Toon posts:

probleem met PCTV Rave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort functioneerde m'n PCTV Rave TV-kaart onder Windows 2000 uitstekend. Door een her-installatie (kon 't ook niet helpen) is dit echter niet meer het geval. Bij de installatie van de bijbehorende software horen een aantal testen, die doorloopt de kaart allemaal goed behalve de laatste, de TV-opname test. TV ontvangst is vervolgens WEL mogelijk, wat NIET werkt is de opname mogelijkheid (video en snapshots) maar wat erger is ook de Teletekst werkt NIET! De Pinnacle support afdeling gooit het op niet juiste proxy instellingen maar die heb ik niet eens aan staan dus daar kan geen sprake van zijn. De Studio PCTV software zelf gooit het op een niet toegewezen of gedeelde IRQ, dit is het naar mijn mening niet. Ik heb de kaart van IRQ laten wisselen, echter zonder succes. Tegelijkertijd krijg ik af en toe een melding dat mijn ActiveX instelling niet goed zijn, kan het hiermee ook een relatie hebben en zo ja wat dien je dan te veranderen?

Overige gegevens PC:
TNT2 32 Mb video (laatste drivers), PIII 667, 128 Mb RAM, MSI 6198 moederbord met de laatste VIA drivers, OS: W2K met SP1

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

uhm, PCTV Rave en een TNT2 kaartje. Geeft altijd problemen bij mij :(. Mijn oplossing is wat oudere TNT2 drivers gebruiken en niet de Detonator(oid) drivers.

Ik gebruik voor mijn ASUS V3800 Ultra de ASUS V2.08 drivers.

Alleen het feit dat het bij jouw eerst wel lekker draaide kan ik dus niet verklaren :?

Rampen bak 2004

Verwijderd

Wat voor geluidskaart heb je, want die PCTV wil nog wel eens conflicteren met de gameport, dus schakel die effe uit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties maar dat wil allemaal niet helpen, wat wel hielp is m'n beide netwerkkaarten te verwijderen (die zaten op een andere IRQ dan de TV kaart) en ja hoor alle functies van de TV kaart deden het weer (de IRQ werd toen 10 i.p.v. 12). Hierna 1 NIC er ingezet, alles bleef functioneren (ook de NIC uiteraard, IRQ van de TV kaart bleef 10, de NIC op 11 samen met TNT2). En toen de 2e NIC erin en het oude (treurige) liedje begon weer opnieuw. De TV kaart werd weer op IRQ 12 gezet (alleen gedeeld met het audio gedeelte van de TV kaart). 1 NIC zit nu samen met de geluidskaart op IRQ 11 (schijnt ook niet ideaal te zijn) en de andere zit op 10 samen met de TNT2. Ook de NIC's in omgekeerde volgorde erin maakt geen verschil. Naast dit forum heb ik natuurlijk gezocht bij andere bronnen maar tot op heden geen oplossing.

Verwijderd

weet je wat je moet doen, naar de site van pinaccle gaan, daar de nieuwst updates downloaden en die draaien. Als het goed is moet ie het dan wel doen. ik heb zelf de PRO versie en had het zelfde probleem, maar met die updates draait ie perfect nu. :) :) eindelijk, want ik heb er heel wat gekloot me gehad. (ff tussendoor deze topic had eigenlijk bij hardware algemeen moeten staan)

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste driver (4.02) gebruikte ik al. Ben er inmiddels van overtuigd dat het niet aan de TV-kaart of de drivers ligt (zie vorig bericht) maar aan de NIC's en de IRQ bezetting. En heeft allemaal wel goed gewerkt (bij de vorige W2K installatie), dat is in dit soort situaties vaak het belazerde, je weet dat het kan werken maar hoe?

En waarom dit topic nu in het hardware gedeelte zou moeten en niet hier, beiden is mogelijk lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Het is maandagavond 27-11-2000 en m'n probleem is opgelost (of het de juiste manier is weet ik niet maar het werkt)! In het BIOS heb ik IRQ 12 toegewezen aan een ISA apparaat (ik heb helemaal geen ISA spullen!). Hierdoor heeft W2K de TV kaart op IRQ 9 gezet en alles werkt zoals het bedoeld is (dus incl. teletekst). 8-)

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 15:07
Ik had ook ene probleem met overlay, Coyote hielp mij met:
"Dit is een probleem wat alle TNT's hebben in combinatie met de pctv.
Het heeft ermee te maken dat Nvidia de ondersteuning voor hardware-overlay sinds de 2.08 drivers heeft verwijderd.
Je kunt het echter wel zelf weer ff instellen in het register.

In het registry staat onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000\NVIDIA\DirectDraw
een sleutel overlaymode. Deze staat standaard geloof ik op 1. Probeer eens wat te rotzooien met dit getal. Ik zelf moest hem op 0 zetten (ik heb een tnt1), maar er zijn weer andere mensen die hem op 2 of 3 of zo moesten zetten..."

Nu wil alleen af en toe de app de hele pc nogwel eens omzeep helpen:(
Pagina: 1