keer uit. Eventueel vuil slijt er dan hopelijk af.

[ Voor 25% gewijzigd door Part op 03-06-2003 10:47 ]

Verwijderd

Niet echt slim, heb je de boel wel laten drogen?

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

heb je trouwen koelpasta op je wond gehad dat kan volgens mijn namelijk best wel schadelijk zijn

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Even ter samenvatting: in Glassex zit onder andere H2O, water dus. Koud water laat bloed hemolyseren en dus de bloedcellen kapot springen. De inhoud komt vrij en zal door het water opgelost worden. Deze inhoud zal niet meer of minder geleiden dan de glassex alleen. Dus jouw probleem is erger geworden door de Glassex. Oplossing, laat alles drogen, een paar dagen. De alcohol in de Glassex zal misschien ervoor zorgen dat de zaak sneller verdampt en dus opdroogt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nav een grappige ervaring met wat mobo's die ik letterlijk uit het slijk trok op koniginnedag: water (zelfs zeer modderige water) is geen gevaar zolang een PC uitstaat. Ik heb die modder er onder de douche afgespoten en na goed drogen (ZEER BELANGRIJK) deden die mobo's het prima.

Relevantie voor dit verhaal: niet met allerlei prut (bovenal geen glassex :X ) werken. Gewoon die mobo loskoppelen en een flinke beurt onder de douche geven. Dan 24 u laten drogen en je bent van je bloed en de resten glassex af.

Offtopic: hoe heb je je in hemelsnaam zo erg kunnen toetakelen :? Ik haal me geregeld open op uitstekende stukjes metaal enzo, maar meer dan een enkele drup komt er niet vanaf...

Oslik blyat! Oslik!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Met een tandenborstel kun je de boel uitborstelen, en in zou dat eerst bij het geheugen bankje doen, pci en agp zou ook zo kunnen doen.

Uiteraard met beleid, en desnoods alles demonteren, en met demi water goed schoonmaken, en lang laten drogen, in ze zon met dit weer, of een week op de vensterbank boven de radiator.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BeachPatroller
Hij doet het nog steeds niet, de videokaart is wel in orde en ik heb er ook al een andere CPU in gehad.

Ik heb gewoon keukenpapier + doekjes gepakt. Alle vlekken weggeveegt met een vochtig (niet nat doekje). Verder heb ik hem laten drogen. Ik zie steeds weer nieuwe vlekjes die ik weg haal. Uiteraard heb ik het geheugen niet in de bebloede geheugen bank gedaan. Ik heb de sleuven schoongemaakt door met een dun opject met papier erom in de geheugen banken te poetsen.

Het doekje moet wel vochtig zijn anders krijg ik het bloed echt niet weg.

Wanneer ik de videokaart eruit haal en uit zet piept ie ook niet (zou volgens mij wel moeten)
Sorry van dat help en in de verkeerde topic. Ik was lichtelijk aangeschoten gisteren (niet slim, dat weet ik).

Nu laat ik hem gewoon maar een tijdje drogen dan denk ik. laatste hoop
Ik voelde niet dat ik bloed lekte (ernstig ja).

iig bedankt voor de tips.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Sorry van dat help en in de verkeerde topic. Ik was lichtelijk aangeschoten gisteren (niet slim, dat weet ik).
Was je dat ook toen het gebeurde :?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:33
Dom dom! |:(

Je had moeten wachten totdat het bloed opgedroogt was, en het dan rustig af halen met een kwastje of een tandenborstel.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

offtopic:
in glassex zit water en alcohol (spiritus), dacht ik :)

• Notna
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is het niet zo dat bloed altijd blijft terug komen, tenzij je bleek middel gaat gebruiken ofzow?? Zou het alleen niet op je mobo doen, glassex is al erg genoeg geweest :P

Xbox Live ID:Notna8310

• BeachPatroller
Glassex is volgens mij gewoon alcohol met iets extra ontvettens. Die borstel was een goed idee. Ik heb mijn agp opgepoetst met een tandenborstel en dat ging veel beter dan die stomme doekjes. Nu zijn de connectors niet meer rood :). Ik laat hem nog een uur drogen boven de kachel en dan probeer ik het nog es :)

• BeachPatroller
grrrrrmbl, ik denk dat ie dood is, vreemd, niks verbrands, niks stinkt en hij vertikt het om te posten. Ik heb alle standaard dingen gedaan die in de technische faq stonden. Ik heb hem nu nog een keer schoongemaakt. Als hij het nog niet doet ga ik die 'dan maar onder de douche methode' toepassen.

• BeachPatroller
P.S. een WEEK? als ik hem hier boven de radiator a 80Celsius leg (voor een uur) en vervolgens nog even voor mijn huis tuin en keuken ventilator dan ziet dat er verdomt droog uit hoor. Maar goed, ik zal hem dan nog wel eens een paar dagen laten drogen. Mijn ervaring tot nu toe is dat een mobo (en helemaal ASUS) redelijk wat hebben kan. Ik heb er wel vaker vocht op gehad dat hij het nog deed. Alleen bloed is iets hardnekkiger en geleid volgens mij ook als het droog is.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BeachPatroller schreef op 03 juni 2003 @ 13:57:
[...]
Ik was lichtelijk aangeschoten gisteren (niet slim, dat weet ik).
[...]
nu weet ik ook waarom er bloed op je mobo is gekomen |:(

ik bedoel: een klein sneetje leverd nog geen druppels bloed op... maarja, alcohol verdunt je bloed (hoeveel had je op als ik vragen mag), en verdunt bloed druppeld natuurlijk sneller.

suc6 voor de rest met de reddingsactie.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• BeachPatroller
hehe nou ja ik weet dat het geen slimme actie was maar ik kon mijzelf niet weerhouden om deze brilliante houding uit te stellen (volgende keer wel uiteraard).

Ik had een stuk of 3 wijntjes en nog een stuk of 4 biertjes op.

Dank je voor je steun.

Pagina: 1